וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ענק ברחבי סוריה, דיווח: 28 הרוגים

ניר יהב

10.6.2011 / 19:27

אחרי תפילות יום השישי, ירו כוחות הביטחון הסוריים במפגינים נגד משטרו של בשאר אסד, מניין ההרוגים עולה ולפחות עשרות נפצעו. ההפגנות מתקיימות בין היתר בדמשק, בחלב ובלטקיה

ההפגנות בכסווה, פרבר של דמשק (צילום: Youtube)

בתום תפילות יום שישי, מהומות הדמים בסוריה נמשכות: לדברי ארגון זכויות אדם סורי, לפחות 28 בני אדם נהרגו מאש כחות הביטחון הסוריים ורבים נוספים נפצעו כשהפגינו נגד משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד.

לפי הדיווחים, לפחות עשרה מפגנים נורו למוות מאש הצבא בעיר הצפונית מערת אל-נעמן בשעות האחרונות. כמו כן, על פי הדיווח יתכן והיו גם נפגעים בקרב כוחות הביטחון. מוקדם יותר דווח כי שלושה מפגינים נורו למוות באזור קבון שבבירה דמשק. עדי ראייה דיווחו גם כי מפגינים נורו למוות בכפר בסרא אל-חריר בדרום המדינה. "הייתה כאן הפגנה של 1,000 בני אדם, כשמשטרת הביטחון החלה לירות מהמכוניות", סיפר תושב הכפר. אדם נוסף נהרג מאש כוחות הביטחון בעת שהפגין בעיר החוף לטקיה, ואחר נהרג בסירמניה שבצפון המדינה.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
ארדואן מחריף את הטון: ”סוריה מבצעת זוועות”
פליט סורי בטורקיה: ”משטר אסד מתפורר”
טורקיה: 1,000 פליטים הגיעו מסוריה בתוך יממה

ההפגנות ההמוניות מתקיימות בכל רחבי המדינה. בדיר אזור שבמזרח המדינה החלו בצהריים לצעוד כ-10,000 מפגינים לעבר הכיכר המרכזית בעיר, שנקראה בעבר על שמו של אחיו המנוח של הנשיא, וכעת מכונה על ידי המפגינים בשם "כיכר השחרור". עד ראייה דיווח לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי כוחות הביטחון עזבו את העיר לפני ארבעה ימים, אבל הוסיף כי האזרחים מודאגים משיבת כוחות המשטר לעיר, הן מכיוון העיר רקה הצפונית, וכן מדמשק. הפגנות המוניות נרשמו גם בקמישלי הצפון-מזרחית, בעיר החוף לאד'קיה, בחומס ובערים נוספות.

לחששות של תושבי העיר המרוחקת אחיזה במציאות: הטלוויזיה בדמשק דיווחה הבוקר כי יחידות צבא החלו לפעול בעיר הצפונית ג'יסר א-שוג'ור "כדי להשיב את הסדר והביטחון לעיר". בהודעה נמסר עוד כי "צבא סוריה יפרוש כוחות גם בפרברים הסובבים וילכוד חברי כנופיות חמושות". בחומס דווח כי טנקים עולים צפונה אל העיר. התושבים דיווחו גם על צעדי ענישה: חולים לא הורשו לקבל טיפול וסטודנטים לא הורשו לגשת לבחינות.

בתוך כך, תמונות וסרטוני הזוועה על הנעשה בסוריה מוסיפות להיערם. בסרטון שעלה לאתר Youtube ניתן לראות את אנשי כוחות הביטחון כשהם מכים ומתעללים במפגין כפות שגופו ופניו מוטלים על הכביש. "למד אותו מה קורה למי שמתעסק עם הצבא", קורא החייל לחברו, וזה מגיב בבעיטות ובדריכות על גופו של המפגין: "זה מה שאתה קורא לו חירות. וזה על כך שאתה קורא לעצמך 'שאהיד'. זה לקח על כך ששיתפת פעולה עם ישראל. אתה נגד הממשלה? אתה רוצה להפיל את המשטר? זה על כך שהעלבת את המשטר". לאחר שסיימו להכות ולהשפיל את העצור, נראים החיילים בתמונה מצטלמים עם הכפות למזכרת.

(עדכון ראשון: 15:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully