וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 63 נהרגו בדיכוי ההפגנות אתמול

המחאה נגד משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד נכנסת לשבוע ה-11 כאשר כוחות הביטחון ממשיכים בדיכוי האלים של ההפגנות. מירב ההרוגים אתמול היו בעיר חמה, בה בוצע טבח לפני 29 שנים

כוחות הביטחון הסוריים הרגו 63 בני אדם בהפגנות נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד שהתקיימו אתמול במדינה, כך נמסר הבוקר (שבת) מארגון זכויות האדם "סוואסיה" הסורי. אלפי בני אדם לקחו חלק בהפגנות שהשתוללו ברחובות בתום תפילות יום השישי למול כוחות הביטחון הנחושים לדכא את המחאות.

מארגון זכויות האדם נמסר כי 53 מבין ההרוגים מצאו את מותם בעיר חמה, אדם אחד נהרג בבירה דמשק ושניים נוספים נהרגו במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה. שבעה מפגינים נוספים נהרגו מאש כוחות הביטחון בעיר רסטן במרכז המדינה, הנתונה למצור צבאי מאז יום ראשון שעבר. הכוחות הסוריים פתחו באש לעבר מפגינים גם בעיר דיר א-זור.

מדובר באחד הימים הקשים ביותר בעימותים הפוקדים את המדינה זה השבוע ה-11. כך למשל, בעיר חמה בה חיסל אביו של בשאר, חאפז, כ-30 אלף מפגינים לפני 29 שנים, ירו אתמול צלפים באלפי המפגינים שכאמור יצאו לרחובות וכאמור 53 מהם נהרגו בעימותים.

"לא למו"מ עם הרוצחים"

"בוצע ירי מגגות הבניינים לעבר המפגינים, ראיתי קבוצות שלמות של בני אדם נופלות לקרקע בכיכר 'אסי' וברחובות והסמטאות היוצאות ממנה. היה דם בכל מקום", סיפר עד ראייה בעיר לסוכנות רויטרס. בעיר הדרומית דרעא, שם החלה תנועת המחאה נגד הנשיא אסד, מאות בני אדם אתגרו את הסגר הצבאי שהוטל על העיר וקראו: "לא למשא ומתן עם הרוצחים".

"עשרות אלפי בני אדם השתתפו בהפגנות הגדולות ביותר בחמה ואידליב מאז פרוץ המחאה. זו תגובה טבעית לעלייה במקרי ההרג וחוסר הרצינות בה רואה המשטר את הניסיונות לפיוס בתוך המדינה", אמר ראמי עבד אל-רחמן מארגון זכויות אדם סורי והוסיף שאדם אחד נהרג באידליב.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא אמש לשים סוף מיידי לדיכוי האלים בסוריה, לדבריו, ולהפרת זכויות האדם מצד כוחות הביטחון כלפי המפגינים נגד משטרו של אסד. "המזכ"ל מוטרד מאוד מהפרת זכויות האדם המתמשכת ומהדיווחים המדאיגים על מות ילדים תחת עינויים והפגזות", אמרה הדוברת של באן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully