וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים בהפגנה בחמה

לפי דיווחים של ארגוני זכויות אדם סוריים, כוחות הביטחון פתחו באש חיה לעבר כ-50 אלף המפגינים בעיר חמה והרגו 34 מתוכם. "מניין ההרוגים עלול לעלות"

כוחות הביטחון הסוריים הרגו אתמול (שישי) לפחות 34 פעילים נגד המשטר כאשר פתחו באש לעבר כ-50 אלף המשתתפים בהפגנות בעיר חמה. כך דיווחו ארגוני זכויות אדם במדינה.

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי חיילים סורים רבים, ביניהם צלפים, ירו מכלי נשק אוטומטיים לעבר המפגינים. "יש שם נפגעים רבים, ומניין ההרוגים עלול עוד לעלות", אמר אחד העדים.

ביום חמישי דיווחו לרויטרס פעילי זכויות אדם סוריים כי הרשויות בסוריה שיחררו בימים האחרונים מהכלא מאות אסירים פוליטיים. הצעד ננקט ככל הנראה בהמשך להכרזתו של הנשיא בשאר אסד על חנינה קולטיבית למתנגדי השלטון ש"ביצעו עבירות עד ה-31 במאי".

ביום שלישי בלבד נהרגו ברסטן 41 בני אדם

המהלך שנועד להרגיע את המתקוממים מתבצע במקביל להמשך הפעלת אמצעים אלימים לשיכוך המחאות, כשבמוקד ממשיכות לעמוד העיירות טלביסה ורסטן שבמרכז המדינה, סמוך לעיר חומס. לאחר שביום חמישי דווח כי ביום שלישי בלבד נהרגו ברסטן 41 בני אדם מאש כוחות הביטחון, היום דיווחו פעילי זכויות אדם לסוכנויות הידיעות כי במהלך היום נורו בעיר מאש צלפים 15 בני אדם נוספים, המעלים את המניין הכולל של הרוגים בשתי העיירות מתחילת השבוע ל-72.

"המספרים הללו מאומתים, אבל ברור שיש עוד הרבה יותר הרוגים", אמר היום אחמד קורבי, ראש ארגון זכויות אדם סורי, בכנס של האופוזיציה הסורית הגולה המתקיים באנטליה שבטורקיה. הוא הוסיף כי "היו מקרים נדירים שבהם אזרחים ניסו לקחת נשק בידיהם ולהתנגד, אך הם נמחצו בידי הכוח העדיף, העצום והבלתי מוצדק שבו משתמשים השלטונות". לדבריו, בידי ארגונו שמות של 1,113 בני אדם שנהרגו מאש כוחות הביטחון מאז תחילתה של ההתקוממות לפני כשלושה חודשים.

פתחו בחקירה לבירור נסיבות מותו של חמזה אל-חטיב

צעד נואש נוסף של הרשויות בסוריה לריסון ההתקוממות הנמשכת נגדם הייתה הודעתם ביום רביעי על פתיחת חקירה מקיפה לבירור נסיבות מותו של חמזה אל-חטיב, ילד בן 13 שהפך השבוע לסמל ההתקוממות העממית במדינה, לאחר שנהרג באזור העיר הדרומית דרעא.

לפי הגרסה הרשמית של השלטונות, אל-חטיב נורה למוות במהלך הפגנה, ומת במקום. בהודעה מאתמול הוא מוגדר "שהיד". ואולם ברשת נפוץ בימים האחרונים סרטון שבו נראית גופתו המחוללת, לאחר שלטענת פעילי אופוזיציה, עונה ונרצח על ידי כוחות הביטחון, ורק לאחר חודש הוחזרה גופתו לידי משפחתו. השלטונות טוענים כי העיכוב בהעברת הגופה נבע מקשיים בזיהוי. בטלוויזיה הסורית הממלכתית שודרה ביום שלישי בלילה כתבה על אל-חטיב, בה רואיין שופט שטען כי על גופתו היו "כמה פגיעות של כדורי רובה, אך ללא כל סימני עינויים".

(עדכון ראשון: 17:59, 03.06.11)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully