וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מנסה לפייס: יבטל עונש המוות לאחים המוסלמים

ניר יהב

11.6.2011 / 8:16

בטיוטת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שצפויה לעבור בימים הקרובים דורשת המועצה להעמיד לדין את האחראים לאלימות נגד המפגינים ולשחרר את כל האסירים. אסד יכריז גם על רצונו לדיאלוג

בניסיון נוסף להרגיע את ההפגנות נגדם, צפויים השלטונות הסורים להכריז בימים הקרובים על שורת רפורמות חדשות, ביניהן ביטול החוק הקובע עונש מוות לכל מי שמשתייך לאחים המוסלמים וכן ביטול החוק הקובע כי מפלגת הבעת' היא המפלגה השלטת בחברה ובמדינה – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

בנוסף לביטול חוקים אלה, צפויים השלטונות בסוריה גם לשחרר את כל עצורי הפגנות המחאה ולהכריז על יום אבל לאומי על מותם של המפגינים שנהרגו. העיתון דיווח עוד כי המשטר בסוריה צפוי לזמן לדיאלוג 58 נציגים מהאופוזיציה הסורית, 40 מסוריה עצמה ו-18 הנמצאים מחוץ למדינה. יחד עם זאת, גורמים בסוריה מסרו לעיתון כי בכירים רבים באופוזיציה סרבו להשתתף במפגש, ובארגון האחים המוסלמים טרם החליטו אם להשתתף או לא.

אסד מסנן את באן: "למה אתה ממשיך לצלצל אלי?"

העיתון "א-שרק אל-אווסט" פרסם הבוקר טיוטה של החלטת מועצת הביטחון המגנה את המשטר הסורי שצפויה להתקבל תוך מספר ימים. על פי ההחלטה, מועצת הביטחון "מביעה דאגה עמוקה מהמצב בסוריה ומגנה את האלימות ואת השימוש בכוח כלפי מפגינים". בנוסף, דורשת מועצת הביטחון להעמיד לדין את מי שאחראי למתקפות האלימות נגד המפגינים ודורשת מהשלטונות לכבד זכויות אדם.

על פי נוסח ההחלטה, סוריה נדרשת להסיר את המצור מעל ערים במדינה, כגון דרעא וג'סר א-שרור ולהשיב את זרם החשמל והתקשורת לאותן ערים. בנוסף נדרשת סוריה לקדם רפורמות משמעותיות שיבטיחו זכויות בסיס ולשחרר את כל העצורים.

אתמול אישר דובר מטעם האו"ם כי נשיא סוריה בשאר אסד מסרב לענות לשיחות טלפון ממזכ"ל האו"ם באן קי-מון. דובר מזכ"ל האו"ם, פרחאן חק, אמר הבוקר לעיתון "אל-חק" הרואה אור בלונדון כי באן רצה להביע בפני אסד את דאגתו כלפי המצב ההומניטרי בסוריה. "בשיחתם לפני כשבועיים, כעס אסד שבאן ממשיך להתקשר אליו. באן אמר שאסד אמר לו 'למה אתה ממשיך לצלצל אלי?".

"מסוקים ירו על המפגינים"

עדי ראייה דיווחו כי לראשונה, מסוקים של צבא סוריה ירו אמש לעבר מפגינים, בניסיון לפזר התאספות גדולה בעיר מערת אל-נעמן. ארגון זכויות אדם במדינה אישר את הדיווח, ואנשיו ציינו כי הירי החל לאחר שכוחות הביטחון ירו למוות בחמישה מפגינים על הקרקע. עוד דיווח הארגון כי לא ידוע עדיין על מפגינים שנפגעו מהירי מהאוויר. כמה שעות לאחר הירי, ארצות הברית פרסמה גינוי חריף לאלימות בסוריה. מהבית הלבן נמסר כי "דמשק מובילה את המדינה בכיוון מסוכן".

העימותים הקשים המשיכו אתמול בכל רחבי סוריה. בתום תפילות יום השישי, מניין המתים בהפגנות הגיע לפנות ערב ל-28 הרוגים. עדי ראייה סיפרו שלפחות עשרה מפגינים נורו למוות במערת אל-נעמן, ושלושה באזור קבון שבבירה דמשק. עדי ראייה דיווחו בנוסף כי מפגינים נורו למוות בכפר בסרא אל-חריר בדרום המדינה, ואדם נוסף נהרג מאש כוחות הביטחון בעת שהפגין בעיר החוף לטקיה. אדם נוסף נהרג בסירמניה שבצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully