וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: סינוואר הולך במנהרות חאן יונס יחד עם משפחתו

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 21:31

בסרטון שנחשף בפעילות צה"ל נראה מנהיג חמאס בעזה כשהוא מובל במנהרה בחאן יונס לצד גורם מהזרוע הצבאית של חמאס. התיעוד הוא מימי תחילת המלחמה, ולא מהימים האחרונים. דובר צה"ל: "הסרטון הזה של סינוואר הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחריו"

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

בתיעוד חדש שנחשף היום (שלישי) בפעילות צה"ל נראה מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר כשהוא מובל במנהרה בחאן יונס. בסרטון נראה סינוואר הולך לצד גורם מהזרוע הצבאית של חמאס יחד עם משפחתו. התיעוד הוא מימי תחילת המלחמה, ולא מהימים האחרונים כפי שפורסם בכלי תקשורת שונים.

דובר צה"ל דניאל הגרי הראה את הסרטון בהצהרתו הערב. "בימים האחרונים בפעילות של יחידות מיוחדות נחשפו עשרות מטרים של מנהרה. במנהרה היה גם וידאו של סינוואר, ביחד עם ילדיו ואחת מנשותיו מובל על ידי אחיו. כך הוא נמלט".

הגרי מסר כי הם נחושים ללכוד את סינוואר, והגיעו כבר למתחם בו התחבא. "הסרטון הזה של סינוואר הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחריו", אמר. "המצוד לא יפסק עד שנלכוד אותו - חי או מת. אנחנו נחושים ללכוד אותו ואנחנו נלכוד, הגענו למתחם בו התחבא. בכירי חמאס מתחבאים בתנאים טובים: יש להם אוכל ושתייה לצד ממון אישי של מיליוני שקלים במזומן".

צפו בתיעוד: מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל
יחיא סינוואר. דובר צה"ל, צילום מסך
יחיא סינוואר בסרטון שחשף דובר צה"ל/צילום מסך, דובר צה"ל
בריחתו של סינוואר ומשפחתו. דובר צה"ל, צילום מסך
ילדיו של סינוואר בזמן הבריחה מצה"ל/צילום מסך, דובר צה"ל

בהצהרה לתקשורת לפני כשבוע, שר הביטחון יואב גלנט טען כי "סינוואר הפך מראש החמאס למחבל נמלט". "אותם אלו שיצאו לרצוח נשים וילדים מחפשים עכשיו מקלט ודרך לשמור את חייהם", אמר גלנט. "הנהגת החמאס ויחיא סינוואר בראשה נמצאת במנוסה מכוחות צה"ל. סינוואר עובר ממסתור למסתור ואינו מצליח לתקשר עם סביבתו. סינוואר עסוק בהישרדותו האישית, הוא לא מנהל את המערכה".

בריחתו של סינוואר ומשפחתו. דובר צה"ל, צילום מסך
הסרטון נמצא מנהרות בחאן יונס תחתית/צילום מסך, דובר צה"ל
יחיא סינוואר. רויטרס
נראה הולך יחד עם משפחתו במנהרה. מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר/רויטרס

לפני כשבוע פורסם כי ישראל הביעה נכונות לאפשר את סינוואר מחוץ לרצועת עזה. בדיווחים הרשת ה-NBC האמריקנית נמסר כי ישראל דרשה בתמורה את שחרור כל החטופים וסיום השליטה של ארגון הטרור ברצועה. לפי הדיווח, מטרתו של רעיון הגלות למנהיג חמאס היא סלילת דרך לגוף שלטוני חדש ברצועה. הרעיון, נמצא על שולחן המשא ומתן מאז חודש נובמבר. "לא אכפת לנו אם (סינוואר) יעזוב כמו שערפאת עזב את לבנון", ציטטו ב-NBC יועץ בכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אנחנו נאפשר לזה לקרות כל עוד כל החטופים ישוחררו".

גורמים בקבינט המלחמה שעוסקים ביום שאחרי המלחמה בעזה, מודים שלא סביר שסינוואר יסכים אי פעם לגלות. בכיר לשעבר במערכת הביטחון חיזק את הטענה ואמר כי "גלות הוא הפתרון הקסום הזה שכולם היו רוצים - אבל אין שום סיכוי שחמאס יסכים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully