וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 1,000 פליטים הגיעו מסוריה בתוך יממה

על רקע העדויות לדיכוי הנמשך של תושבי ג'יסר א-שג'ור והגינוי המתעכב במועצת הביטחון, נמשך זרם הפליטים בגבול. טורקיה ערוכה לקבלם עם אמבולנסים, וארדואן הבטיח: לא נסגור את שערינו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע הגינוי המתעכב של סוריה במועצת הביטחון, נמשך זרם הפליטים מהמדינה לשטחה של טורקיה, ואף גובר: לפי דיווח סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" הבוקר (חמישי), ביממה האחרונה בלבד הגיעו לטורקיה 1,050 פליטים סורים. בכך עובר כבר מספר הפליטים הסורים הנמצא בטורקיה את ה-1,600.

זרם הפליטים, רובם מאזור העיר ג'סר א-שג'ור שבה התרחשו השבוע תקריות דמים קשות בין התושבים וכוחות הביטחון, נמשך גם היום. אתמול הבהיר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי טורקיה לא תסגור את שעריה בפני הפליטים המגיעים מסוריה - וחזר ודחק בשלטונות סוריה לרסן את האלימות כלפי התושבים. היום דיווחו הרשויות במחוז הטאיי הטורקי כי אמבולנסים הוצבו לאורך הגבול כדי לקבל את הפליטים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מחנה של פליטים שנמלטו מסוריה סמוך לעיר יילדאגי, טורקיה, 8 ביוני 2011. רויטרס
מחנה של פליטים סורים סמוך לעיר יילדאגי, טורקיה, אתמול/רויטרס

הדיווחים מסוריה עצמה ממשיכים להיות חלקיים וסותרים, ועדיין לא ברור לגמרי מה התרחש בג'יסר א-שוג'ור ביום שני. המשטר הסורי טען כי מפגינים ארבו בעיר לאנשי כוחות הביטחון, והרגו 120 מהם. פעילי זכויות אדם, מנגד, דיווחו כי בתקרית נהרגו עשרות מפגינים.

רבים מ-50,000 תושבי העיר נמלטו ממנה, ומהעדויות שנאספו מכמה מהפליטים שהגיעו לטורקיה עולה תמונה קשה של דיכוי אלים. בין היתר, טענו כמה מהפליטים שכוחות הביטחון הסורים פתחו באש על התושבים ממסוקים והרעילו את בארות המים של העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully