וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של הירש גולדברג-פולין פונים לנתניהו: "בלי להחזיר את החטופים אין שום תמונת ניצחון"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 11:17

רייצ'ל וג'ון, הוריו של הירש שחטוף בעזה, קוראים בריאיון ל"סופ"ש שלו" לרה"מ לפני פסגת המתווכות: "לתפוס את הרגע ולא לפספס. אם לא עכשיו אימתי?". על ההתנגדות לעסקה: "אם מישהו מאמין ששלמה מנצור בן 86 צריך לשלם את המחיר - שישים את סבא שלו במקומו"

בווידיאו: רייצ'ל וג'ון, הוריו של החטוף הרש גולדברג-פולין, בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו/צילום סטילס: ניב אהרונסון, צילום וידאו: ניב אהרונסון ויותם רונן, הפקה: שי ורקר

"אם לא עכשיו - אימתי?", זה המסר שרייצ'ל גולדברג מבקשת לשגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושאר מנהיגי העולם, ערב הפסגה הדרמטית שתתכנס היום (חמישי) בקטאר. זאת, בניסיון להניע עסקת חטופים, 314 יום אחרי שבנה, הירש גולדברג-פולין, נחטף לעזה.

"חייבים לתפוס את הרגע הזה, ולא לפספס", הוסיף ג'ון פולין, אביו של הירש. בריאיון ל"סופ"ש שלו" הודה כי "זאת הפעם השמינית, תשיעית, אולי עשירית שאנחנו שומעים שזה המאני טיים, אז קצת נמאס לנו לשמוע שזה המאני טיים. אבל זה כן מרגיש הפעם אחרת, שיש לחץ מכל הצדדים, ושמערכת הביטחון חושבת שאפשר לקדם את העסקה, לשלם את המחיר ולהתמודד עם זה. אני חושב וחייב להאמין שגם ראש הממשלה נתניהו מבין שבלי להחזיר את החטופים אין שום תמונת ניצחון".

הרש גולדברג-פולין, ג'ון פולין רייצ״ל גולדברג. ניב אהרונסון
בלי להחזיר את החטופים אין שום תמונת ניצחון. רייצ'ל וג'ון/ניב אהרונסון

אם ראש הממשלה היה מתקשר אליכם לפני ששלח את המשלחת לקטאר, מה הייתם אומרים לו?

פולין: "הייתי אומר לו: תקשיב למי שיושב לידך במערכת הביטחון, במערכת המודיעין - כולם תומכים בעסקה. והייתי מבקש ממנו לחשוב על איך הוא רוצה שבעוד 5, 10, 50 שנה נדבר עליו. לצערי הרב, כרגע הוא יהיה ראש הממשלה ב-7 באוקטובר, אבל יש לו הזדמנות להיות ראש הממשלה שהחזיר את כל החטופים וסיים את המשימה הזו. כל היתר, כל האזור והמזרח התיכון - נגיע לזה - אבל עד שאנחנו לא מחזירים את כל החטופים לא נוכל להתחיל, כעם, את תהליך השיקום ולהיות מי שאנחנו יכולים להיות".

על דש החולצה, חתיכת מסקינגטייפ עם מניין הימים שבנם בשבי, שהפכה לסימן ההיכר שלהם. כשהתחילו את הספירה, כשציינו 26 ימים, לא העלו על דעתם שיגיעו למספר 313. "בכל יום אני לא מאמינה. אנחנו לא חיים באותה גלקסיה עם אנשים רגילים, אנחנו חיים בפלאנטה אחרת, של סבל, פסיכולוגי, רגשי ופיזי. אז כל יום הוא מעין קפסולת זמן משל עצמו, אז אני לא חושבת הלאה לאיזה יום נגיע. בכל יום אני לא מסוגלת להאמין שהילד שלי נחטף ועדיין בשבי", אמרה רייצ'ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הרש גולדברג-פולין, ג'ון פולין רייצ״ל גולדברג. ניב אהרונסון
יש לרה"מ הזדמנות להחזיר את כל החטופים. ג'ון פולין/ניב אהרונסון

רייצ'ל המשיכה והוסיפה כי "כל בוקר אני פשוט מקווה שהיום, זה היום שבו נוכל להשתמש במדבקה וטוש בשביל דברים שאנשים רגילים עושים עם מדבקה וטוש. חייבים להמשיך להזכיר כל יום, כמה שאפשר, שעדיין יש 115 חטופים בעזה. בעולם לא מדברים על זה מספיק. יש חטופים מיותר מ-20 מדינות בעולם - איפה המנהיגים של המדינות האלה? למה הם לא כולם מחזיקים ידיים אחד של השני וביחד מכריזים: חייבים להחזיר את כל החטופים?"

הירש גולדברג-פולין, בן 23, אזרח ישראלי-אמריקאי שנחטף מהמסיבה ברעים. הוריו, שעלו מארצות הברית לישראל לפני כ-15 שנה, הפכו לפנים הבולטות ביותר של המאבק לשחרור החטופים בציבור האמריקני. בעשרת החודשים האחרונים נפגשו עם הנשיא ביידן, האפיפיור, סנאטורים, מושלים וחברי קונגרס, נאמו במוסדות האו"ם ובעצרות המוניות ברחבי ארצות הברית, ורייצ'ל אף נבחרה לאחת מ-100 המשפיעים של מגזין "טיים" באפריל האחרון.

הרש גולדברג-פולין, ג'ון פולין רייצ״ל גולדברג. ניב אהרונסון
יש 115 חטופים בעזה ובעולם לא מדברים על זה מספיק. רייצ'ל גולדברג/ניב אהרונסון

"קיבלנו קורס מזורז בגאופוליטיקה", אמרה. "לפני כן היינו אנשים רגילים וממוצעים ועכשיו אני מבינה שכל מדינה עושה מה שמשרת את האינטרסים שלה. מהסיבות הפרטיות שלה, סיבות פוליטיות, אישיות, סיבות מבוססות אגו, ועד שכולם מרגישים שהם מקבלים מה שהם צריכים זה לוקח זמן. יש לנו כאן חמש קבוצות שונות עם מניעים שונים סביב השולחן. החטופים ובני משפחותיהם הם רק פיונים במשחק, ניצבים במופע תיאטרון. אבל לא נרשמנו לזה. הילדים שלנו, האהובים שלנו, אף אחד לא ביקש את זה ואנחנו לכודים במשחק הזה ועד שבעלי הכוח לא יחליטו שהגיע הזמן, זה לא ייפסק", הוסיפה.

הירש הוא אזרח ישראלי-אמריקאי, אתם אמריקאים שעשיתם עליה, אז זה מייצר אולי אפילו אכזבה כפולה מכך שהוא עוד לא חזר?

פולין: "לגבי ארצות הברית, אנחנו מהיום הראשון מרגישים שממשל ביידן, הקונגרס וגם שתי המפלגות תומכים באופן מלא בסיפור החטופים ועובדים מסביב לשעון לדחוף את כל הצדדים - ישראל, חמאס וקטאר. לגבי מה שקורה פה בארץ, זה סיפור מסובך ומורכב, אבל ביום ה-313 אני כבר לא יכול להבין את הצד השני. גם לנו חשוב ביטחון ישראל - אבל לא על גבם של החטופים להמשיך לשלם את המחיר".

הרש גולדברג-פולין, ג'ון פולין רייצ״ל גולדברג. ניב אהרונסון
ביטחון ישראל חשוב לנו אבל לא על גבם של החטופים. רייצ'ל וג'ון/ניב אהרונסון

רייצ'ל השיבה גם היא על השאלה ואמרה: "ראש הממשלה הציג את העסקה הזאת ב-27 במאי, הנשיא ביידן אימץ אותה, מערכת הביטחון כולה אומרת שזאת עסקת נתניהו על השולחן ואיתה צריך להתחיל. בנקודה הזאת, שלמה מנצור, שהוא בן 86, לא אמור להמשיך לשלם את המחיר ואם מישהו מאמין שסבא בן 86 צריך להמשיך לשלם את המחיר, הם מוזמנים לשים את הסבא שלהם במקומו ולהחזיר את שלמה".

לדבריה, "זה כישלון מוחלט של ממשלת ישראל, ממשלת ארצות הברית ושל כל העולם. איך זה שבשנת 2024 יש לנו 115 חטופים עדיין בשבי מכל המדינות ומכל הדתות? זה בלתי נסבל וזה צריך להיגמר היום ואם יש אופציה לקדם עסקה זו החובה של כולנו לעשות אותה. החטופים שילמו מחיר מספיק גבוה. יותר מדי גבוה".

רייצ'ל הוסיפה בתשובתה כי "אם יש מישהו שלא רוצה עסקה, שיחליפו את הילדים שלהם בילדים שלנו. היקירים שלנו חייבים לחזור הביתה, היום. גם אני הייתי מעדיפה שישיבו את כל החטופים בבת אחת אבל זאת לא ההצעה. יש בה שלבים וחייבים להתקדם. כל כך הרבה אנשים שאנחנו מכירים כבר לא בין החיים. יש לנו סיכוי להוציא את שאר החטופים ואם לא עכשיו, אימתי?"

הוריו של  הירש גולדברג-פולין מגיבים לסרטון של חמאס. על פי סעיף, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
הוריו של הירש גולדברג-פולין מגיבים לסרטון של חמאס/עיבוד תמונה, על פי סעיף, באדיבות המשפחה

בני הזוג גולדברג-פולין, דתיים מאמינים, לא מצליחים להבין את ההתנגדות לעסקת חטופים בהובלת מפלגת הציונות הדתית שמייצגת בכנסת ובממשלה את חובשי הכיפות הסרוגות.

"הם עושים טעות גדולה", אמר פולין. "מבחינה הלכתית, זה ברור שחייבים להחזיר את החטופים. ומי שאומר שצריך לדבר על המחיר - כל מערכת הביטחון תומכת בעסקה. אז קשה לי לקבל את זה. וברמה הערכית, והמוסרית, והזהותית - מי אנחנו? מה אנחנו כעם, כעם ישראל אם אנחנו מוכנים לוותר על חייהם של 100 פלוס חטופים ולהשאיר אותם בשבי? הכי מסוכן ומבאס זה שמי שמתנגד - מתנגד בלי לדעת מה פרטי העסקה. זה כל כך מסוכן, מבאס והפוך מכל מה שחשוב לי ולזהות שלי כאדם יהודי, ציוני ודתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully