וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא מכתר ערים, 4,300 פליטים בטורקיה

משטר נשיא סוריה אסד, ממשיך לדכא באלימות את המפגינים. תושבי ערים בצפון התאגדו להגן על מבנים, מחשש שהצבא ייפגע בהם, יאשים את המפגינים, ואז ישתמש בכך כתירוץ לפעול בברוטליות

על רקע ההבטחות לרפורמות, ממשיך משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד בדיכוי האלים של ההתנגדות לו. פעילות כוחות הצבא מתרכזת היום (שבת) בצפון המדינה בערים ג'יסר א-שורור ומערת אל-נעמן. לדברי תושבים בג'יסר א-שורור, כ-15,000 חיילים וכ-40 טנקים ונגמ"שים מכתרים את העיר והם חוששים מתקיפה כוללת של כוחות המשטר. בתוך כך נמשך זרם הפליטים לטורקיה ועד כה חצו את הגבול כ-4,300 בני אדם. לפי דיווחים נוספים אלפי פליטים נוספים עושים את דרכם לעבר הגבול הטורקי.

פעיל בעיר מערת אל-נעמן מסר לרשת אל-ג'זירה כי תושבי המקום הקימו ועדות מקומיות על מנת להגן על רכוש הציבור מפני כוחות המשטר. התושבים חוששים כי כוחות הביטחון יהרסו מבנים בעיר ויאשימו בכך את המפגינים כתירוץ להגברת פעילותם בעיר. "קיבלנו איומים שהמשטר ישרוף מבנים ויאשים את המפגינים בכך, אז אנחנו מקיפים כעת את המוזיאון ואת בית החולים העירוני", אמר הפעיל. "הם יעשו בזה שימוש להאשים את המפגינים בשריפת מבני ממשל אבל המפגינים הם שוחרי שלום ולא משתמשים באלימות, המשטר משתמש באלימות נגדם".

עוד על המהומות בסוריה:

הפגנות ענק ברחבי סוריה, דיווח: 28 הרוגים
דיווח בסוריה: מסוקים יורים מן האוויר על המפגינים
אסד מנסה לפייס: יבטל עונש המוות לאחים המוסלמים

פליטים שנמלטו מרדיפת שלטונות סוריה והגיעו לעיירה ואדי חאלד, לבנון, 16 במאי 2011. רויטרס
זרם הפליטים לטורקיה נמשך/רויטרס

העימותים המשיכו אתמול בכל רחבי סוריה, בתום תפילות יום שישי. מניין המתים בהפגנות הגיע לפנות ערב ל-28 הרוגים. עדי ראייה סיפרו שלפחות עשרה מפגינים נורו למוות במערת אל-נעמן, ושלושה באזור קבון שבבירה דמשק. עדי ראייה דיווחו בנוסף כי מפגינים נורו למוות בכפר בסרא אל-חריר בדרום המדינה, ואדם נוסף נהרג מאש כוחות הביטחון בעת שהפגין בעיר החוף לטקיה. אדם נוסף נהרג בסירמניה שבצפון המדינה.

הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי השלטונות הסוריים צפויים להכריז בימים הקרובים על שורת רפורמות חדשות, ביניהן ביטול החוק הקובע עונש מוות לכל מי שמשתייך לאחים המוסלמים וכן ביטול החוק הקובע כי מפלגת הבעת' היא המפלגה השלטת בחברה ובמדינה. בנוסף לביטול חוקים אלה, צפויים השלטונות בסוריה גם לשחרר את כל עצורי הפגנות המחאה ולהכריז על יום אבל לאומי על מותם של המפגינים שנהרגו. העיתון דיווח עוד כי המשטר בסוריה צפוי לזמן לדיאלוג 58 נציגים מהאופוזיציה הסורית, 40 מסוריה עצמה ו-18 הנמצאים מחוץ למדינה. יחד עם זאת, גורמים בסוריה מסרו לעיתון כי בכירים רבים באופוזיציה סרבו להשתתף במפגש, ובארגון האחים המוסלמים טרם החליטו אם להשתתף או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully