וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי חיסול סינוואר: מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו - נאפשר לו לצאת ולחיות

ראש הממשלה הגיב לחיסול מנהיג חמאס. "אני מבקש לומר שוב, בצורה הכי ברורה, חמאס לא ישלוט יותר בעזה. זוהי תחילתו של היום שאחרי", הצהיר. חמאס, וזוהי הזדמנות בשבילכם, תושבי עזה, להשתחרר סוף-סוף מעריצותו" | במערכת הפוליטית מגיבים לחיסול

בווידאו: הלוי בזירת החיסול שנה אחרי - סגרנו חשבון עם סינוואר/דוצ

לאחר חיסולו של מנהיג חמאס יחייא סינוואר: ראש הממשלה נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת. "לפני שנה חגגנו את חג הסוכות. באותה עת בדיוק, יחיא סינואר עסק בהכנות אחרונות לטבח השבעה באוקטובר. אני ניצב בפניכם היום כדי לבשר לכם שיחיא סינואר - חוסל. מי שביצע את הטבח הנורא ביותר בתולדות עמנו מאז השואה, רב המרצחים שרצח אלפי ישראלים וחטף מאות מאזרחינו, חוסל היום על-ידי חיילינו הגיבורים.והיום, כפי שהתחייבנו לעשות, באנו איתו חשבון. היום הרוע ספג מכה קשה, אבל המשימה שלפנינו עדיין לא הושלמה".

נתניהו התייחס לשובי החטופים ואמר כי "מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו - נאפשר לו לצאת ולחיות. ובאותה מידה אני אומר: מי שיפגע בחטופינו - דמו בראשו. נבוא איתו חשבון. השבת חטופינו היא הזדמנות להשגת כל יעדינו והיא מקרבת את סיום המלחמה".

עוד פנה למשפחות החטופים ואמר כי "זהו רגע חשוב במלחמה. אנחנו נמשיך בכל הכוח עד להשבתם הביתה של כל יקיריכם, שהם יקירינו. זוהי מחויבות עליונה שלנו. זוהי מחויבות עליונה שלי".

ראש הממשלה פנה גם לתושבי עזה: "סינוואר הרס לכם את החיים. הוא סיפר לכם שהוא אריה, אבל בפועל הוא הסתתר במאורה חשוכה - והוא חוסל כשהוא נמלט בבהלה מחיילינו. חיסולו הוא ציון דרך חשוב בשקיעת שלטון הרשע של חמאס. אני מבקש לומר שוב, בצורה הכי ברורה: חמאס לא ישלוט יותר בעזה. זוהי תחילתו של היום שאחרי חמאס, וזוהי הזדמנות בשבילכם, תושבי עזה, להשתחרר סוף-סוף מעריצותו".

הצהרת בנימין נתניהו לאחר חיסול סינוואר. דוברות ראש הממשלה, צילום מסך
הצהרת בנימין נתניהו לאחר חיסול סינוואר/צילום מסך, דוברות ראש הממשלה

גם שר החוץ ישראל כ"ץ הוציא הערב הודעה אישית הערב לעשרות שרי חוץ בעולם כי רב המרצחים חוסל על ידי חיילי צה"ל, "זהו הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל וניצחון לעולם החופשי כולו מול ציר הרשע של האיסלם הקיצוני המובל ע"י איראן. חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים ולהביא לשינוי שיוביל למציאות חדשה בעזה - ללא חמאס וללא שליטה איראנית" עוד הוסיף כי "ישראל זקוקה כעת יותר מתמיד לתמיכה ולסיוע שלכם כדי לקדם יחד את המטרות החשובות הללו".

יאיר לפיד אמר "‏ישראל צריכה לנצל את ההזדמנות למהלך מכונן סביב החטופים. לחתור לעסקה כוללת וגם להציע פרסים כספיים ומעבר בטוח לכל מי שיביא לידי כוחותינו חטופים".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בירך על החיסול, "חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר הוא הישג עצום לישראל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הביטחון כולם על השגת הצדק ההיסטורי. המוות של גדול הצוררים של זמננו הוא מסר חד לאויבינו - כל מי שדם יהודי וישראלי על ידיו, הוא בן מוות. אף לא אחד ינקה מפשעיו".

עוד הוסיף לוין כי מאז פרצה המלחמה התמודדה ישראל עם לחצים מדיניים כבירים, שנמשכים גם בימים האלה, "ההתעקשות של ראש הממשלה נתניהו להיכנס לרפיח, על אף ההתנגדות מצד העולם, הוכחה הערב פעם נוספת כמוצדקת. אין לי ספק שבהנהגתו הנחושה של ראש הממשלה נביא בטחון לישראל. בטחון מתוך עוצמה ומתוך הכרעה ונצחון על אויבינו".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
גלנט הלוי ובר בהערכת מצב בגבול עזה. 17 באוקטובר 2024. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
גלנט הלוי ובר בהערכת מצב בגבול עזה. 17 באוקטובר 2024/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא־אשוב עד־כלותם". עוד בירך על החיסול, "סינוואר רב המרצחים שהוביל את מתקפת התופת של שבעה באוקטובר, שאחראי במשך שנים על פיגועים נפשעים כנגד אזרחי ישראל, אזרחי מדינות אחרות והירצחם של אלפי חפים מפשע. כל פועלו הוקדש לטרור, למרחץ דמים ולערעור היציבות במזרח התיכון", לסיום הוסיף כי כעת, "מוכרחים ביתר שאת לפעול בכל דרך להחזיר אלינו את 101 החטופות והחטופים שמוחזקים באכזריות נוראה בידי מרצחי החמאס בעזה".

"אני מבקש לברך את לוחמי צה"ל שהביאו היום לחיסולו של סינוואר", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, "‏זהו הישג חשוב עם מסר ברור - נרדוף את אויבינו עד כלותם, בכל זמן ובכל מקום". עוד אמר כי "‏ביום הזה, נזכור גם את מחירה הכואב של המלחמה, את כל הנרצחים והחללים, ונחזק את כל חיילינו הגיבורים שפועלים כבר למעלה משנה בכל הזירות כדי להבטיח שלעולם לא עוד".

יחיא סינוואר, 4 בנובמבר 2019. עבד א-רחים ח'טיב, פלאש 90
יחיא סינוואר, 4 בנובמבר 2019/פלאש 90, עבד א-רחים ח'טיב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מועדים לשמחה. כעת על צה"ל לוודא שאין תושב בעזה שלא יודע שסינואר מת, להגביר לחץ צבאי אינטנסיבי ברצועה במקביל להצעת מעבר בטוח ותגמול כספי למי שיחזיר לנו את חטופינו ויבקש להניח את נישקו ולעזוב את הרצועה. אחרי עשרות שנים אנחנו מוכיחים שיש פתרון צבאי לטרור!".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "חיסול רב המרצחים סינוואר, הוא הישג חשוב במלחמה בטרור, הוכחה לדרך העמידה הנחושה על ביטחון ישראל, והזדמנות למינוף הצלחות צה"ל ברצועה להשגת הכרעה מוחלטת של החמאס. דווקא כעת, כשהחמאס אבל והמום, זה הזמן להגביר את הלחץ הצבאי ולדרוך על צווארו של ארגון הטרור, עד להכרעתו המוחלטת. רק כך נשיג את הניצחון ורק כך נשיב את חטופינו לבתיהם, בביטחון אמיתי לישראל".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כעת: "כל כאלב ביג' יומו"
עוד אמר כי "סינוואר, שפיקד על מתקפת השבעה באוקטובר, היה אחראי לטבח האכזרי, לאונס ולחטיפה של רבות ורבים מחיילינו ואזרחינו".

יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן: "כעת נותר לעשות רק עוד דבר אחד. להחזיר 101 ועכשיו!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully