וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטים סורים: ירו עלינו ממסוקים והרעילו את הבארות

הזוועה נחשפת: סורים שנמלטו לטורקיה מחשש לטבח שיערכו בהם חיילי הנשיא אסד מספקים הצצה לאכזריות שננקטה נגדם. "מטוסים וטנקים ירו בנו ללא הבחנה"

צפו בעדויות תושבי העיר ג'יסר א-שוג'ור (צילום: מתוך Youtube)

הצצה לזוועה: פליטים סורים מהעיירה ג'יסר א-שוגור, שנמלטו בימים האחרונים לטורקיה, מעידים על היד הקשה שבה נוקטים חיילי הנשיא הסורי בשאר אסד, אחרי שמתנגדי משטרו הרגו כ-120 חיילים סורים בעיירה שבצפון-מערב סוריה.

תושבת העיר סיפרה לרשת CNN כי ידידה נורה למוות בעת שהשניים פקדו הלוויה של חבר משותף. "לא נותרה לנו אספקה, אין חלב לילדים, אין מים, אין לחם. הרעילו לנו את הבארות". גם אישה אחרת שנראית בסרטון שהועלה ליוטיוב טוענת כי המים בעיר הורעלו: "הרעילו את הבארות ורצחו את הבנים שלנו", זעקה. "שאלוהים יקלל את אסד ואת משפחתו. אני רוצה שהוא ימות".

חברתה סיפרה כי בעת שנערכה הלוויה נוספת בעיר, נורו יריות לעבר התושבים ממשרד הדואר המקומי. "היה מסוק שריחף באוויר, וגם הטנקים ירו לעברנו. כל הצבא היה שם. אנחנו לא רוצים שהצבא יגיע לכאן. הצבא רוצח את הילדים שלנו, שני בניי נפצעו וארבעה מבני הדודים שלי נטבחו".

עוד על המהומות בסוריה:
האם חיזבאללה מעורב בארגון המהומות?
ירי לעבר רבבות בהלוויה בעיר חמה
הבלוגרית הלסבית המפורסמת - נחטפה


לפחות 122 פליטים סורים חצו אתמול את הגבול לטורקיה, לאחר שראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן הודיע כי לא יחסום את הכניסה אליה בפני מי שמבקש מקלט מדיני. כך מדווחת רשת BBC. רבים מהפליטים נמלטו מג'יסר א-שוג'ור , לאחר שדיווחו כי הבחינו בכוחות צבא העושים את דרכם לעיר הסמוכה לגבול, מחשש שיבצעו טבח בתושביה. לפי כמה דיווחים, מדובר בכוחות של יחידת העלית דיוויזיה 4 בפיקודו של אחיו של הנשיא, מאהר אסד. התושבים שנותרו בעיר הציבו בפאתיה מכשולים ומחסומי בטון.

בתוך כך, מועצת הביטחון צפויה דנה בשעה זו בהצעת גינוי נגד סוריה שהגישו בריטניה וצרפת. לדברי ראש הממשלה הבריטי, מי שיתנגד להצעת הגינוי במועצת הביטחון "יישא בתוצאות". בדבריו, ככל הנראה רמז דיוויד קמרון לרוסיה ולסין, שהביעו עד כה התנגדות חריפה להצעות מסוג זה. בנוסף, הודיע היום דיפלומט אירופי בוושינגטון כי האיחוד האירופי מתכנן להטיל סבב נוסף של עיצומים כלכליים על חברות סוריות.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully