וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט שצה"ל יישאר בציר פילדלפי. שר הביטחון התנגד

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 10:19

החלטת הקבינט התקבלה למעשה בדיעבד ומשמעותה בעיקר סמלית - המפות שאישרו השרים הועברו ע"י ישראל לארה"ב, למצרים ולחמאס כבר לפני כמה ימים. שמונה שרים הצביעו בעד, גלנט הצביע נגד ובן גביר נמנע. נתניהו: "7 באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בידי ישראל"

תושבים עזתים בציר פילדלפי/ללא קרדיט

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לאשר את המפות שקובעות את הישארות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת עסקת שחרור חטופים אפשרית, כך אמר היום (שישי) בכיר ישראלי שהשתתף בישיבה.

המפות, ששורטטו ע"י צה"ל, אושרו ברוב של שמונה שרים שתמכו באימוץ המפות. שר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע.

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה כי "אסון השבעה באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בידי ישראל". הוא ציין כי מציאות זו לא תחזור שוב וכי "הפעם ישראל נחושה לשמור על הגבול הזה בידיה". הבכיר הישראלי טען כי "משמעות ההצבעה של הקבינט הינה החלטה שצה"ל יישאר בציר פילדלפי".

גורם בסביבת השר בן גביר הסביר את הימנעותו הלילה בקבינט ומסר כי "ההימנעות בהצבעה נבעה מהסיבה שבהצעה שעלתה להצבעה דובר על דילול כוחות הדרגתי בציר פילדלפי במסגרת עסקה, כך שבשלבי העסקה, ככל ותצא לפועל - תצומצם כמות הכוחות בציר פילדלפי. השר בן גביר תומך בהישארות מלאה של הכוחות בציר פילדלפי - ובכל רחבי הרצועה".

ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
ציר פילדלפי/פלאש 90, אורן כהן

גלנט ונציגי מערכת הביטחון אמרו בישיבה הקבינט כי אין צורך בהישארות של צה"ל בציר פילדלפי במסגרת עסקה לשחרור החטופים וכי ניתן יהיה לתת מענה ביטחוני גם ללא פרישת כוחות בשטח. בכחר ישראלי שנכח בדיון אמר כי נתניהו דחה את הדברים וציין כי גורמי הביטחון טענו כך גם לפני ההתנתקות מעזה והנסיגה מלבנון אך לדבריו הערכותיהם התבדו.

החלטת הקבינט התקבלה למעשה בדיעבד ומשמעותה בעיקר סמלית. המפות אותן אישרו השרים הועברו על ידי ישראל לארה"ב, למצרים ולחמאס כבר לפני כמה ימים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בקריה, 25 באוגוסט 2024. מעיין טואף, לשכת העיתונות הממשלתית
החלטת הקבינט התקבלה למעשה בדיעבד ומשמעותה בעיקר סמלית. נתניהו וגלנט בקריה/לשכת העיתונות הממשלתית, מעיין טואף

בשבוע שעבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש מראש הממשלה נתניהו להסיג את כוחות צה"ל מחלק קטן מציר פילדלפי בשלב הראשון של יישום עסקת החטופים. נתניהו נענה לבקשה באופן חלקי, כך אמרו שלושה בכירים ישראלים שמעורים בנושא. הבכירים הישראלים אמרו כי ביידן ביקש מנתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום רביעי שכוחות צה"ל יצאו כבר בשלב הראשון של יישום העסקה מאזור באורך של 1-2 קילומטר מציר פילדלפי.

מדובר באזור שקרוב לחוף הים, וצמוד לשכונת תל אל-סולטאן, שם נמצא מספר רב של עקורים פלסטינים. ביידן אמר לנתניהו שהסכמה לכך עשויה לתרום לקידום המו"מ לקראת עסקה.

בכיר ישראלי שמעורה בפרטי המו"מ מסר שבמסגרת המאמצים להשיג עסקת חטופים, נתניהו הסכים לשנות מיקום של עמדה אחת למרחק כמה מאות מטרים בלבד, בצורה שלא פוגעת בשליטה המבצעית לאורך הציר. "ישראל פרוסה בציר פילדלפי מכרם שלום עד הים. ראש הממשלה עומד על העקרון שמצב זה יימשך", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully