וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 3:01

במהלך מבצע של כוחות הביטחון, חולצו מתוך מנהרה ברצועת עזה גופותיהם של החטופים הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ואורי דנינו. גופותיהם אותרו במנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, במרחק של כק"מ בלבד מהמנהרה שבה אותר פרחאן אל-קאדי

צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ איתרו והשיבו אמש (שבת) ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו לשטח ישראל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה. לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית; צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות.

למעט כרמל גת, שאר החטופים שגופותיהם אותרו נחטפו ממסיבת הנובה בחיים, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס זמן קצר לפני שאותרו על ידי כוחות הביטחון. גופותיהם אותרו כאמור במנהרה ברפיח, שמרחקה כק"מ מהמנהרה שבה אותר החטוף פרחאן אל-קאדי. מדובר במנהרה בעומק של כ-20 מטרים, ולקח זמן לחלץ אותם. העבירו אותם למרחב הגבול, עשו בדיקות וברגע שהיה זיהוי מהיר בשטח עדכנו את המשפחות. לפי דובר צה"ל, החטופים נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס, זמן קצר לפני שכוחות הביטחון הגיעו אליהם.

חטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, אתר רשמי
החטופים שגופותיהם אותרו במנהרה ברפיח/אתר רשמי, ללא

במטה משפחות החטופים דרשו מרה"מ נתניהו להתייצב בהופעה פומבית אל מול האומה ולשאת באחריות. "מציאת הגופות אתמול היא תוצאה ישירה של טרפוד העסקאות על ידי נתניהו, התבצרות בציר פילדלפי והגברת הלחץ הצבאי שהביא למותם של חטופים רבים", נמסר. "לאורך החודשים האחרונים חולצו 8 חטופים חיים בפעולות צבאיות, לעומת 105 חטופים ששוחררו בעסקה. אל תסתתר מאחורי דובר צה"ל, תן לציבור דין וחשבון על ההפקרות הבלתי נגמרת".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

הרש גולדברג-פולין

הרש גולדברג-פולין, בן 23, אזרח ישראלי-אמריקאי שנחטף מהמסיבה ברעים. הוריו, ג'ון פולין ורייצ'ל גולדברג, עלו מארצות הברית לישראל לפני כ-15 שנה, והפכו לפנים הבולטות ביותר של המאבק לשחרור החטופים בציבור האמריקני. מפרוץ המלחמה הם נפגשו עם הנשיא ביידן, האפיפיור, סנאטורים, מושלים וחברי קונגרס, נאמו במוסדות האו"ם ובעצרות המוניות ברחבי ארצות הברית, ורייצ'ל אף נבחרה לאחת מ-100 המשפיעים של מגזין "טיים" באפריל האחרון. לפני כשבוע נאמו רייצ'ל וג'ון בוועידת המפלגה הדמוקרטית שנערכה בשיקגו וסיפרו על בנם. עשרות אלפי הנוכחים בעולם עמדו דקות ארוכות, מחאו להם כפיים וקראו קריאות "החזירו אותם הביתה".

הרש כאמור נחטף ממסיבת הנובה בבוקר 7 באוקטובר לרצועת עזה, ובתיעוד שפורסם באותה שבת הוא נראה עם פציעה חמורה בידו בזמן שהוא מובל אל הרצועה לצד חטופים נוספים. בחודש אפריל האחרון פרסם ארגון הטרור סרטון של הרש מהשבי, ובו הוא אמר: "אמא, אבא, ליבי ואורלי. אני אוהב אתכם מאוד, אני מתגעגע אליכם מאוד, ואני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה".

חמאס מפרסם תיעוד של החטוף הרש גולדברג פולין. על פי סעיף, צילום מסך
התיעוד של הרש גולדברג-פולין שפרסם חמאס/צילום מסך, על פי סעיף

הוריו של הרש השתתפו לפני כשבועיים בתוכנית סופ"ש שלו, וקראו לעסקת חטופים. "אם לא עכשיו - אימתי?", אמרה רייצ'ל, בעוד שג'ון הוסיף: "חייבים לתפוס את הרגע הזה, ולא לפספס".

עדן ירושלמי

עדן ירושלמי, בת 24 מתל אביב, בילתה עם חברות בפסטיבל נובה ברעים ועבדה שם כברמנית. כשהמחבלים פרצו לפסטיבל, היא התקשרה לאחותה הגדולה שני, ששהתה בבית אמה בתל אביב עם האחות הצעירה מאי. במשך 4 שעות הן היו איתה על הקו ואז היה שקט. עדן נחטפה לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס.

עדן ירושלמי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדן ירושלמי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עדן שציינה בשבי את יום הולדתה ה-24 היא חובבת ספורט, מאמנת פילטיס ואוהדת של בני יהודה. שירית ירושלמי, אמא של עדן, סיפרה: "עדן נחטפה באכזריות בשבת השחורה לאחר שעבדה במסיבת הנובה. באותה השבת היינו עם עדן כמעט 4 שעות על קו הטלפון, שמענו מה עובר עליה ולצערנו שיחת הטלפון בינינו נקטעה כשהמחבלים גילו אותה וחטפו אותה לעזה".

כרמל גת

כרמל גת בת ה-39 נחטפה לרצועת עזה בבוקר 7 באוקטובר מקיבוץ בארי, יחד עם קרובת משפחתה ירדן רומן, ששוחררה באחת מהפעימות במסגרת העסקה לשחרור החטופים. כרמל היא מרפאה בעיסוק, פעילה לזכויות אדם ומתוארת על ידי כל אוהביה כחברת-נפש קרובה.

נחטפה ב-7 באוקטובר. כרמל גת. באדיבות המשפחה
כרמל גת/באדיבות המשפחה

בתחילת החודש התראיין בן דודה גיל דיקמן לרדיו 103FM, וסיפר על המאמצים של המשפחה להביא לשחרורה מהשבי, ועל כרמל עצמה: "כרמל חגגה יום הולדת 40 במאי. היא כל כך אהבה את הודו, וכל כך אהבה לטייל ולהיות חופשיה, קשה להאמין שעכשיו היא נמצאת בשבי. ביום השמיני היו אמורות להשתחרר 7 נשים שהיו ברשימה, ואז קרסה הפסקת האש, אנחנו לא יודעים למה דווקא הן נשארו מאחור".

אלמוג סרוסי

אלמוג סרוסי בן ה-27 רק רצה לרקוד עם חברתו שחר בפסטיבל הנובה ברעים. כשנשמעו הדי הפיצוצים בשבת 7 באוקטובר, ניסו אלמוג ושחר להימלט מהמקום ברכב יחד עם חברים נוספים. שחר נפצעה אנושות מהירי ואלמוג נשאר לצידה וניסה להציל אותה, ללא הצלחה. לאחר מכן נחטף לעזה.

אלמוג סרוסי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלמוג סרוסי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלמוג הוא בנם של יגאל ונירה ואחיה של עמית. משפחתו העידה עליו כי הוא בחור מבריק, מצחיק וחבר של כולם. בחור מלא חיים, אוהב טבע ואדם, שמטייל בכל הארץ עם הג'יפ הלבן והגיטרה שלו. אלמוג עבד בתאורה והגברה. לפי מטה משפחות החטופים, החיוך הכובש, האינטליגנציה והקול השפוי גורמים לכל מי שעובד לצידו להבין שאם אלמוג נמצא בשטח הכל יהיה בסדר. יש לו יכולת מדהימה למגנט את כולם אליו.

אלכס לובנוב

אלכס לובנוב בן ה-33 היה מנהל הבר במסיבת הטבע בקיבוץ רעים בבוקר השבת השחורה, משם הוא נחטף לרצועת עזה. בחודש מרץ האחרון אשתו, מיכל, ילדה את בנם השני. "ככל שעוברים הימים זה רק הולך ונהיה הרבה יותר קשה", אמרה מיכל בראיון לרדיו 103FM בחודש דצמבר. "אני עדיין לא מצליחה לעכל את זה עד הסוף, אני עדיין מרגישה שבכל רגע הוא עשוי להגיע ולהגיד 'הנה חזרתי', אני לא מצליחה עדיין לעכל את העובדה שזה מצב אחר לגמרי".

מיכל ואלכס לובנוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מיכל ואלכס לובנוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלכס נחטף מהמסיבה ברעים, שם עבד כאמור כמנהל הברים. הוא הצליח לתקשר עם משפחתו עד השעה 09:00 בבוקר ועדכן שהוא במנוסה. למיכל אשתו אמר שהוא ביער ושלא תדאג, ואז ניתק הקשר. מהעדויות ששמעה התברר שאלכס חילץ אנשים ורץ עם עוד 5 אנשים ביער בארי. הם ניצלו ואלכס נעלם.

אורי דנינו

אורי דנינו בן ה-25 נחטף לעזה מהמסיבה ברעים. בערב חג שני של סוכות אורי דנינו התארח אצל משפחתה של בת זוגו ליאל אברהם. בחצות חיבק את אמה ונפרד כדי לצאת לפסטיבל הנובה. "לאיזה מסיבה אתה הולך? מאוחר, מה זה השטויות האלה", העירה לו. חצי שעה חלפה ואם חברתו ראתה שהוא עדיין יושב בסוכה. היא שאלה מדוע לא הלך, והוא הזכיר שאמרה לו שלא יעשה זאת. "צחקתי, תלך", ענתה. כעשר שעות לאחר מכן נחטף לרצועת עזה.

אורי דנינו,חטוף בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
אורי דנינו/באדיבות המשפחה

הוא הלך למסיבה יחד עם חבר, שהכיר לו את עומר שם טוב והאחים מיה ואיתי רגב. ממנו שמעה המשפחה על השתלשלות האירועים לאחר השיחה האחרונה. אחרי שהתחבאו ביער, הצליחו לחזור כל אחד לרכבו ונסעו דרך שטח פתוח תוך שהם מעלים לרכב את הנמלטים מהנובה כדי להציל אותם. כשהגיעו לכביש, אורי שלח לו הודעה וביקש שיעביר לו את המספר של עומר, מיה ואיתי. החבר התקשר והפציר בו להמשיך בנסיעה, אולם אורי בחר לעשות פניית פרסה ולחזור לחניון רעים בניסיון להציל גם את שלושתם.

לדבריה של ליאל, כשחזרו מהשבי איתי ומיה סיפרו שאורי "תפקד מצוין", שהצליח להגיע אליהם וניסה לברוח יחד איתם עד שנתקלו בטנדר לבן של מחבלים, שירו לכיוונם. אורי הנחה אותם להתכופף, וכשפתחו את העיניים הדלת של אורי הייתה פתוחה - והוא נעלם. ההודעה הרשמית על חטיפתו התקבלה לאחר 30 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully