וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים נערך למשט: "נשתלט בכח אם נצטרך"

31.5.2011 / 15:04

בצה"ל נערכים למשט הצפוי לצאת לעבר חופי עזה בסוף חודש יוני, ברקע התחקירים מההשתלטות על ה"מרמרה". בחיל הים מתאמנים על בלימת הספינות בכח, אם אלו לא יפעלו בהתאם להוראות

על רקע הצהרות ארגון ה-IHH הטורקי על המשך היערכותו לקראת המשט לחופי עזה ובמלאת שנה לאירועי המשט הקודם, קצין בכיר בחיל הים אומר היום (שלישי) כי בצה"ל לא מתכוונים לאפשר לספינות להפר את הסגר הימי על הרצועה. במידה וספינות המשט, שיפליגו ככל הנראה בשבוע האחרון של חודש יוני, לא יפעלו לפי הנחיות הצבא, כוחות החיל ישתלטו בכח על הספינות.

במהלך החודשים אחרונים נערכים בצה"ל, בחיל הים ובכל גופי מערכת הביטחון לקראת המשט הקרוב, כאשר בחיל הים הפיקו לקחים מאירועי המשט הקודם. "יש לנו תשובות כמעט לכל תרחיש ואנחנו גם מכינים הפתעות למשט", אמר הקצין הבכיר.

"אנחנו נערכים לקראת המשט בכל הרמות והצענו לאנשיו להעביר את הסחורות דרך ישראל. ספינה שלא תישמע להוראות שלא להפר את הסגר, ישתלטו עליה הכוחות, על כל המשתמע מכך", הוסיף הגורם. בצה"ל גם למדו בחודשים האחרונים את ממצאי החלק הראשון של דו"ח ועדת טירקל שבדק את ההשתלטות על ה'מרמרה'.

בצה"ל נעזרים גם בהסברים המשפטיים של הדו"ח, שקבע כי ספינה שמכריזה על כוונה להפר את הסגר הימי נחשבת לפי הדין הבינלאומי לספינה צבאית ולכן מותר להפעיל נגדה כח בכדי ליישם את הסגר, גם במים בינלאומיים. בצה"ל אומרים כי יש כוונה להמשיך וליישם את הנחיות הדרג המדיני ולמנוע כניסת ספינות למרחק של 20 מיילים ימיים מחופי הרצועה.

במקביל נערכים ניסיונות דיפלומטיים למנוע את יציאת המשט, מצב שאינו נפסל על הסף, אולם בחיל הים מתכוננים עם מספר כוחות מובחרים לקראת אפשרות שבסופו של דבר ייאלצו להשתלט על המשט בכח. מארגני המשט כבר הכריזו כי במשט הנוכחי ייטלו חלק כ-15 ספינות שייצאו ממספר נמלים בים התיכון ובהם גם ספינת המרמרה שתצא מטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully