וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: צה"ל היה קרוב לסינוואר, ששהה בקרבת חטופים

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 11:23

ברקע הדיווחים בשבועות האחרונים על היעלמותו של מנהיג חמאס ברצועה, וכן הדיווח אמש על שחידש את הקשר עם נציגי הארגון בקטאר, לפי מערכת הביטחון בישראל יש הוכחות שהכוחות היו קרובים אליו במהלך התמרון הקרקעי

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

לישראל יש הוכחות שכוחות צה"ל היו קרובים במהלך התמרון ברצועת עזה למנהיג חמאס, יחיא סינוואר, כך לפי גורמי ביטחון. בנוסף ישנן הערכות שסינוואר שהה בקרבת חטופים.

אמש, בכיר ישראלי אישר כי הגיע לישראל מידע לפיו סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר עם נציגי הארגון בקטאר והעביר מסרים. הבכיר הישראלי ציין כי לא ברור מתי בדיוק נשלחו המסרים, אך הדגיש כי לא היה ניכר בהם כי שינה או הגמיש את עמדותיו בנוגע לעסקת החטופים. גם בערוץ הסעודי "אל-ערביה" דווח כי סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר בקטאר.

בשבועות האחרונים במערכת הביטחון הגדירו את סינוואר כמנותק קשר. לפי גורמים במערכת הביטחון, הוא לא יצר קשר עם הסביבה ולא העביר מסרים החוצה כבר כמה שבועות - גם לא לאחר חיסול נסראללה. בשבועות האחרונים, התפרסמו דיווחים רבים על היעלמותו - אולי כדי לגרום לסינוואר לפרסם הכחשות.

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
כוחות צה"ל היו קרובים אליו במהלך התמרון. מנהיג חמאס/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

לפני כשבוע, צה"ל הפיץ תמונות של הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, לאחר התקיפה בנמל תימן. בתמונות שהופצו, ניתן היה להבחין שעל תמונתו של סינוואר הוצב סימן שאלה, כלומר לא היה ידוע על גורלו. סינוואר הוגדר כמנותק קשר ולפי גורמים במערכת הביטחון, לא יצר קשר עם הסביבה ולא העביר מסרים מחוץ לרצועה במשך כמה כמה שבועות.

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס בהערכת מצב מבצעית שקיים בציר נצרים עם מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן לאחים סינוואר: "כאן אנחנו נמשיך ונלחץ, ונכה את חמאס, נשחוק אותו ונחסל אותו. נגיע למוחמד סינוואר וגם ליחיא סינוואר - לכל האנשים האלה, המחבלים הארורים האלה, אנחנו נגיע. כל מי שחשוב אחרת שיסתכל על מרואן עיסא, על מוחמד דף, גם הם חשבו שהם חסינים, הם לא איתנו היום, הם עשו את הטעות שלהם, גם הוא יעשה את הטעות שלו, אנחנו נבצע את המשימה שלנו".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
יחיא סינוואר. דובר צה"ל, צילום מסך
תיעוד של סינוואר במנהרה בחודש בפברואר./צילום מסך, דובר צה"ל

בחודש פברואר, צה"ל חשף תיעוד מימי המלחמה של סינוואר מתהלך עם משפחתו במנהרה בחאן יונס. דובר צה"ל, דניאל הגרי, אמר במעמד החשיפה כי "בימים האחרונים בפעילות של יחידות מיוחדות נחשפו עשרות מטרים של מנהרה. במנהרה היה גם וידאו של סינוואר, ביחד עם ילדיו ואחת מנשותיו מובל על ידי אחיו. כך הוא נמלט".

הגרי מסר כי הם נחושים ללכוד את סינוואר, והגיעו כבר למתחם בו התחבא. "הסרטון הזה של סינוואר הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחריו", אמר. "המצוד לא יפסק עד שנלכוד אותו - חי או מת. אנחנו נחושים ללכוד אותו ואנחנו נלכוד, הגענו למתחם בו התחבא. בכירי חמאס מתחבאים בתנאים טובים: יש להם אוכל ושתייה לצד ממון אישי של מיליוני שקלים במזומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully