וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הרמטכ"ל - סימן שאלה על ראשו של סינוואר | מה צה"ל רומז?

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 21:14

בתמונות של הרמטכ"ל שהפיץ דובר צה"ל במהלך התקיפות בתימן, ניתן להבחין בעץ הבכירים שעל הכוונת של צה"ל - ובמיוחד בסימן השאלה שהוצב על סינוואר. מנהיג חמאס לא יצר קשר עם הסביבה כבר כמה שבועות - גם לא לאחר חיסול נסראללה. מה יודעים במערכת הביטחון על מצבו?

קויק: סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

צה"ל הפיץ הערב (ראשון) תמונות של הרמטכ"ל לאחר תקיפת הענק שביצע חיל האוויר במעוז החות'ים שבתימן. בתמונות שהופצו, ניתן להבחין בעץ הבכירים שעל הכוונת של צה"ל - בחיזבאללה בלבנון וחמאס ברצועת עזה. חדי הבחנה יזהו כי על תמונתו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, הוצב סימן שאלה.

בשלב הזה מגדירים את סינוואר כמנותק קשר. לפי גורמים במערכת הביטחון, הוא לא יצר קשר עם הסביבה ולא העביר מסרים החוצה כבר כמה שבועות - גם לא לאחר חיסול נסראללה. לפי שעה, לא ברור האם נהרג בתקיפות צה"ל או שנמצא בדירת מסתור ברצועת עזה באחת המנהרות.

בשבועות האחרונים, התפרסמו דיווחים רבים על היעלמותו - אולי כדי לגרום לסינוואר לפרסם הכחשות.

הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן: אנחנו יודעים להגיע רחוק, יודעים להגיע גם יותר רחוק, ולתקוף שם מדויק. 29 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן: אנחנו יודעים להגיע רחוק, יודעים להגיע גם יותר רחוק, ולתקוף שם מדויק. 29 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

לפני כשבוע, דיווח העיתונאי בן כספית כי בישראל בודקים את האפשרות שיחייא סנוואר אינו בין החיים. האפשרות הזו הועלתה באמ"ן, ע"י כמה מהמומחים העוסקים בזירה הפלסטינית, אם כי אין לה תימוכין או הוכחות בשטח. בשב"כ, כך עלה מהדיווח, דוחים את האפשרות וסבורים שסינוואר בחיים.

בשבוע שעבר, נשלחה איגרת הממוענת בשמו של סינוואר למנהיג החות'ים בתימן, עבד אל-מאלכ אל-חות'י, שבה שיבח אותו על המתקפה על ישראל וטען שמצבו של ארגון הטרור בעזה איתן.

"ההתנגדות נמצאת במצב טוב. נשבור את כוח הרצון הפוליטי של האויב כמו ששברנו את כוח הרצון הצבאי שלו", כתב סינוואר, המסתתר מכוחות צה"ל ברצועה. "הכנו את עצמנו למלחמת התשה ארוכה שתשבור את כוח הרצון הפוליטי של האויב, כמו שמתקפת 'מבול אל-אקצא (מתקפת 7 באוקטובר) שברה את כוח הרצון הצבאי שלו", כתב סינוואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully