וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט התכנס לדיון במשט: "נמנע יציאתו בכל דרך"

פנחס וולף

26.6.2011 / 17:55

התקרבות יציאת המשט לדרכו הניעה את הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס בהתראה קצרה. הדיון הוקדם, ככל הנראה, בגלל הדיווח על יציאת ספינה המשתתפת במשט מאחד מנמלי צרפת

דריכות שיא בישראל לקראת המשט הצפוי לעזה: הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (ראשון) כדי לדון בהיערכות למשט הצפוי להגיע בימים אלו לאזור במטרה להפר את המצור על רצועת עזה. ישיבת הקבינט הייתה מתוכננת להתקיים ביום רביעי, אך הוקדמה בהתראה קצרה להערב בשל התקרבות יציאת המשט לדרכו. קציני חיל הים וקציני מודיעין פירטו את התכנית לבלימת הספינות. בנוסף הוצג לשרים גם הבסיס המשפטי לעצירת המשט.

גורמים בירושלים אמרו לוואלה! חדשות לקראת יציאת המשט כי "המשט לא יורשה להגיע לעזה". אותם גורמים הבהירו כי ישראל פועלת במספר מישורים לקראת המשט המתוכנן, ובעיקר במישור הבינלאומי כדי שהמדינות, מהן אמורות לצאת הספינות, וארגונים בינלאומיים, לא יאפשרו את יציאת המשט. בכל מקרה, ראש הממשלה הנחה כבר לפני מספר שבועות את צה"ל שלא לאפשר למשט להגיע לעזה.

הלילה הודיעו מארגני המשט, כי אחת הספינות המשתתפות במשט כבר יצאה לדרכה מאחד מנמלי צרפת. לדברי המארגנים, הספינה "אל-כראמה" (הכבוד) הפליגה מנמל קורסיקה בצרפת והיא בדרכה לנקודת היציאה של יתר הספינות. ככל הנראה זו הסיבה להקדמת הדיון בקבינט.

עוד בנושא המשט המתוכנן לעזה:

קלינטון: המשט המתוכנן לעזה - פרובוקציה מיותרת
יהודים אמריקאים ישתתפו במשט: "דורשים צדק לעזה"
בכירים בטורקיה: "ללא משט, נוכל לשפר היחסים"

סנקציות על כתבים זרים

אתמול דווח בטורקיה כי ספינות המשט ייצאו לדרכן ביום שלישי. על פי הדיווח, המארגנים שינו את החלטתם הקודמת, לפיה אמור היה המשט לצאת לדרכו כבר היום. "מסיבות מובנות, עלינו להגן על המשט ככל שניתן", אמר דימיטריס פליוניס, אחד המארגנים, לעיתון. לדבריו, עשר ספינות ישתתפו בהפלגה, בהן שתי ספינות משא.

ככל הנראה, לפחות ספינה אחת תצא לדרכה מאתונה, ושתי ספינות שוויצריות יצאו מנמל איטלקי. הארגון הטורקי IHH מסר כי הספינות צפויות להתכנס סמוך לקפריסין. עוד אמרו המארגנים, כי הם נחושים להגיע הפעם לרצועה. "זוהי מטרתנו", אמר אנואר חרבי, "אם לא נצליח הפעם, נצליח בפעם הבאה".

בתוך כך, ראש לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן, מאיים בהטלת סנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לרצועת עזה. לדבריו, השתתפות במשט משמעותה הפרה מכוונת של החוק הישראלי ועלולה להוביל למניעת כניסה במשך עשר שנים למדינת ישראל, החרמת ציוד וסנקציות נוספות. בסיום דבריו כותב ראש לע"מ: "אני מפציר בכם להימנע מלקחת חלק באירוע פרובוקציה מסוכנת זו, שכל תכליתה לערער על זכות ההגנה העצמית של ישראל, ולהפר ביודעין את החוק הישראלי. אל תתנו במה לקיצוניים אלה, ואל תגרמו לעצמכם נזק מקצועי כתוצאה מהרחקה ממדינתנו. אנא העבירו תוכן מכתב זה גם למערכותיכם ברחבי העולם".

מתא הכתבים הזרים נמסר בתגובה: "איומי הממשלה להעניש עיתונאים המסקרים את המשט לעזה שולחים מסר מצמרר לתקשורת הבינלאומית ומעלה שאלות רציניות בדבר מחויבותה של ישראל לחופש העיתונות. לעיתונאים המסקרים אירועי חדשות לגיטימיים צריך להתאפשר לעשות את עבודתם ללא איומים והפחדות. אנו קוראים לממשלה לבטל את החלטתה באופן מידי".

במקביל דווח היום כי ועד העובדים המאוכזב בעקבות אי חתימת ההסכם על הימנעות מטיפול במשט, שוקל להימנע מפעילות הסברתית בנושא. הדבר יכול להציב את מדינת ישראל בבעיה הסברתית, שעשויה להיות חשובה ביותר במיוחד בשעות הראשונות לטיפול האירוע בידי צה"ל.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully