וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: מסוקים יורים מן האוויר על המפגינים

ניר יהב

11.6.2011 / 0:31

עדי ראייה בסוריה דיווחו כי לפחות 5 מסוקים ירו לעבר המפגינים בעיר מערת אל-נעמן, בה התקיימה הפגנה גדולה. במקביל, הודיע דובר האו"ם כי אסד מסרב לענות לשיחותיו של באן קי מון

ההפגנות בכסווה, פרבר של דמשק (צילום: Youtube)

הסלמה במהומות בסוריה: מסוקים של צבא סוריה ירו אמש(שישי) מהאוויר לעבר מפגינים בניסיון לפזר הפגנה גדולה נגד המשטר בעיר מערת אל-נעמן, כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בפעם הראשונה שצבא סוריה משתמש בחיל האוויר שלו על מנת להילחם במפגינים.

עדי הראייה סיפרו כי לפחות חמישה מסוקים ירו ממכונות ירייה לעבר המפגינים. ארגון זכויות אדם בסוריה אישר את הדיווח והוסיף כי הירי הגיע לאחר שכוחות הביטחון ירו למוות בחמישה מפגינים על הקרקע. עוד דיווח הארגון, כי בשלב זה, לא ידוע על מפגינים שנפצעו או נהרגו כתוצאה מהירי מהאוויר.

"לפחות חמישה מסוקים טסו מעל העיר מערת אל-נעמן והחלו לירות במכונות הירייה שלהם על מנת לפזר את עשרות אלפי המפגינים שצעדו במחאה", אמר נוואף, אחד מעדי הראייה. לדבריו, "אנשים התחבאו בשדות, מתחת לגשרים ובבתים, אבל הירי נמשך ברחובות שהיו ברובם ריקים במשך שעות".

במקביל, אישר אתמול דובר מטעם האו"ם כי נשיא סוריה מסרב לענות לשיחות הטלפון ממזכ"ל האו"ם באן קי-מון. הדובר, מרטין נסירסקי, אישר את הדיווח בסוכנות הידיעות הכוויתית הרשמית לפיו באן טילפן שלשום מספר פעמים לאסד אולם האחרון "לא היה פנוי". עוד הוסיף הדובר, כי מזכ"ל האו"ם ניסה לתפוס את אסד בטלפון במשך כל השבוע "ללא הצלחה".

העימותים הקשים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון בשליחותו של אסד נמשכו גם אתמול, ומניין ההרוגים בהפגנות ברחבי סוריה הגיע לפנות ערב ל-28 בני אדם. לפי הדיווחים, בתום תפילות יום השישי החלו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות הביטחון ועדי ראייה סיפרו כי לפחות עשרה מפגנים נורו למוות מאש הצבא בעיר מערת אל-נעמן וייתכן והיו גם נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

מוקדם יותר דווח כי שלושה מפגינים נורו למוות באזור קבון שבבירה דמשק. עדי ראייה דיווחו גם כי מפגינים נורו למוות בכפר בסרא אל-חריר בדרום המדינה. "הייתה כאן הפגנה של 1,000 בני אדם, כשמשטרת הביטחון החלה לירות מהמכוניות", סיפר תושב הכפר. אדם נוסף נהרג מאש כוחות הביטחון בעת שהפגין בעיר החוף לטקיה, ואחר נהרג בסירמניה שבצפון המדינה.

עוד על המהומות בסוריה:
הפגנות ענק ברחבי סוריה, דיווח: 28 הרוגים
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"
טורקיה: יותר מ-2,400 פליטים הגיעו אלינו מסוריה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עידכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully