וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתקדם בחאן יונס וסוגר על סינוואר: "כשיבין שהצבא קרוב, הוא יאיץ את המו"מ"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 13:26

בצה"ל מעריכים כי 2 מתוך 4 הגדודים של חמאס בעיר יוצאו מכשירות השבוע, מה שיגדיל את הסיכוי לאתר את בכיר הארגון: "העובדה שמשתחרר מידע על חטופים ללא תמורה מצביעה על לחץ". הדרג הצבאי משוכנע שהתמרון ברפיח וציר פילדלפי הוא עניין של זמן, ומחכה לאישור מהדרג המדיני

צה"ל פתח בעזה מסדרון הומניטרי לתושבי חאן יונס/צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים שבשבוע הקרוב הלחץ שמפעילה אוגדה 98 יביא לפירוק שניים מתוך ארבעת הגדודים של חטיבת חאן יונס. גדודים אלה מגינים על צמרת הנהגת החמאס, ובראשם יחיא סינוואר, מוחמד דף, ומרואן עיסא, ופירוקם יגדיל את הסיכוי לאתר את מקום מסתורם.

גורמים בצה"ל מעריכים שברגע שסינוואר יבין שצה"ל קרוב אליו יותר מתמיד, הוא ימצא את הדרך להאיץ משא ומתן עם ישראל לשחרור חטופים והפסקת הלחימה. "העובדה שסינוואר משחרר מידע על החטופים ללא תמורה מצביעה על הלחץ שבו הוא נמצא", אמר גורם צבאי בכיר. לדבריו, גוברת הערכה שסינוואר מקיף את עצמו בחטופים שמשמשים עבורו מגן אנושי.

"כולם שואלים מדוע יש ביום 'רק' עשרות מחבלים הרוגים. מדובר בהישג", אמר הבכיר. "חמאס חושש להילחם. חלק מהמחבלים מסתתרים, ויש קושי להוציא אותם החוצה מדירות המסתור, מהמחסות והתת קרקע, וחלק ברח לרפיח. מה שחשוב כרגע זה לשלול מהם תשתיות שעזרו להם להגן על עצמם מפני התמרון שלנו".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
ישנה התנהלות כשיבין שסוגרים עליו. סינוואר/רויטרס

לדברי הגורמים, עם חשיפת המערכת התת קרקעית בחאן יונס בה נמצא סינוואר, שכוללת עשרות מטרים מתחת לאדמה, היא תושמד. בשלב זה סינוואר יהיה חשוף הרבה יותר למודיעין הישראלי ושם עשויה להיות נקודת השבירה שלו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות הכוחות ברצועת עזה, 28 בינואר 2024. דובר צה"ל
לוחם צה"ל בחאן יונס, שבוע שעבר/דובר צה"ל

גורמים בכירים בצה"ל הבהירו כי התמרון ברפיח וציר פילדלפי הוא לא שאלה של "האם" אלא "מתי", אך הוא תלוי בהערכת המצב הביטחונית, ואישור דרג מדיני בגלל הרגישות מול מצרים. אחד הגורמים הסביר כי בכירים במטה הכללי דוחפים לתמרון לעומק רפיח כדי להרוג מחבלים, להשמיד תשתיות חמאס ולפוצץ מנהרות שדרכן הוברח ארסנל נשק חסר תקדים.

במקביל, בימים האחרונים הצליחו פיקוד הדרום ומתאם פעולות הממשלה בשטחים להעביר היקף גדול מאוד של פלסטינים מחלקה המערבי של העיר חאן יונס לאזור המחסות במואסי חרף איומים של פעילי חמאס. "הפעולה של צה"ל מחזקת את הטענה כי בין צה"ל לציבור הפלסטיני יש רמת אמון גבוה. כשיש הודעה באתר אלמונסק בנוסף לכרוזים והודעות בכלי התקשורת הם מקשיבים. זה מחרפן את חמאס שרואים איך גונבים לו את המשילות. כדי להחזיר לעצמו שליטה הוא משתמש באלימות ונשק נגד העם שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully