וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מוטי ממן מאשקלון הוא הנאשם שגויס על ידי איראן להתנקש בבכירים ישראלים

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 13:12

ממן, בן 72 מאשקלון, נאשם שחבר לגורמי מודיעין איראני ותכנן עימם להתנקש בדמויות ציבור ישראליות תמורת תשלום - בהם ראש הממשלה ושר הביטחון. עדי ראייה מהבניין בו התגורר מספרים על מעצרו: "תמיד הוא היה נראה לנו מוזר. כמעט בכל הזדמנות היה מדגיש שהכל יקר פה בישראל"

הותר לפרסום: ישראלי יהודי, נאשם שגויס על ידי איראן כדי להתנקש בנתניהו, גלנט ובר/אבי רוקח

הותר לפרסום היום (חמישי) כי הנאשם בפרשת הריגול לאיראן ותכנון ההתנקשויות בבכירים ישראלים הוא מוטי ממן, תושב אשקלון בן 72. עדי ראייה סיפרו על מעצרו ואמרו כי "לפני שבועיים הגיעו שוטרים בלבוש אזרחי לעצור אותו. היינו בהלם. ראינו את המעצר באמצעות מצלמות האבטחה. לא ידענו למה עצרו אותו. הוא תמיד היה נראה לנו מוזר. לא תיארנו לעצמינו שזה אדם שיכול לעשות דבר כזה. הבנו הבנו למה הוא נעצר".

עוד הוסיפו כי "היינו פוגשים אותו מדי פעם, לשיחות מסדרון קצרות. כמעט בכל הזדמנות היה מדגיש שהכל יקר פה בישראל". החשוד מתגורר בבניין חודשים בודדים, בשכירות. זוגתו, עורכת דין במקצועה, צעירה ממנו משמעותית.

שכנה נוספת שגרה מספר חודשים בבניין, אמרה כי "אנחנו בהלם שגר כאן מרגל. ראינו אותו מדי פעם בלובי, אבל אף פעם לא חשבנו. מי יכול להאמין שאדם בן 72 יהיה מרגל?". שכן נוסף אמר: "אני ירדתי למטה לשאוף אוויר ראיתי צלמים לא הבנתי מה קרה. עכשיו שאתם מספרים לי שגר כאן מרגל זה מפתיע אותי מאוד. זה בניין טוב, אני גר פה נהנה מהים ומהחיים, מוזר מאוד".

ממן מואשם כי הוברח לאיראן בשתי הזדמנויות שונות בחצי שנה האחרונה ונפגש עם גורמי מודיעין איראניים, שהציעו לו להתנקש בבכירים ישראלים תמורת תשלום. הם ביקשו ממנו עוד משימות כגון העברת כספים, נשק וצילום אזורים הומי אדם. הוא דרש מקדמה של מיליון דולר וסורב.

הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. אבי רוקח
"הנאשם בפרשת הריגול לאיראן ותכנון ההתנקשויות בבכירים ישראלים". מוטי ממן/אבי רוקח
בניין מגורו של מרדכי ממן, נאשם בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. אביחי חיים
בניין מגורו של מרדכי ממן, נאשם בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024/אביחי חיים

כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ וכניסה למדינת אויב ללא היתר. עוד עולה מהאישום עולה כי ממן מסר לסוכנים כי הוצאה לפועל של תוכניות החיסול אינן ברות ביצוע בשל רמת האבטחה של האישים, ובתגובה נדונו אפשרויות ביצוע פעולות טרור וריגול נוספות בישראל בידי הנאשם. בתוך כך, דנו באפשרות להקים חוליות חיסול ייעודיות ברוסיה ובארצות הברית על ידי הנאשם, אשר יופעלו במטרה לרצוח מתנגדים של המשטר האיראני.

עו"ד אייל בסרגליק, הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. אבי רוקח
"מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל". עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את ממן/אבי רוקח

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם, מסר כי "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה. ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully