וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך, נתניהו, הפוך: לחץ צבאי לא מחזיר חטופים - הוא הורג אותם

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 10:18

48 השעות שחלפו מההצבעה על ציר פילדלפי ועד לבשורה על חילוץ הגופות, איששו סופית: נתניהו פשוט לא רוצה עסקת חטופים. מי שחשב שהבוקר השחור הזה יעורר בממשלה חשבון נפש, כנראה יתאכזב. עכשיו כבר ברור: רק לחץ ציבורי, לא צבאי, ישיב את החטופים הביתה

צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

זה היה אחד מסופי השבוע הקשים והמטלטלים שידעה ישראל מאז 7 באוקטובר, שבו המסך עלה וחשף את האמת לאמיתה: ממשלת ישראל, ובעיקר העומד בראשה, בנימין נתניהו, לא רוצה להחזיר הביתה יותר מ-100 חטופים שנמקים בשבי חמאס כבר קרוב לשנה, ומעדיפה לקדש פיסת אדמה - שם קוד זמני: פילדלפי - על פני המצווה הקדושה של פדיון שבויים, ועל פני האחריות המוסרית שלה להציל חיים של אזרחים תמימים, קורבנות ההפקרה שלה עצמה.

ההחלטה המחטפית של הקבינט המדיני-ביטחוני על הנוכחות הישראלית בציר פילדלפי ביום חמישי באישון לילה, ושצף התמלולים מהעימות הסוער בין נתניהו ושר הביטחון גלנט, איששו לכל מי שהיה לו עדיין ספק: ראש הממשלה פשוט לא מעוניין בעסקה להשבת החטופים. כל מערכת הביטחון, מי בצעקות רמות ומי באיפוק המחויב, התנגדה; גלנט הזהיר במלים קשות וברורות שהמשמעות של הצעד היא קבורת הסיכוי לעסקה שתשיב חטופים בחיים; הרמטכ"ל וראש המוסד, ראש צוות המו"מ, אמרו שמדובר באילוץ מיותר על השיחות, המורכבות גם ככה; אבל לנתניהו - ועוד שמונה חברים בקבינט שתמכו בהצבעה - פשוט לא היה אכפת.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט משתתפים בהצבעה על תקציב המדינה באולם הישיבות של הכנסת

30 באוגוסט 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר הביטחון התנגד וכך גם הרמטכ"ל וראש המוסד - אבל לרה"מ לא היה אכפת. נתניהו וגלנט/פלאש 90, יונתן זינדל

"ראש הממשלה יכול לעשות מה שהוא רוצה", אמר מקורבו האולטמטיבי רון דרמר, כביטוי מזוקק לרוח השלטת בחצר המשפחה. "רה"מ יכול לקבל את כל ההחלטות ויכול גם להחליט להוציא להורג את כל החטופים", גלנט הטיח בחזרה. אחד הציטוטים הבלתי נשכחים של נתניהו מ-2015 היה: "כשאני רוצה משהו, אני משיג אותו". ובכן, לפי אותה לוגיקה בהשאלה, אם אחרי 331 ימים החטופים עדיין בעזה - כנראה נתניהו לא רוצה להשיב אותם לכאן.

48 שעות חלפו בין ההצבעה על פילדלפי בקבינט בליל חמישי ועד הודעת דובר צה"ל על איתור וחילוץ גופות מעזה, ועוד אמת נחשפה מתוך שקר שהתנדף לאוויר. הסיסמה "רק לחץ צבאי ישיב את החטופים", אם אי פעם היתה באמת נכונה, לא רלוונטית כבר חודשים, אלא אם כן מוסיפים לה את המילה - המתים. מאז תחילת המלחמה חולצו כשמונה חטופים במבצעים צבאיים הרואיים - רק בשבועיים האחרונים חולצו 12 גופות של חטופים, שרבים מהם היו בחיים עד לאחרונה. אחרי הבשורה קורעת הלב שפתחה את השבוע על ששת החטופים, שנרצחו זמן קצר לפני שכוחות צה"ל הגיעו למחבלים, מוטב שנתניהו ושרי ממשלתו יפסיקו לשנן את המנטרה שרק לחץ צבאי משיב את החטופים, כי במציאות - הוא הורג אותם. העסקה הנוכחית נמצאת על השולחן כבר שבועות וחודשים, והאמת המרה היא שהיה אפשר להציל אותם.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
חטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, אתר רשמי
האמת המרה: היה אפשר להציל אותם. ששת החטופים שגופותיהם חולצו מעזה/אתר רשמי, ללא
רבבות בקפלן בקריאה לעסקה ובחירות עכשיו 31 באוגוסט 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
יש רוב בציבור שתומך בעסקה - הגיע הזמן שישמיע את קולו. הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן, אמש/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

האשמה והאחריות לא רובצות על נתניהו בלבד, עוד אמיתה שבסוף השבוע רק התחדדה. כל שרי הקבינט, למעט גלנט שהתנגד ובן גביר שנמנע בהפגנתיות, תמכו בהצעת נתניהו בעניין פילדלפי. אף לא אחד משרי ממשלת הימין על מלא - שוב, חוץ מגלנט - לא דפק על השולחן ודרש לקדם עסקה עכשיו. מבין 64 חברי הקואליציה, רק אחד - עוד פעם גלנט - פוצה פה אל מול הזוועה. פעם זה רפיח, פעם זה נצרים, פעם זה פילדלפי - כבר תשעה חודשים שהם משננים בעקבותיו מילות קוד שמשמעותן הערמת קשיים בשיחות, עיכובים במו"מ והמשך ההפקרה. ובשביל מה? בשביל ההישרדות הפוליטית של נתניהו, שתלויה בחלומות המשיחיים של שותפיו הקיצוניים על התנחלות מחדש ברצועה.

הנה עוד אמת שנחשפה בסוף השבוע, בטורו של עמית סגל ב"ידיעות אחרונות": נתניהו לא מתכוון בכלל לסגת מעזה בעשור הקרוב, והוא נערך לנוכחות צבאית קבועה ברצועה. רק שבמקום להתייצב מול הציבור, להתמודד עם המשמעויות הביטחוניות, המדיניות והכלכליות הנגזרות מהחלטה כזו ולהודות בפה מלא שהחטופים מופקרים לטובת המשך המלחמה - הוא מפזר להמונים ססמאות קליטות על ניצחון מוחלט במערכה. גם כאן, האמת שונה: כל מערכת הביטחון סבורה שבלי עסקת חטופים שתסגור את הסיפור של עזה, ישראל רק תשקע עמוק עוד יותר לתוך הביצה האזורית של איראן וגרורותיה.

מי שמצפה שהחדשות הקשות של הבוקר השחור הזה יעוררו אצל נתניהו וחבריו המאפשרים בממשלה, חשבון נפש, נקיפות מצפון או חזרה בתשובה בנוגע לעסקה, נכון כנראה לאכזבה. הסקרים מראים כבר חודשים שרוב גורף בציבור הישראלי תומך בעסקה להשבת החטופים, אך ממשלת הימין על מלא בשלה. יש עוד 101 חטופים בעזה, וכל יום שעובר מעמיד את חייהם בסכנה. עכשיו, כשהמסך עלה, הרוב הזה צריך להפנים את המשוואה הנכונה: רק לחץ ציבורי, לא צבאי, ישיב אותם הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully