וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מוכן להרוג אותו, הייתי צלף": כך הפעילו האיראנים את בני הזוג מרמת גן

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 22:59

ההתכתבויות שניהלו בני הזוג, שהונחו לבצע פיגוע התנקשות עבור איראן, מספקות הצצה לתוכנית הרצחנית שכוונה נגד "גורם ישראלי בכיר". מהי שיטת הפעולה שנדרשה? מה הסכום שהוצע? ותוך כמה זמן נדרשו להוציא אותה לפועל? | כל התשובות

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה ומסעוד פזשכיאן נשיא איראן בפגישה טורקמיניסטן/רויטרס

"אני מוכן להרוג אותו, הייתי צלף"; "קבל פרס של 130 אלף דולר": ההתכתבות הזו, שוואלה חושפת הערב (שני), מעניקה הצצה לקשר המתמשך בין בני זוג מרמת גן לסוכנים איראניים - שפורסם מוקדם יותר היום. בין השאר, הן מציגות את העסקה הרצחנית שאליה התחייב אחד הנאשמים בפרשה, ולדיסלב ויקטורסון - לרצוח גורם ישראלי בכיר תמורת תשלום במטבעות דיגיטליים.

"יש לנו שלושה ימים להרוג את האיש הזה. אם אתה מצליח להרוג את האיש בשלושת הימים האלה, אתה מקבל פרס של 130,000 דולר", כתב הסוכן האיראני לנאשם ולדיסלב ויקטורסון. "אני מוכן להרוג אותו", נעתר ויקטורסון.

איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021/רויטרס

הסוכן האיראני הגדיל והנחה את הנאשם: "אני מבקש ממך ללכת לבית של האיש ולירות בו מטווח קרוב". ולד השיב: "לא מטווח קרוב. אני ממליץ לירות בו מרחוק מרובה צלפים. אני הייתי צלף בצבא". הסוכן האיראני התרצה: "חשבתי שאתה יכול להרוג אותו עם סכין, אבל, אני סומך עליך ועל הדרך שבה אתה עובד".

"צריך נשק בשביל לחסל את האיש. אבל לא מטווח אפס. אקדח זה מטווח אפס. עד שנגיע למקום בו הוא גר ונתפוס אותו מטייל, בעיקר אם הוא יודע שאמורים להתנקש בו, זה סיכון מלא. צריך נשק עם טווח יריה", הסביר ויקטורסון.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. Majid Saeedi, GettyImages
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי/GettyImages, Majid Saeedi

כזכור, פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד בני הזוג הנאשמים ולדיסלב ויקטורסון, בן 30, ואנה ברנשטיין, נערה בת 18, מרמת גן, המייחס להם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, השחתת פני מקרקעין, קשירת קשר להיזק בזדון והצתה. בנוסף, מואשם הנאשם במעשה טרור של קשירת קשר לרצח ובמטרה לפגוע בביטחון המדינה.

לפי כתב האישום, הזוג גויס באמצעות אפליקציית הטלגרם, ותמורת תשלום במטבעות קריפטו ביצע שורה של משימות, מריסוס כתובות גרפיטי והדבקת פלאיירים נגד ראש הממשלה, ועד להצתת רכבים וניסיון להרכיב מטען חבלה.

עוד מצאו החוקרים, כי החשודים התקדמו בהדרגה במשימותיהם, כאשר החלו בפעולות פשוטות יחסית והגיעו עד לשלבים מתקדמים של תכנון פיגועים. כך, למשל, עבור כל גרפיטי שריססו הנאשמים בפתח תקווה וברמת גן, קיבלו 20 דולר. סך הכל, על פי ההערכות, הם קיבלו כ-2,000 דולר עבור משימות אלו. ותמורת הצתת הרכבים בפארק הירקון קיבלו הנאשמים סך של 1,450 דולר במטבעות דיגיטליים. בנוסף, קיבלו מקדמה של 2,850 דולר עבור הצתת רכבים נוספים בעתיד.

בדיון הוחלט על הארכת מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully