וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון לא הגיעה להסכמה על גינוי סוריה

ההחלטה בנושא תידחה, וחברות המועצה צפויות לנסות להגיע לנוסח הצעת גינוי שונה עליו יצביעו בסוף השבוע. בין המתנגדות להצעה הייתה רוסיה שהתנגדה בעבר לכל התערבות של המערב בסוריה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק, קריינות:אביב אברמוביץ')

מועצת הביטחון של האו"ם לא הצליחה להגיע הלילה (חמישי) להסכמה בעניין דרכי גינוי המשטר הסורי באשר להרג האזרחים והפרת זכויות האדם במדינה. זאת לאחר שבריטניה וצרפת הגבירו את לחצן על חברות המועצה והגישו הצעת גינוי נגד סוריה. "אנו מקווים שכל החברות במועצת הביטחון יירתמו לכך", אמר לאחר הדיון שגריר בריטניה באו"ם, ליאל גרנט, שהוסיף כי יוזמי ההצעה "מקווים שנוכל ללכת להצבעה בתוך מספר ימים".

רוסיה וסין הודיעו אתמול כי הן מתנגדות לכל התערבות בינלאומית בסוריה ורוסיה אף דחתה הלילה את נוסח ההצעה כפי שהוצגה בישיבת מועצת הביטחון. המועצה תתכנס הערב בשנית על מנת לדון בפרטי ההצעה, ובסוף השבוע יצביעו החברים על נוסח הצעת הגינוי שהוסכמה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר אמש כי מי שיתנגד להצעת הגינוי במועצת הביטחון "יישא בתוצאות". בדבריו, ככל הנראה רמז קמרון לרוסיה ולסין, שכאמור הביעו עד כה התנגדות חריפה להצעות מסוג זה. אך למרות היעדר ההסכמה, הודיע אמש דיפלומט אירופי בוושינגטון כי האיחוד האירופי מתכנן להטיל סבב נוסף של עיצומים כלכליים על חברות סוריות.

עוד בנושא המהומות בסוריה:

פליטים סורים: ירו עלינו ממסוקים והרעילו את הבארות
האם חיזבאללה מתערב במהומות?
סוריה: נחטפה בלוגרית לסבית ממתנגדי המשטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזרחים סורים נמלטים לטורקיה

ארצות הברית, מצדה, הביעה תמיכה בהצעה של צרפת ובריטניה. דובר משרד החוץ האמריקאי, מארק טונר, אמר כי לקראת פגישת המועצה, ארצו עשתה מאמצים לשכנע את שאר החברות בה לתמוך בהצעה. "אנחנו מאמינים שהחלטה כזו תיצור לחץ נוסף על אסד ומשטרו ותקדם את המאמץ של הקהילה הבינלאומית לסיים את האכזריות והדיכוי כלפי העם הסורי", אמר טונר לסוכנויות הידיעות.

בינתיים, החלו מפגינים סורים להימלט מהמדינה. לפחות 122 פליטים סורים חצו אתמול את הגבול לטורקיה, כאשר ברקע נשמעת הודעת ראש הממשלה הטורקי רגי'פ טייפ ארדואן לפיה לא יחסום את הכניסה אליה בפני מי שמבקש מקלט מדיני. כך דיווחה אתמול רשת BBC. רבים מהפליטים נמלטו מג'יסר א-שוג'ור , לאחר שדיווחו כי הבחינו בכוחות צבא העושים את דרכם לעיר הסמוכה לגבול, מחשש שיבצעו טבח בתושביה. לפי מספר דיווחים, מדובר בכוחות של יחידת העלית דיוויזיה 4 בפיקודו של אחי הנשיא, מאהר אסד. התושבים שנותרו בעיר הציבו בפאתיה מכשולים ומחסומי בטון.

עדיין לא ברור לגמרי מה התרחש בג'יסר א-שוג'ור ביום שני. המשטר הסורי דיווח כי מפגינים ארבו בעיר לאנשי כוחות הביטחון, והרגו 120 מהם. פעילי זכויות אדם, מנגד, דיווחו כי בתקרית נהרגו עשרות מפגינים. תושבים רבים בעיר, בה מתגוררים כ-50 אלף בני אדם, נמלטו ממנה, מחשש שאסד ישתמש בהרג כוחות הביטחון שלו כתירוץ לבצע בה טבח במפגינים נגד שלטונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully