וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לחיזבאללה: מועמדו בראש ממשלת לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2011 / 14:24

לאחר שקיבל רשמית את המנדט, הבהיר נג'יב מיקאתי: "ידי מושטת לכל התנועות בלבנון". חרירי המובס הרגיע את תומכיו שהתפרעו: "טריפולי אמרה דברה, אך שימרו על הסדר". 20 נפצעו במהומות

רויטרס

ניצחון לחיזבאללה - המהפך בלבנון הושלם. נג'יב מיקאתי, שנתמך על ידי הארגון השיעי, קיבל בצהריים (שלישי) מנשיא לבנון, מישל סלימאן, את המנדט להקים ממשלה, במקומו של סעד אל-חרירי, שהודח מתפקידו בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה ובעלי בריתו. 68 חברי פרלמנט הביעו תמיכה במיקאתי לתפקיד, בעוד 60 בלבד תמכו בחרירי. הרוב למען מיקאתי הושג לאחר שראש מפלגת הדרוזים, ווליד ג'ונבלאט, החליט לתמוך במועמדותו.

"אני מודה לחברי הפרלמנט שהצביעו עבורי", אמר מיקאתי, שכבר כיהן כראש ממשלה ב-2005, בנאומו מיד לאחר המינוי הרשמי. "מחר אפגש עם מנהיגים פוליטיים, בהם ראשי ממשלות לשעבר, ואתחיל להקים ממשלה. ידי מושטת לכל התנועות בלבנון".

"זהו לא ניצחון של מחנה אחד על פני מחנה אחר", הבהיר מיקאתי, שהבטיח לפעול למען קידום הכלכלה הלבנונית והכנסת משקיעים למדינה. "אקים ממשלה שתשמור על הקיום המשותף. אני מציע לכל התנועות הפוליטיות לדבר. הבה נלמד מלקחי העבר".

חרירי: "דוחה כל אלימות"

חרירי, שעומד עדיין בראש ממשלת המעבר בלבנון, קרא בצהריים (שלישי) לתומכיו להרגיע את המהומות האלימות שקיימו היום ברחבי המדינה, במחאה על הרכבת הממשלה הבאה על ידי מיקאתי. "כשהחלטתם על 'יום זעם', רציתם לבטא עמדות דמוקרטיות", אמר חרירי בנאום. "אני מודה לכל מי שהשתתף, אך מחובתי להבהיר כי אני דוחה בתוקף כל נקיטה באלימות. הפגנות שקטות הן הדרך היחידה".

אלפי המפגינים בכמה מוקדים ברחבי המדינה, ובעיקר ההמונים בעיר הצפונית טריפולי, התפרעו היום, התעמתו עם כוחות הביטחון ואף פתחו באש בכמה מקרים. בין היתר, נמסר כי רעולי פנים מתומכי חרירי ירו על כוח של צבא לבנון בביירות. כמו כן, הותקפו ברחבי המדינה צוותי תקשורת שהואשמו בתמיכה בחיזבאללה, ובין היתר הועלתה באש ניידת של "אל-ג'זירה" בטריפולי, ונפתחה אש לעבר כתב הרשת. מטריפולי נמסר כי 20 בני אדם נפצעו במהומות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנות אלימות בטריפולי שבלבנון נגד חיזבאללה. רויטרס
ניידת השידור של אל-ג'זירה שהוצתה בטריפולי/רויטרס

"טריפולי אמרה את דברה", קבע חרירי. "אמרתי כבר שכבודם של האזרחים יקר לי יותר מהשלטון. מטרתנו היא לשמור על המדינה ועל הסדר. אני מצר על תקיפתה של רשת אל-ג'זירה בטריפולי ועל האלימות שננקטה נגד כוחות הביטחון הלבנוניים. אני קורא לציבור להפסיק את האלימות".

"אני מבין את תחושותיכם ואת כעסכם", הוסיף, "אולם אנו מחויבים להביע את עמדתנו הפוליטית בדרכים דמוקרטיות. הזעם לא יכול להתבטא באמצעות חסימת כבישים והצתת צמיגים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully