וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדקת האפשרות: סינוואר יצא להתייעצות ממנהרה שבה נרצחו ששת החטופים - וחוסל

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 22:16

לפני כחודש דנו במערכת הביטחון על הצעד הבא בעזה, ומפקד פיקוד הדרום התעקש "לעבות כוחות ברצועה". הלוחמים שגויסו במסגרת זו נתקלו אתמול במחבלים, הופתעו מהדמיון של אחד מהם לסינוואר - והבינו. ייתכן שהחטופים שימשו כמגן אנושי | מאחורי הקלעים של החיסול

מציל באשדוד חוגג את חיסולו המסתמן של סינוואר/סעיף 27

ככל שחולפות השעות, נחשפים עוד ועוד פרטים על הרגע שבו כוחות צה"ל חיסלו אתמול (רביעי), בסבירות גבוהה, את מנהיג חמאס יחיא סינוואר ברפיח. כעת וואלה חושף טפח מהדיונים שנערכו בחודש האחרון מאחורי הקלעים וקדמו לחיסולו.

כפי שדווח מוקדם יותר בוואלה, הגופה החשודה כסינוואר אותרה בשכונת תל סולטאן ברפיח. כשאוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן, עברה מרפיח לג'באליה, התקיימו דיונים במערכת הביטחון כיצד על צה"ל לפעול כעת. ברקע הצביעו בשב"כ על כמה מהמשימות שעל הפרק, ובהן איתור ריכוזי אמל"ח, מנהרות, ומקומות מסתור של פעילי חמאס. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, התעקש לעבות את הכוחות שפועלים ברצועה, חרף הפעילות הענפה בדרום לבנון.

לשם כך, נוסף על צוותי חטיבת הנח"ל וכוחות מילואים, צורפו כוחות מקורס מ"כים מבית הספר למקצועות החי"ר של זרוע היבשה. פינקלמן דרש להמשיך להפעיל לחץ מתמשך במספר נקודות, בוודאי לאחר ששב"כ הצביע על מנהרות במרחב ותשתיות טרור. גורמים במערכת הביטחון, אמרו כי "כמו שזה נראה כרגע, ההתעקשות שלו ושל אחרים השתלמה".

יחיא סינוואר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
היתקלות מקרית, ללא מודיעין מוקדם, הסתיימה בסגירת החשבון. סינוואר וגופתו/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לפי שיחות של וואלה עם מקורות צבאיים, כוח צבאי מגדוד 450 של בית הספר למקצועות החי"ר פעל אתמול להשמיד נפל. לאחר הפיצוץ, זיהה הכוח ארבעה חשודים נמלטים לתוך מבנה, ופתח לעברם באש. טנק מפלוגה ל' של קורס מפקדי טנקים, גדוד 195 משיזפון, ירה סדרת פגזים לתוך המבנה - פגזים שלפי הערכות, הם שחיסלו את סינוואר.

לפתע הבחינו הכוחות במחבל חמישי, שהציץ ממבנה אחר, ופתחו לעברו באש. הוא החל להשליך רימונים לעבר לוחמי גדוד שמשון מקורס מ"כים, שהשיבו באש לעברו, והשתררה דממה. הכוח העלה לאוויר רחפן, שהמחבל החמישי השליך לעברו מקלות ואבנים. לאחר מכן שיגרו הלוחמים טיל מסוג מטאדור, אך המחבל לא נהרג. בהמשך, קלע מגדוד שמשון שבקורס מ"כים פתח באש, פגע בראשו של המחבל החמישי - וחיסל אותו.

לפי מקורות ביטחוניים, הבוקר בוצעו סריקות כדי לוודא שהמבנה נקי ממטעני חבלה - ובמהלכם אותרה גופה שדומה מאוד לסינוואר. ההיתקלות עימו היתה מקרית, ולכוחות לא היה כל מודיעין מוקדם על הימצאותו במבנה. תמונת הגופה הועברה לידי רכזי שב"כ, שקבעו כי בסבירות גבוהה מאוד מדובר במנהיג חמאס. תוך כדי הבדיקות התקבלו אינדיקציות מודיעיניות שהוסיפו לאשש את ההערכה. המבנה שבו אותרה הגופה, כך טענו המקורות הביטחוניים, היה במרחק קצר מאוד מבית מג"ד חמאס שפיקד על כוחות בגזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו  החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו. דובר צהל, צילום מסך
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו/צילום מסך, דובר צהל

בית זה, שבו הסתתר סינוואר, היה קרוב לפתח המנהרה שבה הוחזקו ששת החטופים שנרצחו בחודש שעבר. במנהרה זו אותר דנ"א של סינוואר, וייתכן שששת החטופים - הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת - שימשו עבורו מגן אנושי.. בצבא עוד מנסים לברר אם הבית נבחר במיוחד או במקרה. בשב"כ ובצה"ל סרקו את המבנה שבו אותרה גופת סינוואר ואת סביבתו, על רקע האפשרות שהוא יצא להתייעצות קצרה ממנהרה זו, ואז נחשף בידי כוחותינו. גורמי צבא אמרו כי אינם פוסלים את האפשרות שמנהיג חמאס ניסה להימלט מרצועת עזה, וזאת, בין השאר, לנוכח העובדה שבמבנה התגלו תעודות זהות וכסף רב.

רק לאחרונה חשפנו בוואלה כי כי בישראל מעריכים שהטבעת סביב סינוואר מתהדקת, וכי הוא שהה סמוך לחטופים. הערב הותר לפרסם כי מדובר בששת החטופים שנרצחו בחודש שעבר במנהרת חמאס - הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת - וכי ייתכן שהם שימשו מגן אנושי לסינוואר.

סינוואר חוסל לאחר שנה בה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, מעל הקרקע ומתחתיה. ובמסתור בעל ובתת הקרקע במנהרות החמאס. בצבא טוענים כי עשרות פעולות שביצעו צה"ל ושב"כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב בו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של יחיא סינואר שנרדף על ידי הכוחות, והביאו לחיסולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully