וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקים סורים: "חיילים אנסו נשים מול בעליהן"

ניר יהב

12.6.2011 / 0:14

חייל שהשתתף בפעולת הצבא הסורי בצפון המדינה העיד כי החיילים לצדו ביצעו "טיהור" בעיר רסתן שבמחוז חומס: "הורו לנו לירות על אזרחים". זרם הפליטים הסורים שהגיעו לגבול הטורקי גובר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בו בזמן שאלפי סורים ממשיכים לחצות את הגבול לכיוון טורקיה, הולכות ומתרבות העדויות של חיילים שערקו מצבא סוריה, מהן עולה תמונת מצב של משטר אכזרי ואלים. אחד החיילים הסורים סיפר אתמול (שבת) כי הוא וחבריו נכנסו לבצע "טיהור" בעיר רסתן שבמחוז חומס אך החליט לערוק לאחר שלושה ימים בלבד: "אמרו לנו שיש שם חמושים אולם כשנכנסנו לשם התברר לנו שמדובר באזרחים פשוטים. על אף זאת, הורו לנו לירות עליהם".

"כשנכנסנו לבתים, ירינו ללא הבחנה לעבר מי שהיה שם: צעירים, מבוגרים'. חיילים אף אנסו נשים מול הבעלים והילדים שלהן", הוסיף החייל בעדותו. לטענת החייל, במקום נהרגו כ-700 בני אדם. חייל אחר סיפר שברגע שחבריו החלו לירות לעבר האזרחים הוא השליך את הרובה שלו וברח. "החיילים ביצעו טבח בכפר סראקיב ב-7 ביוני והרגו שם בין 20 ל-25 בני אדם", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

חייל נוסף סיפר שהבין במהרה שמשטרו של הנשיא בשאר אסד הוא אכזר ונורא: "ברגע שראיתי את הדרך שבה הורגים את האנשים, הבנתי שהמשטר הזה מוכן להרוג את כולם", אמר. "חשבתי למרוד אולם חזרתי בי ברגע האחרון מהרעיון הזה משום שחששנו לחיינו". לדבריו, השלטונות הסורים נהגו להציב צלפים במקומות גבוהים: "הם היו שוטרים בלבוש אזרחי או אנשי חיזבאללה. כשהחיילים לא ירו לעבר המפגינים, הם היו הורגים אותם". החייל, שנמלט לתוך טורקיה, העריך כי משטרו של אסד לקראת קריסה. "כל החיילים שאני מכיר מתוחים מאד. הם רוצים לערוק או להחליף תפקיד. בסופו של דבר, כל חייל ישוב להגן על משפחתו", אמר.

בתוך כך, על רקע ההבטחות לרפורמות, ממשיך משטרו של אסד בדיכוי האלים של ההתנגדות לו. פעילות כוחות הצבא התרכזה היום בצפון המדינה בערים ג'יסר א-שורור ומערת אל-נעמן. לדברי תושבים בג'יסר א-שורור, כ-15,000 חיילים וכ-40 טנקים ונגמ"שים מכתרים את העיר והם חוששים מתקיפה כוללת של כוחות המשטר. בתוך כך נמשך זרם הפליטים לטורקיה ועד כה חצו את הגבול כ-4,300 בני אדם. לפי דיווחים נוספים אלפי פליטים נוספים עושים את דרכם לעבר הגבול הטורקי.

עוד על הנעשה בסוריה:
הפגנות ענק ברחבי סוריה, דיווח: 28 הרוגים
טורקיה: 1,000 פליטים הגיעו מסוריה בתוך יממה

פניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 19:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully