לוואלה נודע כי החלו מגעים עם חברות בישראל לגריסה של המבנים הפלסטינים בכל רצועת עזה בהיקפים בלתי נתפסים. לפי מקורות ביטחוניים, "יש לממשלת השלום רצון לקדם את תהליך השיקום אבל הוא לא עומד בלוחות זמנים סבירים ובהיקפים שהם רוצים. מדובר בנתונים עצומים של הרס שרוצים להפוך לחומרי בנייה ממוחזרים, לשנע חלק גדול ממנו, ובמקביל לשטח את האזור כדי לבנות עליו בתים חדשים וכל זה קורה עוד לפני שחמאס התפרק מנשקו והרצועה עברה פירוז".
עוד אמר אחד מגורמי הביטחון, "בקצב הזה לא תהיה ברירה אלא לחדש את הלחימה כדי לפרק אותו מנשקו ולגדוע את מערכי התת קרקע שלו שבהם הוא מסתתר, מנהל את ההיערכות למלחמה עם ישראל ומנהל פס ייצור אמצעי לחימה ומסתיר את מחסני הנשק".
