וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: יותר מ-2,400 פליטים הגיעו אלינו מסוריה

שר החוץ הטורקי קרא לאסד ליישם את הרפורמות עליהן התחייב. במקביל, אחרי שהנער חמזה אל-חטיב הפך ל"סמל ההתקוממות", הופיעו ברשת תמונות גופת נער בן 15, שגם עונה ונרצח בידי אנשי אסד

רויטרס

(צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

למעלה מ-2,400 בני אדם חצו את הגבול מסוריה לטורקיה, לאחר שנמלטו מהאלימות שמפעיל משטרו של הנשיא, בשאר אסד. כך הודיע היום (חמישי) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטולו. "יש לנו חששות רציניים ביותר מהמצב בסוריה. קיבלתי עדכון על המספרים המדויקים... יותר מ-2,400 אנשים חצו את הגבול לטורקיה". דאווטולו אמר את הדברים בשיחה עם כתבים באבו דאבי. הוא הוסיף כי "הגיעה העת שסוריה תפעל יותר בנחישות ליישום הרפורמות הפוליטיות עליהן התחייב אסד". דבריו מגיעים על רקע המשך הדיווחים על דיכוי המפגינים בסוריה, כשבימים האחרונים הדגש הוא בצפון המדינה, ובעיקר בעיר ג'יסר א-שוג'ור הסמוכה לגבול טורקיה.

בתוך כך, בעוד שבמרכז האו"ם בניו יורק נמשכים המגעים על החלטת מועצת הביטחון לגינוי שלטונות סוריה בגין הדיכוי האלים של ההתקוממות העממית במדינה, הודיעה רוסיה אחר הצהריים כי היא מתנגדת באופן עקרוני לכל החלטה של המועצה בנושא סוריה - ובכך בעצם הבהירה כי במידה והצעה כזו תועלה לדיון, היא תממש את זכות הווטו המוקנית לה מתוקף היותה חברה קבועה במועצה, ותכשיל אותה.

לצד סין, הייתה רוסיה עוד קודם המתנגדת הבולטת להחלטת הגינוי, אך כעת היא מבהירה לראשונה פומבית כי הסירוב הוא מוחלט. "רוסיה מאמינה שהמצב בסוריה אינו מהווה סיכון בינלאומי", אמר דובר משרד החוץ הרוסי, אלכסנדר לוקסביץ', בתדרוך לעיתונאים במוסקבה, לאחר יממה של דיונים אינטנסיביים בהצעת הגינוי שהגישו במשותף בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל. לדבריו, אין צורך להעלות את הנושא למועצת הביטחון, "ובוודאי שלא לאמץ בה החלטה כלשהי".

במקביל מתפתחת סערה נוספת בסוריה, בעקבות הפצת צילומי חובבים שבהם מתועדת לכאורה התעללות קשה של השלטונות בנער צעיר. אחרי שבשבוע שעבר הפך הילד חמזה אל-חטיב בן ה-14 ל"סמל ההתקוממות" בעקבות הפצת הסרטון שבו נראתה גופתו המרוטשת, התפרסמו בימים האחרונים ברשת צילומים קשים נוספים, בהם נראית נראית גופתו של הנער תאמר מוחמד א-סהרי, בן 15 - גם הוא, כמו אל-חטיב, תושב הכפר ג'יזה הסמוך לעיר הדרומית דרעא, אחד המוקדים שבהם פרצו המהומות נגד השלטון בחודש מרץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

על פי הדיווח שהופיע רשת "אל-ג'זירה", המיוחס ל"מקורות אמינים", אל-סהרי הוא חברו של אל-חטיב, והשניים נעצרו יחד - ואז עונו ונרצחו באכזריות בידי כוחות הביטחון.

לא כל הפרטים ברורים בשלב זה, אך לפי הדיווח ב"אל ג'זירה", גופתו של תאמר הצעיר נמצאה כשהיא מנוקבת בכדורים, צווארו ורגליו שבורים, עין אחת שלו נעקרה והוא חסר כמה שיניים. הצילומים הקשים שהופצו ברשת מאוששים את הגרסה הזו. הם מובאים בידיעה זו בטשטוש ניכר - אך ניתן לצפות בסרטון המלא ביוטיוב. אזהרה: מדובר בתמונות קשות ביותר לצפייה.

"הנערה הלסבית מדמשק" בכלל קרואטית

בד בבד, מתעוררים סימני שאלה רבים לגבי מישהי אחרת שהוכתרה בימים האחרונים כ"סמל" של ההתקוממות - הבלוגרית הלסבית אמינה עארף, שהשבוע דווח כי נחטפה בדמשק בידי אנשי ביטחון.

עארף, סורית בעלת אזרחות אמריקאית, הייתה רשומה ככותבת של הבלוג "נערה לסבית בדמשק". ביום שלישי הופיע בבלוג פוסט עליו הייתה חתומה בת דודתה, ראניה איסמעיל, שטענה כי עארף "נחטפה בידי שלושה גברים חמושים שהכניסו אותה למכונית שעל שמשתה הודבק סטיקר עם תמונתו של באסל אסד" (אחיו המנוח של הנשיא).

ואולם, ביומיים שחלפו מאז, עדיין לא הצליח אף כלי תקשורת למצוא עדות נוספת לחטיפה, או אפילו לאתר אדם אחד שהכיר את עארף פנים אל פנים ויכול להעיד שהיא אכן קיימת. כך למשל, כמה כלי תקשורת אמריקאיים ניסו לאתר את קרובי משפחתה האמריקאיים של הבלוגרית, שחיים לכאורה בווירג'יניה, אך לא מצאו כל רישום המתעד איש מהם. זאת ועוד, אשה בשם סנדרה בגאריה, שתוארה בבלוג כ"בת זוגה" של עארף, התראיינה אתמול ל"פוקס ניוז" וטענה כי כל הקשר שלה עם הבלוגרית התנהל דרך הרשת, וכי מעולם לא פגשה בה באופן אישי.

יתרה מכך, אתמול התברר כי תמונתה לכאורה של עארף, שפורסמה בבלוג, היא למעשה תמונתה של ילנה לצ'יץ', קרואטית המתגוררת בלונדון, וככל הנראה נלקחה מפרופיל הפייסבוק שלה. "אני מתפללת שאמינה תשוב בביטחה לחיק משפחתה", אמרה לצ'יץ' בהודעה שפירסמה אתמול, "אבל אני רוצה להבהיר שאני לא היא, למרות שתמונתי הופיעה בסיפור".

בעמוד הפייסבוק "Free Amina" שהוקם בינתיים בקריאה לשחרורה, הופיעה היום הודעה בה נאמר כי "עולות שאלות לגבי זהותה של אמינה. עם זאת, אנחנו עדיין מאמינים שכותבת הבלוג נמצאת במעצר, וחשוב להמשיך לתמוך בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully