וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 5 פעילי חיזבאללה יואשמו ברצח חרירי

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי בית הדין המיוחד לחקירת ר"מ ממשלת לבנון ב-2005 יגיש כתבי אישום נגד החמישה, שזהותם תפורסם "בקרוב מאוד". העיתון "אל-חיאת": אישומים "בתוך ימים"

בית הדין המיוחד לחקירת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, יגיש כתבי אישום נגד חמישה פעילי חיזבאללה - כך דיווח היום (שני) העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, החמישה, שזהותם לא פורסמה, יוזמנו בימים הקרובים לחקירה על ידי בית הדין. עוד דווח, כי זהותם של החמישה תפורסם "בקרוב מאוד". גורמים רשמיים בלבנון סירבו לבקשת העיתון להגיב על הידיעה.

גם העיתון "אל-חיאת" התייחס היום בהרחבה לעניין. שם אמנם לא צויין מי יואשם ברצח, אך נטען כי לפי כמה עדויות, כתבי האישום יוגשו "בתוך ימים".

במהלך שנות פעילותו של בית הדין המיוחד נפוצו אינספור דיווחים לגבי מסקנות החקירה והאנשים שיואשמו בסופו של דבר ברצח מ-2005. בינואר האחרון כבר הגיש תובע בית הדין, דניאל בלאמר, את מסקנותיו לשופט-חוקר דניאל פראנסין, אך נמסר כי "תוכן המסקנות יישאר חשאי". על רקע הכוונה לפרסם את הדו"ח, התפטרו אז שרי חיזבאללה והפילו את ממשלת לבנון - במהלך שנתפס על ידי רבים כהודאה ברצח.

בין הדיווחים השונים, נטען בין היתר כי גם אירן תואשם ברצח אל-חרירי. לפי דיווח אחר, באו"ם סבורים כי מאחורי הרצח עומדות בכלל כנופיות פשע. בין שלל הדיווחים, בלט במיוחד תחקיר של רשת הטלוויזיה הקנדית CBC, שפורסם באוקטובר האחרון והציג שורה של ראיות המוכיחות כי מאחורי הרצח עמד חיזבאללה.

הפוליטיקה הלבנונית - כותרות מהתקופה האחרונה:
ממשלה בלבנון בהובלת חיזבאללה: "למען המולדת"
רבבות הפגינו בביירות: "לפרק חיזבאללה מנשקו"
ניצחון לחיזבאללה: מועמדו בראש ממשלת לבנון
דיווח: חיזבאללה תרגל השתלטות צבאית על ביירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully