וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם לישראל: "נהגו באחריות בטיפול במשט"

28.5.2011 / 0:07

במכתב ששיגר באן קי מון לממשלות באזור הוא כתב כי על הסיוע המגיע לעזה באמצעות המשט הטורקי "לעבור באמצעים ובמעברים לגיטימיים בלבד". לישראל הוא קרא להימנע מאלימות בטיפולה במשט

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס אמש (שישי) למשט הטורקי המתוכנן לעזה. במכתבים ששלח למנהיגי מדינות האזור, כתב באן כי "על כל הסיוע המגיע לעזה להיות מועבר באמצעים ובמעברים לגיטיימים". עם זאת, קרא באן לישראל "לנהוג באחריות ולהימנע מאלימות". כמו כן, קרא באן לכל הממשלות המעורבות בעניין להימנע מלתמוך במשטים מסוג זה, "העשויים להידרדר לעימות אלים", אמר דוברו, מרטין נסירקי.

אתמול שב והתייחס למשט שר החוץ הטורקיה, אחמד דווטאולו, ואמר כי הוא מקווה שישראל תימנע מעימות עם משט הסיוע האמור להפליג בשבוע האחרון של יוני. בראיון שהעניק לערוץ הטלוויזיה הטורקי "אולקה" אמר דווטאולו, כי הוא מאמין שישראל "צברה מספיק ניסיון" לאחר שפשטה על המשט הקודם, פשיטה בה נהרגו תשעה בני אדם, לאחר שתקפו את חיילי צה"ל שעלו על סיפון המרמרה. ישראל כבר הודיעה פעמים רבות בעבר כי תמנע כל ניסיון לשבור את המצור על עזה.

בתוך כך, יושב-ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד זיידאן, אמר כי משלחת מטעם הוועדה תשתתף בסוף החודש הבא במשט לרצועת עזה. בראיון לקול ישראל בערבית, אמר זיידאן כי הוא שוהה כעת בטורקיה, לשם הגיע עם שניים מראשי התנועה האיסלמית בישראל כדי להשתתף באזכרה לנוסעי המרמרה שנהרגו באירועי המשט בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully