וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: איראן גייסה תושב ת"א כדי להתנקש בבכיר ישראלי תמורת 100 אלף דולר

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 9:40

שב"כ ולהב 433 עצרו את לדימיר ורחובסקי - החשוד במילוי משימות שונות עבור גורמי ביטחון איראניים. יעד ההתנקשות: מדען ישראלי. ורחובסקי הצטייד בכלי נשק וקיבל תשלום מהגורמים העויינים

שב"כ ויאחב"ל להב 433 עצרו תושב פתח תקווה שריגל עבור איראן/דוברות משטרת ישראל

תשתית של גורמי מודיעין איראנים שפעלה לגיוס והפעלה של אזרחים בישראל נחשפה על ידי שב"כ ומשטרת ישראל - כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

במסגרת זו, נעצר לחקירה ולדימיר ורחובסקי, בן 35, תושב תל אביב, לאחר שמילא משימות שונות עבור גורמי המודיעין האיראניים. חלק מהמשימות אף תועדו על ידי ולדימיר, והתקבל תשלום עבורן. הקשר בין ולדימיר לגורמים האיראניים התקיים בשפה האנגלית, ובמסגרתו התבקש לרכוש טלפון ייעודי.

מחקירת החשוד עלה כי במסגרת הקשר שהתקיים בין ולדימיר לבין גורמים הפועלים מטעם איראן, עשה משימות שונות בהנחיית הגורם האיראני, ותוך שמודע להיותו גורם עוין המעוניין לפגוע בביטחון המדינה.
בין המשימות: ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע על גורם ישראלי והטמנת אמצעים לביצוע משימות נוספות על ידי מגויסים אחרים. בהמשך, הסכים ולדימיר לביצוע משימה של חיסול מדען ישראלי עבור סכום של מאה אלף דולר. לשם ביצוע המשימה, הצטייד ולדימיר בכלי נשק.

עציר אזוק ברגליו. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
הסכים לחסל מדען ישראלי עבור סכום של 100 אלף דולר. אילוסטרציה/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

החשוד יובא היום בשעות הבוקר לדיון בביהמ"ש המחוזי בלוד במסגרתו תתבקש הארכת מעצרו עד תום ההליכים. פרקליטות מחוז מרכז תגיש כתב אישום חמור נגדו.

"פניה מצד גופי המודיעין האיראנים, באמצעות הרשתות החברתיות, מוכרת כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של ישראלים לביצוע משימות שונות", נמסר ממשטרת ישראל. "אף שמשימות אלו עשויות להיחזות בתחילה כתמימות, יש בהן כדי להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה. יש לציין כי חלק ניכר מהאזרחים הישראלים אשר קיבלו פניות חשודות, לא נענו להן ואף התריעו עליהן בפני הגורמים הרלוונטיים".

מפקד מחלק בטחוני ביאחב"ל להב 433, רפ"ק מאור גורן, ציין כי החשוד נעצר כשהוא היה בשלב מתקדם. "מדובר באירוע נוסף מתוך סידרה של תיקים חמורים הנחקרים ביאחב"ל ובשב"כ בהם מופעלים אזרחים ישראלים על ידי סוכן זר, אך כאן כבר נחצה גבול נוסף, ברמת החומרה והתעוזה: החשוד כבר התחמש באקדח, מחסנית וכדורים וכל זאת לאחר שהסכים להוציא לפועל רצח של מדען תמורת 100 אלף דולר ולברוח מהארץ בעזרתו של הסוכן הזר לרוסיה, מיד לאחר הביצוע".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ולדיסלב ויקטורסון ובת זוגו אנה ברנשטיין-מואשמים שפעלו למען איראן, 14 באוקטובר 2024. מוטי מילרוד, הארץ
ולדיסלב ויקטורסון ובת זוגו אנה ברנשטיין. נעצרו גם בחשד שפעלו למען איראן/הארץ, מוטי מילרוד

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה כהן קדוש מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם ניהל קשרים עם סוכן חוץ דרך אפליקציית הטלגרם. במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר 2024, עשה משימות בעבור הסוכן.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי הנאשם ביצע עבירות ביטחוניות בזמן שמדינת ישראל מנהלת מלחמה מהקשות שידעה, בחזיתות רבות, וביניהן איראן. "הנאשם היה מודע להיותו של הסוכן גורם עוין למדינת ישראל, ואף על פי כן המשיך ושיתף עימו פעולה", נכתב. "מעשיו של הנאשם הופסקו הודות לפעולות כוחות הביטחון אשר עצרו אותו טרם השלמת התוכנית לרצוח את המדען."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully