וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית משמעותית במלחמה ועתיד החטופים: כך ייראה ההמשך בלי סינוואר

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 9:00

בעקבות חיסולו של סינוואר ברפיח אמש מסתמנות תפניות משמעותיות בעתידה של המלחמה. יש להניח שחמאס ימשיך תפקד גם ללא מנהיגו, אך החיסול הגביר את הלחץ על הארגון לקבל עסקה להפסקת אש שתשיב את החטופים. אין ספק שהתעוררנו הבוקר לעולם טוב יותר

תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו/דובר צה"ל

שלושה מאמצים עיקריים הובילו לחיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר: מודיעין איכותי של השב"כ על האזורים בהם שהה, סייענים, ודרכי פעולה.

ניתן לזהות זאת בהתעקשות של מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן וראש השב"כ רונן בר להמשיך בתמרון בשכונת תל סולטאן חרף העברת הקשב הביטחוני לצפון, כשברקע גורמים טענו כי רפיח "מוצתה", במקביל לכך שהמודיעין סיפק אינדיקציה שהטעות של סינוואר קרובה. לבסוף, התמרון העיקש של אוגדה 162, שהתחלפה בתמרון של אוגדת עזה ותחתיה חטיבת ביסלמ"ח, שהקפידה על הסריקות במבנים ולא רק חיסלה את מנהיג חמאס, אלא גם איתרה את גופתו.

הרמטכ״ל בנקודה בה חוסל סינוואר: "זו המקצועיות והנחישות שלכם  - שנה אחרי אנחנו סוגרים חשבון עם סינוואר. דובר צה"ל
המודיעין סיפק אינדיקציה שהטעות של סינוואר קרובה. הרמטכ"ל ושר הביטחון/דובר צה"ל

במישור הצבאי

חיסולו של סינוואר מצטרף לשורת סיכולים ממוקדים בצמרת חמאס וחיזבאללה. יש בכך כדי לפגוע מוראלית בחמאס בפרט ובציר הרשע בכלל, וכמובן שבתפקוד הארגוני. אך חשוב לציין כי חמאס בנוי כך שלכל בעל תפקיד יש מחליף או מועמדים להחלפתו. הזרוע הצבאית ידעה לתפקד גם בזמן שסינוואר ירד למחתרת. לפי הערכות במערכת הביטחון - הארגון ידע לפעול נגד צה"ל גם ללא מנהיגו.

מנגד, הסתלקותו של סינוואר תחייב את הבכירים בארגון להיפגש כדי להרכיב מדיניות חדשה. זה סוג השלבים שבקהילת המודיעין מאוד אוהבים: האויב נוטה בלהט הרגע לעשות טעויות שחושפות אותו בשטח וכך לחשוף מקומות מסתור.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
תקיפות ישראליות בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. רויטרס
משוועים לעסקה. דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה/רויטרס

במישור המדיני

במערכת הביטחון הצביעו על סינוואר כגורם הקיצוני ביותר המונע התקדמות במו"מ עם ישראל לשחרור החטופים בעת שהפלסטינים ברצועת עזה משוועים להפסקת אש. לכן, יש סיכוי כעת להוביל לשינוי משמעותי במו"מ.

שעות אחרי ההודעה על חיסולו, התפרסמו ידיעות בתקשורת הערבית כי חאלד משעל התמנה זמנית למחליפו של סינוואר. כעת נשאלת השאלה - האם משקל הכובד בתהליך קבלת ההחלטות יעבור מרצועת עזה לחו"ל, מה שיגביר את הסיכוי לפרגמטיות, או שימשך הקו הנצי נגד עסקה. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי החיסול מגביר את הלחץ על הארגון אם ההחלטה אכן תעבור לידי משעל.

הפגנה בקפלן לשחרור החטופים לאחר חיסול סינוואר,שער בגין, 17 באוקטובר 2024. אביחי חיים
סיכוי לשינוי משמעותי במו"מ. דרך בגין אמש, מפגינים בקריאה לשחרור מיידי של החטופים/אביחי חיים

תפנית מול חמאס

בחמאס מתקבלות החלטות בקונצנזוס. לכן, גם אם בהנהגה בחו"ל יתקשו לתקשר עם בכירי חמאס בעזה שנותרו בחיים, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות למאבטחי החטופים, מרביתם בני משפחות פשע או פעילי חמאס, ולהציע להם עסקה: חיים תמורת החזרת החטופים. הפנייה של נתניהו נועדה לדחוק בהנהגת חמאס לקבל החלטות כדי לקדם עסקה.

הצהרת בנימין נתניהו לאחר חיסול סינוואר. דוברות ראש הממשלה, צילום מסך
הצהרת נתניהו לאחר חיסול סינוואר בידי חטיבת ביסלמ"ח/צילום מסך, דוברות ראש הממשלה

העולם ללא סינוואר

יחיא סינוואר הפגין סאדיסטיות כבר בשנות השמונים, כשחקר פלסטינים שנחשדו על ידו בשיתוף פעולה עם ישראל. בחלקם הוא התעלל, אחרים רצח במו ידיו. ב-7 באוקטובר הוכיח כי הוא אחד הטרוריסטים הפסיכופטיים והמסוכנים ביותר בעולם. סינוואר לא רק ניצח על הטבח המחריד, אלא גם הקצין את פועלו ואת גישתו של ציר הרשע ככלל כלפי ישראל. עם מותו - הפך העולם טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully