וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: תושבים רבים נמלטים מחשש לטבח של הצבא

צבא סוריה מעביר כוחות גדולים לאזור העיר הצפונית ג'יסר א-שוג'ור, שם דווח אתמול על הרג של 120 חיילים סורים, והתושבים המקומיים נמלטים מחשש לפעולות נקם של משטר אסד

דריכות לקראת חידוש האלימות בסוריה: צבא סוריה מעביר כוחות גדולים לאזור העיר ג'יסר א-שוג'ור ורבים מתושביה בורחים מחשש לפעולת גמול קשה, כדי לדכא את ההתקוממות נגד השלטון. תושבים מקומיים דיווחו כי נושאי גייסות משוריינים, עמוסים בחיילים, הגיעו לאזור המרוחק כ-25 קילומטרים מג'יסר א-שוג'ור, בה מתגוררים כ-50 אלף בני אדם.

המשטר הסורי טען אתמול כי 120 חיילים ואנשי ביטחון נהרגו במקום על ידי כנופיות חמושות והזהיר כי יפעל בעוצמה על מנת להשיב את השליטה והסדר לאזור. מספר תושבים כתבו בפייסבוק כי הם חוששים מטבח שיבוצע בהם וקראו לסיוע בינלאומי. פעילי האופוזיציה הסורים ממשיכים לטעון כי המחאה נגד אסד נותרה לא אלימה, והכחישו את טענות המשטר על קיומן של כנופיות חמושות.

לדברי גורמים רשמיים בטורקיה, עשרות אזרחים סוריים שחצו את הגבול לטורקיה מקבלים טיפול רפואי לפציעות שנגרמו לדבריהם בעימותים עם כוחות הביטחון. דיפלומט טורקי אף סיפר כי אחד מהם מת מפצעי ירי לאחר שהגיע לשטח טורקיה במצב אנוש.

רשת התקשורת באזור ג'יסר א-שוג'ור נותקה אתמול ולכן קשה לקבל מידע לגבי הנעשה בעיר. המשטר הסורי מונע מעיתונאים זרים מלסקר את האירועים .

עוד על המהומות בסוריה:
דיווח: ”מאה אלף סורים ברחובות, סוכן משטר חוסל”
בסוף השבוע: 63 הרוגים בדיכוי ההפגנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully