וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד עבר את הגבול

בועז ביסמוט

9.6.2011 / 8:37

מה באמת קרה ביום שני בעיר ג'יסר א-שורור? כיצד באמת נהרגו 120 אנשי כוחות ביטחון סוריים? האם, כפי שטוענת דמשק, הם נהרגו ממארב קטלני של "כנופיות חמושות הזוכות לתמיכה של מדינה זרה"? או שמא מדובר בעימות אלים בין צבא סוריה לעריקים?

אם נכונים הדיווחים על עריקים, המגיעים מגורמי אופוזיציה בסוריה, אסד בצרות. אם נוסיף את זרימת פליטים סורים לטורקיה, את ההצהרות של ארדואן נגד אסד ואת המאמץ הפרנקו-בריטי במועצת הביטחון להעביר את החלטת הגינוי - למרות התנגדות רוסיה - תבינו מדוע 41 שנים של משפחת אסד בסוריה עשויות להסתיים.

עריקות. רשת אל-ג'זירה הציגה לעולם סגן צעיר, מוחמד טלאס, שסיפר כי הצטרף לצבא כדי להגן על העם הסורי מפני ישראל ולא כדי להשתתף בפשעים שבהם חזה בעיר דרעא. מסיבה זו ערק. על פי הדיווחים מסוריה, שוטרים וחיילים סורים סונים, המשתכרים עשרה דולרים בחודש, סירבו להשתתף בדיכוי תושבי ג'יסר א-שורור. מסיבה זו חוסלו. עריקות בצבא יכולות בהחלט להיות שובר השוויון בסיפור הסורי.

העיר סמוכה לגבול הטורקי - דמשק חוששת לאבד שליטה טריטוריאלית

ג'יסר א-שורור. העיר שבצפון-מערב סוריה, הממוקמת בכביש המחבר בין עיר הנמל לטקיה לבין העיר השנייה בגודלה חלב, מרוחקת רק קילומטרים ספורים מהגבול הטורקי. לכן מתאמץ השלטון לדכא את המהומות. דמשק חוששת לאבד שליטה טריטוריאלית (כמו בלוב), בטח במקום שעשוי ליהנות מגיבוי מעבר לגבול.

טורקיה. לאסד היה חבר טוב במזרח התיכון, ראש ממשלת טורקיה ארדואן. השכן ארדואן חושש אולי מהאירועים בסוריה, אך מבין אולי כי הסכר בחברה הסורית כבר נפרץ. לכן הוא אינו סוגר את הגבול, בינתיים. הוא אפילו מבקר את אסד. ארדואן קורץ לרחוב הערבי. זה לא יכול להזיק לשאיפות ה"עות'מאניות" שלו.

העולם. אירופה, בדיוק כמו בלוב, היא המובילה. וושינגטון מורידה פרופיל ומוסקבה מאיימת בווטו. לווטו רוסי תהיה עוצמה חזקה יותר מגינוי של מועצת הביטחון. אבל בריטניה וצרפת הולכות עם המהלך. כמו לארדואן גם להן אין ברירה: אסד עבר את הגבול. אפילו את שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully