וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי שמישהו יעדכן את ביבי: לא יהיה ניצחון מוחלט

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 15:40

סינוואר בן מוות, אבל אחריו יבוא יורש אכזרי לא פחות. צה"ל מטהר את שיפא, אבל בסוף המחבלים יחזרו לשם, בדיוק כמו בפעם הקודמת. במקום לפלוט סיסמאות ריקות מתוכן שנחמד להדפיס על כובע, עדיף שהממשלה והעומד בראשה יקדמו עסקה להחזרת החטופים, גם במחיר כבד

בווידאו" ראש הממשלה נתניהו בקריאת מגילה עם לוחמי ולוחמות גדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית 24.03.24/אתר רשמי

"היום בפרס המודרנית קם לו צורר חדש - המשטר האיראני, שמבקש להכחיד את מדינת היהודים. אנחנו ראינו כבר מה עשה אחד השליחים של הצורר הזה. החמאס ביצע ב-7 באוקטובר את מה שגם הנשיא ביידן כינה 'הרוע המוחלט'. אי אפשר לנצח את הרוע המוחלט כשמשאירים אותו על כנו ברפיח. אנחנו ניכנס לרפיח ונשיג את הניצחון המוחלט. חיסלנו את המן, נחסל גם את סינוואר", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בפאתוס לאחר קריאת המגילה עם לוחמים ולוחמות - וכמובן הוציא הודעה לעיתונות.

המסר של נתניהו מורכב ומלא סתירות. למעשה, הוא גם צודק וגם טועה, אבל בעיקר - מטעה. מול חמאס אפשר להשיג ניצחון טקטי, אולי אפילו בנסיבות מסוימות ניצחון אסטרטגי - אבל לא ניתן להשיג ניצחון מוחלט. פשוט אי אפשר. במערכת הביטחון יש מי שטוען, במידה רבה של מודעות והבנת מגבלות הז'אנר, שחמאס הוא לא ארגון אלא רעיון - ורעיון קשה מאוד לחסל. רעיון אי אפשר לנצח. מהו אותו ניצחון מוחלט שנתניהו משווק לבייס שלו? לא ברור. אבל ברור שהוא לא מסתכם בחיסול יחיא סינוואר. יעברו עוד חודש, שנה או חמש שנים - וסינוואר יחוסל. אין תסריט שבו מנהיג חמאס בעזה מסיים את חייו בשיבה טובה. אבל אחריו יבוא מישהו אחר, כפי שהיו רבים ואכזריים גם לפניו.

יחיא סינוואר. רויטרס
חמאס הוא לא ארגון טרור, אלא רעיון - ורעיונות קשה לחסל. מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/רויטרס

המבצע הנרחב (והמוצלח) של צה"ל בימים האחרונים בבית החולים שיפא, הוא ההוכחה המוצלחת ביותר לכך שאין דבר כזה ניצחון מוחלט. צה"ל, במבצע הירואי ובמחירים קשים מנשוא, כבר טיהר את בית החולים שיפא. כשאחרון החיילים השאיר מאחור את המתחם, החלו חוליות חמאס לחזור לזירת הפשע ולהתארגן מחדש. הופתעתם? אז לא תופתעו לגלות שזה יקרה גם אחרי המבצע הנוכחי.
.
נתניהו, אמן המילים, יידע לשווק מהו אותו "ניצחון מוחלט" ולהדפיס אותו על גבי כובעים. עם זאת, אחרי שמדינת ישראל הבינה בדרך הקשה שחמאס לא באמת היה מורתע לפני 7 באוקטובר, כדאי שאזרחי ישראל לא ימהרו לקנות שוב את הסיסמה "ניצחון מוחלט", שתימכר בקרוב בסיטונאות על המדפים ובדפי המסרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה נתניהו בקריאת מגילה עם לוחמי ולוחמות גדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית. דובר צה"ל
לא כדאי לישראלים לקנות את הסיסמה. נתניהו בקריאת מגילה עם חיילי צה"ל/דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן בעת הפעולה בשיפא, 23 במרץ 2024. דובר צה"ל
הוכחה לכך שאין חיה כזו "ניצחון מוחלט". כוחות צה"ל במבצע השני בביה"ח שיפא/דובר צה"ל

כן רפיח, לא רפיח, לא שאלה של אם אלא של מתי, כן עסקה, לא עסקה, כן חיסול, לא חיסול, כן שיפא, לא שיפא - אין ולא יהיה דבר כזה ניצחון מוחלט. אם הממשלה תנתב אנרגיה למקום הנכון, אולי תיפול ההבנה שחייבים לקדם עסקה ולשחרר את כל החטופים, גם כשהמחיר כבד. כך גם יגדל הסיכוי שישובו לביתם עשרות אלפי ישראלים שגם היום, כמעט חצי שנה אחרי השבת השחורה, מסתובבים כפליטים בארצם. כדאי מאוד שמישהו ירים טלפון ללשכת רה"מ ויעדכן את נתניהו.

הכותב הוא המשנה לעורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully