וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה לחברות האו"ם: "אל תאמצו החלטה נמהרת"

שר החוץ הסורי שלח אגרת למזכ"ל האו"ם, וקרא לו ללחוץ על חברות מועצת הביטחון שלא לגנות את סוריה. "סייעו לנו להתמודד מול הטרוריסטים, ואל תתנו תמריץ לכנופיות הרצחניות", כתב

"הטיוטה האירופית שהוגשה למועצת הביטחון לגינוי סוריה, נועדה לסייע לקיצונים ולמחבלים". כך הזהיר שר החוץ הסורי ווליד מועלם במכתב ששלח אתמול למזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

המכתב הגיע הלילה (שבת) לידי סוכנות הידיעות רויטרס, ונכתב בו כי "ראוי שמועצת הביטחון לא תתערב בעניינה הפנימיים של סוריה, ממייסדות ארגון האומות המאוחדות". לדברי מועלם, דמשק מאמינה כי "כל החלטה שתתקבל במועצת הביטחון רק תחמיר את המצב הקיים". מוקדם יותר אתמול נמסר מהאו"ם כי למרות שיחות רבות שעשה באן בימים האחרונים אל ארמונו של הנשיא בשאר אסד, הוא לא הצליח להשיגו בטלפון, מאחר והאחרון "לא היה פנוי".

שר החוץ מועלם התייחס במכתבו לפניות שנשלחו ממדינות רבות בעולם לאסד, והפצירו בו לחדול מהאלימות כלפי המפגינים נגדו. השר כתב כי "אין לדמשק ברירה אלא להמשיך (בדרך זו) כדי להבטיח את ביטחונה של סוריה ושל אזרחיה". הוא פנה לחברי האו"ם, והזהיר אותם מפני גינוייה? של סוריה במועצת הביטחון, ואמר כי "אנו מקווים שתסייעו לנו להתמודד מול הקיצונים הללו - ושלא תאמצו החלטה נמהרת, שרק עלולה להוות תמריץ לכנופיות הרצחניות". לדברי מועלם, כמה מדינות בעולם מבססות את השקפתן לגבי המתרחש בסוריה "בהתבסס על אינפורמציה שגויה" - ומתעלמות מהרפורמות שמקדמת דמשק. הוא ציין כי "בימים הקרובים תקום בסוריה ועדה עצמאית שתקיים דו-שיח נרחב ולאומי", וסיכם כי "סוריה היא אי של יציבות וביטחון".

עוד על המהומות בסוריה:
עדיין אין הסכמה באו"ם על גינוי נגד אסד
הפגנות ענק: דיווח על 28 הרוגים אתמול
ר"מ טורקיה ארדואן: סוריה מבצעת זוועות

עדי ראייה דיווחו כי לראשונה, מסוקים של צבא סוריה ירו אמש לעבר מפגינים, בניסיון לפזר התאספות גדולה בעיר מערת אל-נעמן. ארגון זכויות אדם במדינה אישר את הדיווח, ואנשיו ציינו כי הירי החל לאחר שכוחות הביטחון ירו למוות בחמישה מפגינים על הקרקע. עוד דיווח הארגון כי לא ידוע עדיין על מפגינים שנפגעו מהירי מהאוויר. כמה שעות לאחר הירי, ארצות הברית פרסמה גינוי חריף לאלימות בסוריה. מהבית הלבן נמסר כי "דמשק מובילה את המדינה בכיוון מסוכן".

העימותים הקשים המשיכו אתמול בכל רחבי סוריה. בתום תפילות יום השישי, מניין המתים בהפגנות הגיע לפנות ערב ל-28 הרוגים. עדי ראייה סיפרו שלפחות עשרה מפגינים נורו למוות במערת אל-נעמן, ושלושה באזור קבון שבבירה דמשק. עדי ראייה דיווחו בנוסף כי מפגינים נורו למוות בכפר בסרא אל-חריר בדרום המדינה, ואדם נוסף נהרג מאש כוחות הביטחון בעת שהפגין בעיר החוף לטקיה. אדם נוסף נהרג בסירמניה שבצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully