וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד אחד לפני ישראל: המרדף אחר סינוואר במנהרות עזה

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 9:17

ברשת NBC דיווחו כי מנהיג חמאס ובכירים אחרים נעים ממקום למקום, כשהם משתמשים בחטופים ובלוחמים מדרג זוטר כמגנים אנושיים. עוד דווח כי בישראל לא שוללים שהוא נמלט במצרים. בכיר בחמאס: "זו זכותה של הנהגה או התנגדות"

בווידאו: תיעוד ממנהרה שהוחזקו בה חטופים/דובר צה"ל

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ובכירים אחרים בארגון ככל הנראה הסתתרו בסמוך למקום שבו צה"ל איתר בימים האחרונים כלובים במנהרה בחאן יונס - כך אמר גורמים ישראליים לרשת NBC, שהעריכו כי בכירי חמאס הגענו על עצמם באמצעות שכבות של חטופים ישראלים ולוחמים מדרג זוטר.

סינוואר, לפי המתואר, מצליח להישאר צעד אחד קדימה לפני צה"ל ושירותי המודיעין של ישראל. גורמי צבא בעבר ובהווה אמרו ל-NBC כי חמאס גם השקיע מאמצים רבים לשמור על חשאיות ערוצי התקשורת בין סינוואר לבין ההנהגה הפוליטית של חמאס בקטאר, גם בזמן הפסקת האש בנובמבר שבה שוחררו כמאה חטופים ישראלים.

גורם פוליטי בחמאס אמר לרשת NBC כי הארגון מנסה להגן על סינוואר ועל מנהיגיו הבכירים האחרים. "אני חושב שזו זכותה של כל הנהגה או התנגדות", אמר הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם. "אני בטוח שזה אותו הדבר בכל מדינה".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
נע ממקום למקום. סינוואר/רויטרס

על פי ההערכות, סינוואר תכנן ופיקח על מתקפת הפתע, שבה נהרגו 1,200 בני אדם בישראל והוביל לחטיפתם של 240 בני אדם ממדינות רבות. סינוואר ככל הנראה נשאר בתנועה, ושינה מיקומים כדי להימנע מאיתורו, כך לפי מפקדים בצה"ל, גורמי ביטחון בהווה ובעבר ומומחים שהיו בקשר עם חמאס בעבר.

בתחילת השבוע הודיע צה"ל על השלמת כיתור חאן יונס, עיר הולדתו של סינוואר ומעוז הארגון בדרום הצועה. בצבא מאמינים שסינוואר נמצא עמוק במבוך המנהרות בעזה תחתית, אבל הם לא יכולים לשלול את האפשרות שהוא חצה למצרים דרך מנהרה.

לדברי מקורות המעורים בשיחות על עסקת חטופים והפסקת אש, ישראל העלתה הצעה לאפשר מעבר בטוח של סינוואר ומנהיגי חמאס אחרים מהרצועה בתמורה לשחרור כל בני הערובה הנותרים. חמאס, לפי הדיווחים, מתנגד לכך נחרצות.

תיעוד ממנהרה בה הוחזקו חטופים בחאן יונס; אוגדה 98 ויחידות מיוחדות איתרו והשמידו את המנהרה. ללא, דובר צה"ל
מנהרה שבה הוחזקו חטופים בחאן יונס/דובר צה"ל, ללא

בכיר ישראלי לשעבר, בעל ניסיון רב במשא ומתן עם פלסטינים, הביע חשש מתוצאה כזו. "אם הוא יחיה בחו"ל ויפקח על שאר מנהיגי חמאס בעזה וחמאס יקבל תפקיד בהסדר עתידי בעזה, זה מחזק את ניצחונו ב-7 באוקטובר", אמר הבכיר ל-NBC.

שני בכירים ישראלים לשעבר אחרים אמרו כי לסינוואר יש שלושה אינטרסים: הישרדותו, ההמשכיות הארגונית של חמאס ותפקיד בהנהגה העתידית של עזה. "הם עשו את 7 באוקטובר כצעד לקראת המטרה שלהם", אמר בכיר ישראלי לשעבר שמאמין שסינוואר מקווה לשרוד את המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully