וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה תרגל השתלטות צבאית על ביירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.1.2011 / 12:29

העיתון הכוויתי "א-ראי" מדווח כי חיזבאללה תרגל השתלטות על שדה התעופה והנמל בעיר, לקראת פרסום כתבי האישום ברצח חרירי. גורמי ביטחון בלבנון: "מסר אחרון לפני פעולה של ממש"

המתיחות בלבנון עולה שלב, וחיזבאללה נערך ליום שאחרי הגשת כתבי האישום נגד פעיליו: העיתון הכוויתי "א-ראי" דיווח הבוקר (רביעי) כי ארגון חיזבאללה ערך אתמול לפנות בוקר תמרון שמטרתו לדמות השתלטות צבאית על ביירות. על פי הדיווחים, בתרגיל השתתפו פעילי חיזבאללה ותנועת 'אמל' ונועד לבדוק את יכולתם של הפעילים להשתלט על שדה התעופה, הנמל הימי והכניסות לעיר.

התמרון נערך, כאמור, אתמול לפנות בוקר והסתיים בשעות הבוקר. תושבים רבים בביירות נתקפו בהלה משום שחשבו שחיזבאללה מתכנן התקפה כלשהי, וחלקם אף מיהרו להחזיר את ילדיהם מבתי הספר. על פי הדיווח, הפעילים, שחולקו לקבוצות בנות 50 איש בכל קבוצה, לבשו חולצות שחורות, לא החזיקו כלי נשק, ואחזו במכשירי קשר.

גורמים לבנונים מסרו כי אם חיזבאללה יואשם כמעורב בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, אחד היעדים האפשריים למתקפה שלו הוא מטה האו"ם בלבנון. "התמרון מהווה מסר ישיר וברור לפיו חיזבאללה לוקח את היוזמה לידיו בלבנון. התמרון מדגיש שחיזבאללה עבר לשלב חדש, כפי שהכריז נסראללה", מסרו הגורמים. גורמי ביטחון לבנונים מסרו עוד כי התמרון של חיזבאללה "הוא המסר האחרון לפני פעולה של ממש".

סעודיה מפסיקה לתווך בלבנון: "המצב מסוכן"

מוקדם יותר היום הודיעה ערב הסעודית כי הוא נוטשת את מאמצי התיווך שלה להשגת פשרה בלבנון. שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל, אמר לרשת "אל-ערבייה" כי המצב במדינה "מסוכן". לדבריו, עבדאללה מלך סעודיה, שעסק בניסיונות התיווך יחד עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד, החליט למשוך את ידיו מהם לנוכח כשלונם המתמשך. "אם המצב יתפתח לפיצול מלא", הוסיף, "יהיה זה סופה של לבנון כמדינה שבה מתקיים מודל של דתות ועדות שונות החיות יחד בשלום".

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, התייחס היום בצהריים למתיחות בלבנון. בנאום שנשא בכנס בעיר יזד אמר הנשיא האירני כי "אסור לישראל ולארה"ב להתערב בלבנון ובטוניסיה. עליהן לאפשר לעמים האלה לקבל החלטות בעצמם". אחמדינג'ד פנה למנהיגי לבנון וטוניסיה והמליץ למנהיגיהן לשמור על דריכות מול המדינות הזרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully