וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד הגיש המסקנות בנוגע להתנקשות בחרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.1.2011 / 19:37

בית הדין הבינלאומי שחקר את חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר הודיע באופן רשמי על הגשת המסקנות בנוגע לחשודים במעורבות ברצח. תוכן המסקנות יישאר חסוי עד להחלטה אודות כתבי האישום

בית הדין הבינלאומי שחקר את חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי הודיע הערב (שני) באופן רשמי כי תובע בית הדין, דניאל בלמאר, הגיש לשופט-חוקר דניאל פראנסין את מסקנות הדו"ח בנוגע לחשודים בהתנקשות בחרירי.

נציג בית הדין בלבנון, הרמן ואן האבל, מסר עוד כי "תוכן המסקנות יישאר בשלב זה חשאי" והוסיף כי השופט-חוקר פראנסין יעיין במסקנות ויקבל את החלטותיו. השופט-חוקר מטעם בית הדין צפוי לפרסם את החלטתו בדבר הגשת כתבי אישום בתוך מספר שבועות.

מוקדם יותר הגיעו לדמשק ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ואמיר קטאר השייח' חמד בן חליפה אל ת'אני. השניים קיימו מפגש פסגה עם הנשיא הסורי בשאר אסד במטרה למצוא פתרון למשבר הפוליטי בלבנון שפרץ בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה. השלושה מנסים לגבש הסכם, כדוגמת ההסכם הסורי-סעודי, שיתווך בין ראש הממשלה המודח סעד חרירי לבין חיזבאללה ובני בריתו כדי למנוע סבב אלימות בלבנון סביב הכוונה להאשים בכירים בחיזבאללה במעורבות ברצח חרירי.

אתמול אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "ארה"ב וישראל הכשילו את המאמצים של סוריה וערב הסעודית לפתור את המשבר שפרץ סביב נושא בית הדין הבינלאומי לעניין רצח רפיק חרירי". נסראללה הוסיף, כי "סעד חרירי נכנע ללחצים אמריקאים וישראלים וסיכל את המאמצים. "הייתה לנו חובה מוסרית להפיל את חרירי. אי אפשר לתת אמון בו ובאנשיו, לאחר שהכשילו את המאמצים לפתרון המשבר", הוסיף.

ביום שבת דיווח אתר חדשות אמריקאי כי בית הדין הבינלאומי שחקר את החיסול צפוי להאשים את אירן וחיזבאללה באופן ישיר בהתנקשות. על פי הדיווח, בית הדין צפוי להאשים את המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, בכך שהורה לרצוח את חרירי. בנוסף צפוי בית הדין להציג ראיות לפיהן החיסול בוצע על ידי משמרות המהפכה של אירן, תוך קבלת סיוע מחיזבאללה. עוד עולה מהדיווח כי נשיא סוריה בשאר אסד היה מעורב בתכנית החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully