וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות הדנ"א מאשרות: סינוואר שהה במנהרה עם 6 החטופים שנרצחו

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 20:49

הידיעה הדרמטית מתקבלת ערב חיסולו של מנהיג חמאס. בשעה זו, מאות מתכנסים בקריאה לשחרור החטופים. גורם ביטחוני לוואלה: "חייב לנצל את המומנט שנוצר כאן"

שידור חי: הפגנת המשפחות בבגין

LIVE

סינוואר שהה במנהרה שבה נרצחו ששת החטופים שנרצחו ברצועה - כך מאשרות בדיקות הדנ"א. גורם ביטחוני ציין כי לחיסול תהיה משמעות בהתקדמות לעסקת חטופים: "סינואר עמד כמוקש לפני מו"מ לשחרור החטופים. דמות קיצונית מאוד וריכוזית. התנגד לכל התקדמות". ערב החיסול, משפחות החטופים מפגינות בצומת בגין. מאות בצומת קוראים: "עכשיו חיים וחיות ולא בארונות, נתניהו זה הזמן שים עסקה על השולחן".

גורם ביטחון מסר לוואלה כי חייב לנצל את המומנט שנוצר כאן. "חיסול יחיא סינואר והחלפת ראש מודיעין מצרי, יש באפקט לייצר אווירה חדדה ומנופי לחץ על צמרת חמאס". הגורם הוסיף, כי לא ניתן להתעלם כי מוחמד סינואר, אחיו של יחיא היה ידוע כאכזרי לא פחות ממנו ויכול לאמץ את אותה מדיניות. "השאלה היא האם ישראל תשכיל ליצור חיץ בין משפחות הפלסטינים והפלגים השונים שמחזיקים בחטופים לבכירי הזרוע הצבאית של חמאס כדי להוביל לנקודת מפנה".

כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה/עיבוד תמונה, ללא

בספטמבר האחרון צה"ל ושב"כ איתרו והשיבו ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו לשטח ישראל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ולפי דובר צה"ל, נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס, זמן קצר לפני שכוחות הביטחון הגיעו אליהם.

בתיעוד של דובר צה"ל ניתן לראות שהחטופים הוחזקו במנהרת מעבר באורך 120 מטר שלא ניתן לעמוד בה, צרה ועם לחות גבוה מאוד. בנוסף, הציג הגרי בסרטון את הציוד שאותר שם, בהם ציוד היגיינה לנשים, בקבוקי שתן, כלי שחמט ותחמושת של מחבלי חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו. דובר צהל, צילום מסך
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו/צילום מסך, דובר צהל

מטה משפחות החטופים מסרו בעקבות החיסול כי הם מביעים הערכה עמוקה לצה"ל וכוחות הביטחון על חיסולו של הטרוריסט, אך חוששים לגורלם של 101 חטופים וחטופות שעדיין מוחזקים בשבי חמאס ודורשות למנף את ההישג הצבאי לעסקה מיידית להשבתם. "חיסולו של סינוואר מהווה אבן דרך חשובה בדרך אל הניצחון האמיתי, שיושג אך ורק עם החזרתם של 101 החטופים והחטופות. כבר למעלה משנה לא הצליחה ממשלת ישראל למנף את ההישגים הביטחוניים חסרי התקדים בלחימה בעזה לטובת שחרור החטופים" כתבו והוסיפו, "עתה, ראוי שהנהגת המדינה, ובראשה ראש הממשלה, יורו לצוות המו"מ להגיע להסכם מיידי להשבת כל החטופים הביתה לאלתר. אין ולא יהיה ניצחון מוחלט ללא שחרור כל 101 החטופים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "‏ישראל צריכה לנצל את ההזדמנות למהלך מכונן סביב החטופים. לחתור לעסקה כוללת וגם להציע פרסים כספיים ומעבר בטוח לכל מי שיביא לידי כוחותינו חטופים". ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה"ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully