וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על חיסול סינוואר: "יום טוב לישראל, לארה"ב ולעולם"

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 23:50

נשיא ארה"ב אמר כי בעקבות מותו של מנהיג חמאס הוא ישוחח עם נתניהו כדי לברך אותו ולדון על חידוש המו"מ לעסקת החטופים. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר כי חיסול סינוואר נותן "הזדמנות מחודשת" להחזרת החטופים וסיום המלחמה

קויק: ביידן - נתניהו לא עושה מספיק בשביל עסקה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיב הערב (חמישי) על חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר ואמר כי זהו "יום טוב לישראל, יום טוב לארה"ב ויום טוב לעולם". עוד הוסיף כי החיסול מוכיח כי "אף טרוריסט ברחבי העולם לא יכול להימלט מהצדק - לא משנה כמה זמן זה לוקח. אני יודע שחברינו הישראלים מרגישים עכשיו כמו שהרבה אמריקנים הרגישו אחרי חיסול אוסמה בן לאדן. לישראל יש זכות לחסל את הנהגת חמאס. חמאס לא יכול היום לבצע שוב מתקפה כמו ב-7 באוקטובר".

בתוך כך, התייחס למהלכים לעסקת חטופים בצל החיסול ואמר כי "אשוחח בקרוב עם ראש הממשלה נתניהו ועם מנהיגים ישראלים נוספים, אברך אותם ואדון בדרכים להחזיר את החטופים הביתה ולסיים את המלחמה אחת ולתמיד".

ביידן התייחס גם לתוכניות העתיד ואמר כי "אחרי חיסול סינוואר יש הזדמנות ל'יום שאחרי' בעזה בלי שלטון חמאס, ולהשגת הסדר מדיני שיעניק עתיד טוב יותר לישראל ולפלסטינים. יחיא סינוואר היה מכשול להשגת המטרות האלה. המכשול הזה לא קיים עוד".

מאוחר יותר נמסר מהבית הלבן כי אכן השניים שוחחו: "ביידן ונתניהו דנו בדרכים לנצל את העיתוי הנוכחי כדי להגיע לעסקה לשחרור החטופים ולסיום המלחמה בעזה בצורה שתבטיח את ביטחון ישראל ותוודא שחמאס לא יחזור לשלוט ברצועה".

ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
"אני יודע שחברינו הישראלים מרגישים עכשיו כמו שהרבה אמריקנים הרגישו אחרי חיסול אוסמה בן לאדן". בייידן/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר לכתבים באייר פורס 1 שסינואר היה מעוניין יותר בגרימת כאוס ומוות מאשר בהגעה לעסקת חטופים והפסקת אש. "ראינו רגעים שבהם הוא היה זה שחסם התקדמות לקראת עסקת חטופים והפסקת אש. היו מכשולים נוספים בדרך אבל הוא בהחלט היה מכשול קריטי. הרחקה שלו משדה הקרב אכן מהווה הזדמנות להחזיר את החטופים ולסיים את המלחמה. אנו מאמינים שיש הזדמנות מחודשת שאנו רוצים לנצל", אמר סאליבן. ביידן אמר לכתבים באייר פורס 1 ש"הגיע הזמן להתקדם" והדגיש כי הוא מקווה שנתניהו יפעל לסיום המלחמה בקרוב.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, ציין כי שוקל להגיע בקרוב לאזור כדי לדון על חידוש המו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש בעזה.

בלינקן התקשר לנשיא המדינה ובירך על חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. הוא השיב לנשיא ואמר כי שנה לאחר הטבח הקשה חייבים לפעול יחד במטרה להשיב את החטופים במהרה לבתיהם וציין כי בכוונת ארה"ב להכפיל את המאמצים להשגת מטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully