וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: מי שלא יגנה את סוריה "יישא בתוצאות"

צרפת ובריטניה הכינו טיוטה לגינוי סוריה במועצת הביטחון, והאיחוד האירופי מגבש עיצומים נגד חברות סוריות. טורקיה: נקלוט בשטחנו מפגינים סורים שנמלטו מאימת שלטונו של בשאר אסד

צרפת ובריטניה מגבירות את לחצן על חברות מועצת הביטחון של האו"ם, כדי לעודד פרסום גינוי נגד סוריה, בשל האלימות בה נוקט בשאר אסד כלפי המפגינים נגד שלטונו. בריטניה מכינה טיוטה שתוגש הערב (רביעי) למועצה, אך בניגוד להחלטה שהתקבלה במועצה בנושא לוב, לא צפויה קריאה ליציאה למבצע צבאי בסוריה. לדברי ראש הממשלה הבריטי, מי שיתנגד להצעת הגינוי במועצת הביטחון "יישא בתוצאות". בדבריו, ככל הנראה רמז דיוויד קמרון לרוסיה ולסין, שהביעו עד כה התנגדות חריפה להצעות מסוג זה. בתוך כך, הודיע היום דיפלומט אירופי בוושינגטון כי האיחוד האירופי מתכנן להטיל סבב נוסף של עיצומים כלכליים על חברות סוריות.

בינתיים, לפחות 122 פליטים סורים חצו היום את הגבול לטורקיה, ברקע הודעת ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן הודיע כי לא יחסום את הכניסה אליה בפני מי שמבקש מקלט מדיני. כך מדווחת רשת BBC. רבים מהפליטים נמלטו מג'יסר א-שוג'ור , לאחר שדיווחו כי הבחינו בכוחות צבא העושים את דרכם לעיר הסמוכה לגבול, מחשש שיבצעו טבח בתושביה. לפי כמה דיווחים, מדובר בכוחות של יחידת העלית דיוויזיה 4 בפיקודו של אחי הנשיא, מאהר אסד. התושבים שנותרו בעיר הציבו בפאתיה מכשולים ומחסומי בטון.

עוד על המהומות בסוריה:
האם חיזבאללה מעורב בארגון המהומות?
ירי לעבר רבבות בהלוויה בעיר חמה
הבלוגרית הלסבית המפורסמת - נחטפה

כתב BBC באזור הגבול דיווח כי אמבולנסים טורקים נעים לאורך הגדר עם סוריה ומפנים מפגינים פצועים לבתי החולים בטורקיה. בשל מספר הפצועים הרב, חלקם פונו בינתיים לאוהלים בסמוך לגבול.

עדיין לא ברור לגמרי מה התרחש בג'יסר א-שוג'ור אתמול. המשטר הסורי דיווח כי מפגינים ארבו בעיר לאנשי כוחות הביטחון, והרגו 120 מהם. פעילי זכויות אדם, מנגד, דיווחו כי בתקרית נהרגו עשרות מפגינים. תושבים רבים בעיר, בה מתגוררים כ-50 בני אדם, נמלטו ממנה, מחשש שאסד ישתמש בהרג כוחות הביטחון שלו כתירוץ לבצע בה טבח במפגינים נגד שלטונו.

עדכון ראשון: 16:50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully