וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס ישתתף במשט: "המוח שמאחורי ההפלגה"

לפי דיווח בעיתון הולנדי, אמין אבו רשיד, המתגורר בהולנד, נכח באימונים של המשט בימים האחרונים ביוון. הוא אחראי לרכישת סירה שתשתתף במשט, ועסק בגיוס תרומות

בכיר חמאס, אמין אבו רשיד, המתגורר בהולנד, צפוי להשתתף במשט לעזה שייצא בימים הקרובים – כך מדווח היום (חמישי) העיתון ההולנדי, "דה טלגרף". לפי הדיווח, אבו רשיד, המוכר כממונה על גיוס הכספים עבור מימון פעולות טרור של הארגון, נכח בימים האחרונים באימונים של המשט בחופי יוון. הדיווח מתבסס על מאמר שכתבה חסנה אל-מרודי, בעיתון ההולנדי "ג'ופ". "אבו רשיד נכח במשלחת ההולנדית", כתבה אל-מרודי שהוסיפה כי אבו רשיד שוחח עם העיתונאי ווילפרד ואן דה פול, לגבי נוכחותו ותפקידו במשט. אבו רשיד נחשב לאחד ממגייסי הכספים של הארגון. הוא השתתף במשט הקודם לעזה ואף הצהיר על כוונותו להתעמת עם חיילי צה"ל.

עוד בנושא המשט לעזה:
תקלה בספינה נוספת במשט: ”כנראה חבלה ישראלית”
חיילי מילואים הגישו קובלנה נגד מארגני המשט
מארגני המשט: ”ישראל תנסה לחבל במשט? נביא עוד ספינות”

"הוא המוח שמאחורי המשט. הוא גם סייע ברכישת הסירה ועסק בגיוס תרומות למשט", כתבה. אל-מרודי סיפרה כי לדברי פעילה במשט, אן דה ג'ונג, "הכל שקרים, אמין הוא אדם טוב שמחויב לפלסטינים באהבה רבה". אל-מרודי העלתה ספק בדבריה של דה ג'ונג, "בייחוד בשל העובדה כי מעורבותו של אבו רשיד במשט נשמרה בסוד עד כה, לא רק מפני העולם – אלא גם מפני הנוסעים עצמם".

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, התייחס אחר הצהרים לדיווח ואמר כי ?הצטרפותו למשט של איש החמאס, אמין אבו רשיד, הידוע כממונה על גיוס הכספים עבור מימון פעולות טרור של הארגון, היא הוכחה חותכת לכך שלא מדובר במשט הומני, אלא למשט במסווה לפרובוקציה ופעולת טרור". לדבריו, "במשט הקודם התבטא אבו רשיד על כוונתו להתעמת עם חיילי צה?ל ויש לקחת בחשבון שזוהי גם כוונתו במשט הנוכחי. ישראל ערוכה לכל תרחיש ועתה על מדינות העולם לגבות אותה שבעתיים?.

בתוך כך, פעילים פרו-פלסטיניים דיווחו הלילה לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הספינה האירית "Saoirse" ("חירות" בגאלית), שהייתה מיועדת להפליג לחופי עזה, סובלת מתקלה טכנית משמעותית בעודה עוגנת ביוון, שבגינה היא אינה יכולה לצאת למסע, לפי שעה. "לספינה האירית תקלה במדחף. אנחנו לא יודעים כמה חמורה התקלה עדיין, אבל אנחנו מאמינים שייתכן ומדובר בחבלה מכוונת", סיפר מתאם המשט, קלוד לאוסטיק. באתר האינטרנט הרשמי של הספינה אף נכתב כי החבלה "ככל הנראה נעשתה על ידי סוכנים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully