וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע לילי: צה"ל חילץ שש גופות חטופים מרצועת עזה

בין הגופות גם זו של אברהם מונדר בן ה-79, שנחטף מניר עוז עם אשתו רותי, בתו קרן ונכדו אוהד. עוד הוחזרו גופותיהם של בני קיבוצו יורם מצגר, חיים פרי ואלכס דנציג, ושל נדב פופלוול ויגב בוכשטב מקיבוץ נירים

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

כוחות צה"ל החזירו לישראל במבצע לילי גופות של שישה ישראלים שנחטפו לרצועת ב-7 באוקטובר: אברהם מונדר, יורם מצגר, אלכס דנציג וחיים פרי מניר עוז, נדב פופלוול ויגב בוכשטב מנירים. כל השישה נחטפו בחיים, ומלב מונדר - הירצחם של כל היתר פורסם בעבר. 109 בני אדם עודם בשבי.

מבצע החילוץ כלל לוחמים מחטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי שב"כ. לפי הודעת משפחת מונדר, גופתו נמצאה במנהרה בחאן יונס.

"בצער רב ובכאב עצום אנו מאמצים אל ליבנו את משפחותיהם, אוהביהם וחבריהם של ששת החטופים שגופותיהם הושבו הלילה מחאן-יונס במבצע צבאי - יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול וחיים פרי. תנחומינו הכנים. יהי זכרם ברוך", מסר נשיר המדינה יצחק הרצוג. "אסור לנו לחדול לרגע מלפעול בכל דרך ובכל צורה להשבת כל החטופים לנוף מולדתם - החיים לחיק משפחותיהם והחללים לקבר ישראל. זו חובה מוסרית עליונה של מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדינת ישראל "תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".

"הלילה השיבו כוחותינו את גופותיהם של שישה מחטופינו שהוחזקו בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס", מסר נתניהו. "לב כולנו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של צה"ל והשב"כ על גבורתם ופעולתם הנחושה".

אברהם מונדר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אברהם מונדר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אברהם מונדר בן ה-79 נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז יחד אישתו רותי, בתו קרן ונכדו אוהד, בעוד בנו רועי נרצח ב-7 באוקטובר. קרן מונדר ובנה אוהד נסעו ביום שבת לבקר את הסבא וסבתא רותי ואברהם מונדר, שניהם בני יותר מ-70, ונפלו בשבי יחד איתם. בפעימה הראשונה של עסקת החטופים, שבה שוחררו 13 ישראלים, הושבו לישראל קרן, אוהד והסבתא רותי. אברהם נותר בשבי בעזה, ודבר מותו נודע היום.

"קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אברהם מונדר ז"ל בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים", נמסר מטעם הקיבוץ. "אברהם היה בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט, היה איש חם שאהב לשיר. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתו קרן, ונכדו היחיד אוהד בן ה-9 ששוחררו בעיסקה".

"בנו, רועי מונדר ז"ל, נרצח בטבח 7 באוקטובר", כתבו בקיבוץ הבוקר. "נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ. יהי זכרו ברוך".

"אברהם נחטף בחיים, סבל בשבי יחד עם בני משפחתו וחבריו - והיה צריך לשוב בחיים למדינתו לצד אישתו!", נמסר מטעם מטה החטופים. "רציחתו בשבי זועקת את האיחור בביצוע העסקה שיכלה להציל את חייו, וחיי חטופים נוספים. על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לאשר עוד היום את העסקה שנמצאת כיום על שולחן הדיונים - ולאפשר שיקום לחטופים החיים, וקבורה בכבוד לכלל החללים והנרצחים החטופים, ולהשיב את התקווה למדינת ישראל".

החטוף  יגב בוכשטב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטוף יגב בוכשטב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יגב בוכשטב בן ה-35 מקיבוץ נירים נחטף יחד עם אשתו רימון קירשט בוכשטב, ששוחררה בעסקת החטופים בחודש נובמבר, אחרי 50 ימים בשבי. ב-22 ביולי פורסם כי נקבע מותו בשבי חמאס. אנשי נירים תיארו את בוכשטב כאדם צנוע ופשוט, שאהב את החיים בקיבוץ. כטכנאי סאונד במקצועו, היתה לו תשוקה עזה למוזיקה, ומגיל צעיר ניגן על גיטרה וחליל צד וכן על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. עם אשתו רימון, הוא גידל חמישה כלבים וחמישה חתולים, שאת חלקם אסף לשיקום.

נדב פופלוול בן ה-51 הוא בנה של חנה פרי ששוחררה משבי חמאס, ואחיו של רועי שנרצח ב-7 באוקטובר. במאי האחרון פרסם חמאס אות חיים ראשון של פופלוול מהשבי, בצל המגעים לעסקת החטופים שהתקיימו בחודש שעבר. ב-3 ביוני פורסם כי נקבע מותו בשבי חמאס.

"התבשרנו כי במהלך הלילה חולצו מרצועת עזה גופותיהם של יקירינו נדב פופלוול ויגב בוכשטב", הודיעו בקיבוץ נירים. "בשלב זה עדיין אין פרטים נוספים. נמשיך ונעדכן בהמשך. אנו מחבקים את המשפחות וממשיכים להיות איתן ולצידן".

נדב פופלוול. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נדב פופלוול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יורם מצגר. מטה החטופים, אתר רשמי
יורם מצגר/אתר רשמי, מטה החטופים

יורם מצגר בן ה-80, תושב ניר עוז שעבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך, הוא אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. מצגר נחטף ב-7 באוקטובר עם אשתו תמי מביתם שבניר עוז. תמי, בת 78, שוחררה במסגרת הפעימה החמישית לשחרור חטופים. ב-3 ביוני פורסם כי נקבע מותו בשבי חמאס.

"במבצע צבאי, שבה היום גופתו של חברינו יורם מצגר. יורם, שנחטף בשבת השבעה באוקטובר ונרצח בשבי יקבר באדמת הקיבוץ שאהב", נמסר מקיבוץ ניר עוז.

"יורם יזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית. החזרת גופתו מהווה את ההוכחה הגדולה מכולם בדבר חשיבותה של עסקה שתשיב את בנינו ובנותינו בהקדם, לפני שיהיה מאוחר מדי. במשפחת מצגר מקווים שלא נפגע שום חייל במהלך הפעולה הצבאית. החזרת גופות יקרינו חשובה, אך לא במחיר של פגיעה או פציעה של טובי בנינו המגנים על מדינת ישראל".

חיים פרי. באדיבות המשפחה
חיים פרי/באדיבות המשפחה

חיים פרי בן ה-80, נחטף בבוקר ה-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז, הוא היה יזם ופעיל שלום שתרם בפעילותו לפיתוח תחום התרבות והאמנות בנגב המערבי. הוא אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. אשתו, אסנת, היא יו"ר דירקטוריון הקיבוץ שניצלה מהטבח לאחר שלדבריה בעלה הציל את חייה באירועי הטרור של 7 באוקטובר.

"חיים פרי, שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז במהלך אירועי ה-7 באוקטובר והופקר למותו בשבי החמאס, הוחזר היום לקיבוץ לאחר למעלה מעשרה חודשים בשבי בעזה. חיים יובא למנוחות בקיבוץ בו חי ופעל כל חייו, מוקף באהבה של משפחתו וקהילתו", נמסר מטעם ניר עוז.

"הוא שרד בתנאים בלתי אנושיים במנהרות החמאס במשך חודשים, עד שנרצח באכזריות בשבי. החזרת גופתו של חיים מהווה תזכורת כואבת לעובדה שהמאבק שלנו לשחרור כל יקירינו ולחזרה לשגרה טרם הסתיים, והוא חשוב מאין כמותו כי הזמן לא משחק לטובת החטופים! אנו נמשיך לפעול בכל הכוח עד שכל יקירינו ישובו הביתה. החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

אלכס דנציג שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלכס דנציג שנחטף לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלכס דנציג נחטף ב-7 באוקטובר מביתו שבקיבוץ ניר עוז, זמן קצר אחרי שעבר אירוע לבבי ובמצב רפואי רעוע. הוא נולד ב-1948 בוורשה בפולין, בן להורים ניצולי שואה. ב-1957 עלה לארץ עם משפחתו ובהמשך קבע את ביתו בקיבוץ ניר עוז.

דנציג, היסטוריון, מחנך וחקלאי, היה בעל אזרחות פולנית והקדיש את חייו לחינוך השואה. הוא היה ממייסדי המסעות לפולין, וב-30 שנות עבודתו ביד ושם, הוא הכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו לצידו בעזה העידו שהעביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. הוא היה חובב קריאה והיסטוריה, ואהד תחומי ספורט רבים.

ב-22 ביולי פורסם כי נקבע מותו בשבי חמאס.

"החזרת כל החטופים תתאפשר רק בעסקה"

מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר הבוקר כי "חילוץ גופותיהם של אברהם, אלכס, חיים, יגב, יורם ונדב ז"ל הוא תהליך חשוב המאפשר למשפחותיהם סגירת מעגל הכרחית ומנוחת עולם לנרצחים.
על מדינת ישראל חלה חובה מוסרית וערכית להשיב את כלל הנרצחים לקבורה בכבוד, ואת כלל החטופים החיים לשיקום - החזרתם של כל 109 החטופים במיידי תתאפשר אך ורק בעסקה! על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לעשות הכל כדי לחתום על העסקה שמונחת כעת על השולחן".

פורום "חיים - משפחות להצלת החטופים" מתח ביקורת על ראש הממשלה. "יקירינו בעזה משלמים בחייהם את מחיר ההפקרה וההפקרות של נתניהו", נמסר. "משפחת פורום חיים מתעוררת לעוד בוקר נורא, עם הבשורה הקשה על הירצחו של אברהם מונדר בשבי. תנחומינו לבני המשפחה ולמשפחות הנוספות מניר עוז ונירים אשר מקבלות היום את גופות יקיריהם שחולצו מעזה, למרות שניתן היה להצילם ולהשיבם בחיים. אנו קוראים למר הפקרה, בנימין נתניהו: החטופים לא רק סובלים בעזה כבר יותר מעשרה חודשים, הם גם משלמים בחייהם על הפקרתם!".

משפחות חטופים מפורום תקווה מסרו כי "התבשרנו הבוקר כי אהובינו שנרצחו ע"י מפלצות החמאס יובאו לקבר ישראל בזכות פעולת צה"ל הלילה. אנו משתתפים בצערם של משפחותיהם של חיים פרי הי"ד, יורם מצגר הי"ד, אברהם מונדר הי"ד נדב פופלוול הי"ד אלכסנדר דנציג הי"ד ויגב בוכשטב הי"ד. משפחות יקרות, תנוחמו מן השמים. שולחים לכם חיבוק גדול".

"עם ישראל מודה לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים בכל עת למען השבת יקרינו, תוך לקיחת סיכון עצמי מתוך ערבות הדדית. כולם למען כולם ומאפשרים לנרצחים ומשפחותיהם את הכבוד האחרון הראוי להם. קבורה בארץ ישראל. כולנו ממשיכים במאמץ ובתפילות להשבת כל החטופים כולם במהרה".

"במבצע נועז ומסוכן במנהרות החמאס בחאן יונס הצליחו כוחות צה"ל ושב"כ להביא הלילה לקבר ישראל את גופותיהם של יגב, אלכסנדר, יורם, חיים, נדב ואברהם זכרם לברכה. משתתף באבלן ובצערן הכבד של המשפחות ומאמץ אותן אל ליבי", כתב שר הביטחון יואב גלנט. החילוץ עורר תגובות רבות נוספות במערכת הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully