וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק סורי: "האירנים חיסלו מי שלא ירה במפגינים"

מספרם הגדל והולך של העריקים מצבא סוריה חושף את המעורבות הזרה בדיכוי המהומות נגד המשטר. עריק: "ראיתי אירנים ופעילי חיזבאללה. הם הורו לנו לירות ומי שלא ציית נורה מידית בגבו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כ-5,000 פליטים סורים חצו את הגבול לטורקיה עד כה. כך מדווחת הבוקר (ראשון) רשת אל-ג'זירה. עוד דווח כי אלפים נוספים, שנמלטו מירי כוחות הביטחון הסורים, חוסים בחורשות סמוך לגדר הגבול בין שתי המדינות.

בין הפליטים נמצאים גם חיילים רבים שערקו מצבא סוריה לאור הדיכוי האלים של המפגינים וסיפרו על הברוטליות של משטר אסד. אחד מהם, ת'ראוות ערפאת חיידר סיפר כי שירת בצבא במשך חמישה חודשים בדיוויזיה הרביעית, תחת פיקודו של מאהר אסד, אחיו של הנשיא בשאר אסד.

עוד על המהומות בסוריה:
אסד מנסה לפייס: יבטל עונש המוות לאחים המוסלמים
סוריה לחברות האו"ם: "אל תאמצו החלטה נמהרת"
דיווח בסוריה: מסוקים יורים מן האוויר על המפגינים

"נאמר לנו שיש מסתננים וכנופיות טרור בסוריה", סיפר החייל. "אבל כשיצאנו לרחובות דרעא ומואדמייה מצאנו ילדים, נשים וקשישים צועקים סיסמאות בעד החופש. ראיתי אירנים ופעילי חיזבאללה. במו עיניי, ראיתי שהם נתנו לנו פקודות לירות ומי שלא ציית - נורה מידית בגבו. בדרך כלל ירינו באוויר, כדי לא להרוג מפגינים".

בתוך כך, ולמרות ההבטחות לרפורמות, ממשיך משטרו של אסד בדיכוי האלים של ההתנגדות לו. פעילות כוחות הצבא מתרכזת בימים האחרונים בצפון המדינה בערים ג'יסר א-שורור ומערת אל-נעמן. לדברי תושבים בג'יסר א-שורור, כ-15,000 חיילים וכ-40 טנקים ונגמ"שים מכתרים את העיר והם חוששים מתקיפה כוללת של כוחות המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully