וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב שוקלת להציע לטורקיה עסקה למניעת המשט"

העיתון הטורקי "הורייט" מדווח שארצות הברית בוחנת להציע לטורקיה עסקה, שבמסגרתה אנקרה תארח את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים - ויחסיה עם ירושלים ישוקמו

ארצות הברית שוקלת להציע לממשלת טורקיה עסקה לפיה אנקרה תארח שיחות שלום בין ישראל לרשות הפלסטינית - בתמורה לעצירת המשט לחופי עזה הצפוי לצאת משטחה בסוף החודש. כך דיווח אמש (שישי) העיתון הטורקי "הורייט". לפי הדיווח, וושינגטון הציעה בנוסף לטורקיה כי בתמורה למניעת המשט ישוקמו היחסים בין המדינות, שהידרדרו לאחר פשיטת חיילי השייטת על ספינת ה"מרמרה" בחודש מאי אשתקד. בכירים בישראל, לפי הדיווח, טענו שאינם מודעים להצעה האמריקאית.

עוד דווח כי אם טורקיה תקבל את ההצעה, היא תזכה לארח את שיחות השלום, שייערכו במתווה ועידת מדריד בשנת 1991 וברוח הסכמי אוסלו בשנת 1993. בכירים בממשל האמריקאי, דווח, בוחנים את הלך הרוח באזור כדי להעריך כיצד טורקיה תגיב להצעה מסוג זה. עם זאת, בכיר בממשל טוען כי גורם טורקי אמר שמדינתו לא תקבל את ההצעה – וכי אנקרה לא תשקם את היחסים עם ישראל, כל עוד לא תגיע התנצלות מירושלים על הפשיטה במשט הקודם ועל הרג נוסעי הספינה.

שר החוץ הטורקי: "מקווה שישראל תימנע מעימות"

ברקע הצהרות ארגון IHH הטורקי על המשך ההכנות לקראת המשט לחופי עזה, ועם ציון שנה לאירועי המשט הקודם, אמר השבוע קצין בכיר בחיל הים כי צה"ל לא יאפשר לספינות להפר את הסגר הימי על הרצועה. אם ספינות המשט, שיפליגו לאזור ככל הנראה בשבוע האחרון של חודש יוני, לא יפעלו לפי הנחיות הצבא - כוחות החיל ישתלטו עליהן בכח.

"יש לנו תשובות כמעט לכל תרחיש ואנחנו גם מכינים הפתעות למשט", אמר הקצין הבכיר, "אנחנו נערכים בכל הרמות והצענו לאנשי המשט להעביר את הסחורות דרך ישראל. ספינה שלא תישמע להוראות שלא להפר את הסגר - הכוחות ישתלטו עליה, על כל המשתמע מכך".

בשבוע שעבר, שב והתייחס שר החוץ הטורקי אחמט דוואטולו למשט הצפוי להפליג מארצו לעזה, ואמר כי הוא מקווה שישראל תימנע מעימות. בראיון לערוץ הטלוויזיה הטורקי "אולקה" אמר השר כי הוא מאמין שישראל "צברה מספיק ניסיון" לאחר שפשטה על המשט הקודם, אז נהרגו תשעה בני אדם, לאחר שתקפו את החיילים שהשתלטו על סיפון ה"מרמרה". ישראל כבר הודיעה פעמים רבות בעבר כי תעצור כל ניסיון לשבור את המצור על עזה.

(עדכון ראשון: 23:17, 03.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully