וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר שנשלח לחסל מדען, זוג שקיבל תשלום בקריפטו ובן 72 מאשקלון: הישראלים שגויסו ע"י איראן

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 11:34

ריסוס כתובות גרפיטי, הצתת רכבים וניסיונות התנקשות - אלו חלק מהמשימות שמילאו אזרחים ישראלים בחסות גורמים עויינים. כולם נשלפו בתחכום משולי החברה והסכימו למשימות ריגול תמורת תשלום. מי הם הישראלים ששיתפו פעולה עם האויב?

הותר לפרסום: ישראלי יהודי, נאשם שגויס על ידי איראן כדי להתנקש בנתניהו, גלנט ובר/אבי רוקח

בחודש האחרון נחשפו כמה אנשים שגויסו על ידי גורמי המודיעין האיראני למשימות שונות. האחרון שבהם הוא ולדימיר ורחובסקי, בן 35 מתל אביב, שכפי שהותר לפרסום הבוקר (רביעי), נעצר והובא לחקירה על ידי השב"כ והמשטרה.

פניה באמצעות הרשתות החברתיות היא פלטפורמה מוכרת בה משתמשים גופי המודיעין האיראנים לגיוס ישראלים למשימות ריגול שונות. אף שמשימות אלו עשויות להיחזות בתחילה כתמימות, יש בהן כדי להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה. חלק ניכר מהישראלים שקיבלו פניות חשודות אלו, לא נענו להן ואף התריעו עליהן בפני הגורמים הרלוונטיים, לעומתם היו אלו שהתייצבו למשימה בשילוח האויב.

בשב"כ בוחנים החלת סנקציות מנהליות וכלכליות לישראלים שמשתפים פעולה עם איראן בזמן המלחמה. בניהן, שלילת אזרחות למבצעים מעשים המהווים הפרת אמונים למדינה, החרמת כספים ורכוש וכן החמרת הענישה בצורה דרמטית.

שב"כ ויאחב"ל להב 433 עצרו תושב תל אביב שריגל עבור איראן

שב"כ ויאחב"ל להב 433 עצרו תושב פתח תקווה שריגל עבור איראן/דוברות משטרת ישראל

ולדימיר ורחובסקי, תושב תל אביב בן 35, נעצר לחקירה לאחר שנחשד בריגול עבור גורמי המודיעין האיראני. חלק מהמשימות תועדו על ידי ורחובסקי - והוא אף קיבל תשלום עבורן. בין היתר הוא חשוד בריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע על גורם ישראלי והטמנת אמצעים לביצוע משימות נוספות על ידי מגויסים אחרים.

בהמשך, הסכים ורחובסקי לחסל מדען ישראלי עבור סכום של מאה אלף דולר. לשם כך, הוא הצטייד בכלי נשק. מחקירתו עלה כי במסגרת הקשר מול הגורם האיראני, היה מודע להיותו גורם עוין המעוניין לפגוע בביטחון המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ולדיסלב ויקטורסון ובת זוגו אנה ברנשטיין-מואשמים שפעלו למען איראן, 14 באוקטובר 2024. מוטי מילרוד, הארץ
ולדיסלב ויקטורסון ובת זוגו אנה ברנשטיין-מואשמים שפעלו למען איראן, 14 באוקטובר 2024/הארץ, מוטי מילרוד

ביום שני, הוגש כתב אישום נגד בני הזוג ולדיסלב ויקטורסון, בן 30, ואנה ברנשטיין, נערה בת 18, מרמת גן. זאת בשל עבירות של מגע עם סוכן זר.

לפי כתב האישום, הזוג גויס באמצעות אפליקציית הטלגרם, ותמורת תשלום במטבעות קריפטו הם ריססו כתובות גרפיטי, הדביקו פלאיירים נגד ראש הממשלה, הציתו רכבים וניסו אף להרכיב מטען חבלה.

על פי ממצאי החקירה, ויקטורסון אף הסכים לחסל אישיות בישראל ולהשליך רימון לעבר בית. הוא פעל להשגת אמצעי לחימה, בהם רובה צלפים, אקדחים ורימוני רסס. "אם אתה מצליח להרוג את האיש בשלושת הימים האלה, אתה מקבל פרס של 130 אלף דולר", כתב הסוכן האיראני לנאשם ולדיסלב ויקטורסון בהתכתבות שנחשפה על ידי וואלה. "אני מוכן להרוג אותו", נעתר ויקטורסון.

הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. אבי רוקח
הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024/אבי רוקח

לפני כחודש, פורסם כי מוטי ממן, תושב אשקלון בן 72, הואשם בפרשת הריגול לאיראן ותכנון ההתנקשויות בבכירים ישראלים. ממן מואשם כי הוברח לאיראן בשתי הזדמנויות שונות בחצי שנה האחרונה ונפגש עם גורמי מודיעין איראניים, שהציעו לו להתנקש בבכירים ישראלים תמורת תשלום. הם ביקשו ממנו עוד משימות כגון העברת כספים, נשק וצילום אזורים הומי אדם. הוא דרש מקדמה של מיליון דולר וסורב.

ממן מוכר כמי שהתרברב בעברו כביכול במוסד, ובקשריו שם. הוא סיפר שזו הסיבה לנסיעות לחו"ל. הוא נהג לספר על קרובי משפחה ביחידות מודיעין מובחרות. גורמים רשמיים הפריכו את העסקתו במוסד.

בדיון הארכת מעצרו, אמר סנגורו, עורך הדין אייל בסגליק, שממן סיפר בחקירתו שהוא לא התכוון לפגוע במדינה והוא אוהב את ישראל. "הוא עבר פוליגרף שמראה שלא היה לו כוונה לפגוע במדינת ישראל ושאין לו כוונה עתידית לפגוע במדינת ישראל", הוסיף בסרגליק, "אין לו שיתוף פעולה עם גורמים איראנים, הוא עבר את הפוליגרף בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully