וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן תואשם שהורתה לרצוח את חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.1.2011 / 10:50

אתר אמריקאי מדווח כי בית הדין הבינלאומי יאשים את מנהיג אירן חמינאי, שהורה לחיזבאללה לרצוח את ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי. לפי הדיווח, גם נשיא סוריה בשאר אסד היה מעורב ברצח

אחרי נפילת הממשלה בלבנון, המתיחות לקראת פרסום ממצאי בית הדין הבינלאומי לבדיקת רצח ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי בשיאה, וכעת עולה האפשרות כי חיזבאללה לא יימצא האשם היחיד ברצח: אתר החדשות האמריקאי "ניוזמקס" דיווח הבוקר (שבת) כי בית הדין הבינלאומי צפוי להאשים את אירן וחיזבאללה באופן ישיר בחיסול. על פי הדיווח באתר, בית הדין יאשים את המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, בכך שהורה לרצוח את חרירי. בנוסף צפוי בית הדין להציג ראיות לפיהן החיסול בוצע על ידי משמרות המהפכה של אירן, תוך קבלת סיוע מחיזבאללה.

עלי חמינאי, מנהיג הרוחני העליון של אירן. רויטרס
נתן את ההוראה? חמינאי/רויטרס

"מפקד 'כוחות קודס' במשמרות המהפכה באירן, קאסם סולימאני, נתן את ההוראה לחסל את חרירי לאחראי המבצעים בחיזבאללה, עימאד מורנייה", נכתב. "מורנייה וגיסו מוסטפא בדר א-דין הרכיבו צוות שביצע את החיסול". עוד דיווח האתר כי האירנים ראו בחרירי סוכן של הסעודים בתוך לבנון "ורק חיסולו יכשיר את הקרקע לחיזבאללה להשתלט על לבנון".

מקורות האתר האמריקאי דיווחו עוד כי גם נשיא סוריה בשאר אסד וגיסו אסף שאוקת, שכיהן כראש המודיעין הסורי, היו מעורבים בתכנית החיסול. בתוך כך, העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח הבוקר כי טיוטות כתבי האישום של בית הדין הבינלאומי שחקר את חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי יועברו היום בצהריים לידיו של השופט דניאל פרנסין. על פי הדיווח, תובע בית הדין דניאל בלמאר הוא זה שיעביר את הטיוטות לפרנסין. עוד דווח כי אם לא יוגשו היום, הרי שהטיוטות יועברו לכל המאוחר עד יום שני.

ביום רביעי הביא החשש מפרסום ממצאי בית הדין הבינלאומי לנפילת הממשלה בלבנון. 11 שרים המכהנים בממשלה מטעם החיזבאללה, תנועת אמל ומבני בריתם, הודיעו על התפטרותם מהתפקיד. התפטרות השרים הגיעה לאחר שדרישותיהם לסכל את הגשת כתבי האישום נגד הארגון בגין מעורבות בחיסול חרירי, לא נענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully