וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ביקש מנתניהו להסיג את צה"ל מחלק קטן מציר פילדלפי. רה"מ נענה באופן חלקי

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 23:28

ביידן ביקש מנתניהו שבשלב הראשון של עסקת החטופים צה"ל ייסוג מ-1-2 קילומטר בחלק המערבי של הציר. בכיר ישראלי אמר שנתניהו הסכים לשנות מיקום של עמדה אחת למרחק של כמה מאות מטרים. בכירים ישראלים סבורים שהוויתור הקטן הזה של נתניהו לא יספיק כדי לגרום לחמאס להסכים

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש מראש הממשלה נתניהו להסיג את כוחות צה"ל מחלק קטן מציר פילדלפי בשלב הראשון של יישום עסקת החטופים. נתניהו נענה לבקשה באופן חלקי, כך אמרו שלושה בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

למה זה חשוב

דרישתו של ראש הממשלה נתניהו שכוחות צה"ל ימשיכו להיות פרוסים לכל אורך ציר פילדלפי הפכה להיות אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות והאחרונות בדרך לעסקת לשחרור החטופים.

בכיר ישראלי אמר שההסכמה החלקית של נתניהו לבקשת הנשיא הביאה לכך שארה"ב מגבה את העמדה הישראלית לגבי הישארות בשאר ציר פילדלפי בשלב הראשון של העסקה.

ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים 15 ביולי 2024/פלאש 90, אורן כהן

מאחורי הקלעים

הבכירים הישראלים אמרו כי ביידן ביקש מנתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום רביעי שכוחות צה"ל יצאו כבר בשלב הראשון של יישום העסקה מאזור באורך של 1-2 קילומטר מציר פילדלפי.

מדובר באזור שקרוב לחוף הים, וצמוד לשכונת תל אל-סולטאן, שם נמצא מספר רב של עקורים פלסטינים.

ביידן אמר לנתניהו שהסכמה לכך עשויה לתרום לקידום המו"מ לקראת עסקה.

בכיר ישראלי שמעורה בפרטי המו"מ מסר שבמסגרת המאמצים להשיג עסקת חטופים, נתניהו הסכים לשנות מיקום של עמדה אחת למרחק כמה מאות מטרים בלבד, בצורה שלא פוגעת בשליטה המבצעית לאורך הציר. "ישראל פרוסה בציר פילדלפי מכרם שלום עד הים. ראש הממשלה עומד על העקרון שמצב זה יימשך", אמר הבכיר הישראלי.

נשיא ארה"ב ביידן שוחח בטלפון עם אמיר קטאר תמים בן חמד אל-תאני ועם נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי ודן עמם במגעים לעסקת החטופים. מלשכת נשיא מצרים נמסר כי ביידן ואל-סיסי הדגישו כי על ישראל וחמאס להסיר את המכשולים ולהתגמש במו"מ כדי שניתן יהיה להגיע להסכם. אל-סיסי אמר לביידן כי יש להגיע להפסקת אש בעזה כדי למנוע את התרחבות המשבר באזור שהשלכותיו מסוכנות עבור כל העמים באזור.

תמונת המצב

בכיר ישראלי אמר שלאחר שארה"ב גיבתה את עמדת ישראל, מצרים נאלצה להסכים להעביר את המפות עם העמדה המעודכנת הזו לחמאס.

פגישת נתניהו וביידן עם בני משפחות החטופים אזרחי ארה"ב, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ביידן-נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כן, אבל

בכירים ישראלים אמרו כי ההערכה בישראל היא שחמאס לא יסכים לפריסת הכוחות שמופיעה במפות המעודכנות.

מה הם אומרים

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר: "איננו מתייחסים לדיונים דיפלומטיים ואלו שעושים זאת באמצעות מידע מיד שניה מסכנים את המאמצים להגיע הסכם ולהחזיר את החטופים הביתה. עמדתנו ברורה: התנאים של העסקה חייבים להיות מיושמים במלואם. לא יותר ולא פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully