וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר מהכלא הישראלי והפך לאדריכל טבח 7 באוקטובר: מי אתה יחיא סינוואר?

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 16:20

מנהיג חמאס שוחרר בשנת 2011 מהכלא בישראל במסגרת עסקת גלעד שליט לאחר 22 שנות מאסר. מאז שחרורו, סינוואר החליף את הנייה בהנהגת הארגון בעזה ב-2017, וב-2024 גם בתור ראש הלשכה המדינית. בגיל 61 ולאחר מרדף של שנה - נבדקת האפשרות שהמחבל הבכיר חוסל בעזה

קויק: סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי נבדקת האפשרות שמנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינוואר חוסל במהלך היתקלות ברצועת עזה. סינוואר מסתתר ברצועה מאז תחילת המלחמה, שאותה, לפי הדיווחים, תכנן עם כמה מפקדים נוספים בזרוע הצבאית. הוא נמצא בראש רשימת המטרות של צה"ל, ובין המנהיגים האחרונים של הארגון ששרדו.

סינוואר, בן 61, שוחרר בשנת 2011 מהכלא בישראל במסגרת עסקת גלעד שליט, לאחר 22 שנות מאסר. מאז שחרורו, סינוואר החליף את הנייה בהנהגת הארגון בעזה ב-2017, ולאחר חיסולו של הנייה גם החליף אותו בתור ראש הלשכה המדינית של הארגון.

סינוואר עצמו הוא זה שהקים את מנגנון "אל-מג'ד", שפעל נגד משתפי פעולה מתחילת האינתיפאדה הראשונה. בכתבה שפרסם בזמנו ב"מעריב" העיתונאי עמית כהן, הוא סיפר כיצד השייח אחמד יאסין העניק לו פתווה המאשרת להוציא להורג את אלה שיודו בשיתוף פעולה. והפלא ופלא, כולם הודו. השמועה בעזה מספרת כי בשלב מסוים אפילו יאסין הזהיר את מי שעמד אז בראש הזרוע הצבאית, סלאח שחאדה, מפני קיצוניותו של סינוואר. בשלב מסוים אף זכה לכינוי "איש ה-12", על שמם של 12 פלסטינים שרצח במו ידיו בשל חשד לשיתוף פעולה.

יחיא סינוואר. ShutterStock
יחיא סינוואר/ShutterStock

בחודש האחרון דווח כי לישראל יש הוכחות שכוחות צה"ל היו קרובים במהלך התמרון ברצועת עזה למנהיג חמאס, יחיא סינוואר. בנוסף ישנן הערכות שסינוואר שהה בקרבת חטופים. בכיר ישראלי אישר כי הגיע לישראל מידע לפיו סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר עם נציגי הארגון בקטאר והעביר מסרים. הבכיר הישראלי ציין כי לא ברור מתי בדיוק נשלחו המסרים, אך הדגיש כי לא היה ניכר בהם כי שינה או הגמיש את עמדותיו בנוגע לעסקת החטופים. גם בערוץ הסעודי "אל-ערביה" דווח כי סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר בקטאר.

בשבועות האחרונים במערכת הביטחון הגדירו את סינוואר כמנותק קשר. לפי גורמים במערכת הביטחון, הוא לא יצר קשר עם הסביבה ולא העביר מסרים החוצה כבר כמה שבועות - גם לא לאחר חיסול נסראללה. בשבועות האחרונים, התפרסמו דיווחים רבים על היעלמותו - אולי כדי לגרום לסינוואר לפרסם הכחשות.

יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
"בשבועות האחרונים במערכת הביטחון הגדירו את סינוואר כמנותק קשר". סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

בחודש פברואר, צה"ל חשף תיעוד מימי המלחמה של סינוואר מתהלך עם משפחתו במנהרה בחאן יונס. דובר צה"ל, דניאל הגרי, אמר במעמד החשיפה כי "בימים האחרונים בפעילות של יחידות מיוחדות נחשפו עשרות מטרים של מנהרה. במנהרה היה גם וידאו של סינוואר, ביחד עם ילדיו ואחת מנשותיו מובל על ידי אחיו. כך הוא נמלט".

הגרי מסר כי הם נחושים ללכוד את סינוואר, והגיעו כבר למתחם בו התחבא. "הסרטון הזה של סינוואר הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחריו", אמר. "המצוד לא יפסק עד שנלכוד אותו - חי או מת. אנחנו נחושים ללכוד אותו ואנחנו נלכוד, הגענו למתחם בו התחבא. בכירי חמאס מתחבאים בתנאים טובים: יש להם אוכל ושתייה לצד ממון אישי של מיליוני שקלים במזומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully