וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: חמאס דבק בסרבנות. יש דברים שעליהם לא נוכל להתגמש

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 16:56

על רקע המגעים לעסקה, הדגיש נתניהו בישיבת הממשלה: "זה משא ומתן, לא מתן ומתן. העקרונות שקבענו חיוניים לביטחון ישראל". לדבריו, "הלחץ המדיני והצבאי הם שישיגו שחרור חטופים". בתוך כך, אישרה הממשלה כי השרה רגב תהיה ממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה ל-7 באוקטובר

משפחות חטופים הדליקו מדורה בבגין כאזהרה מהסלמה אם לא תהיה עסקה/דנור אהרון

על רקע המגעים לעסקת החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש היום (ראשון) על חלק מהסוגיות ישראל לא תהיה מוכנה להתפשר. "אנו מקיימים משא ומתן, ולא מתן ומתן", אמר בישיבת הממשלה, "העקרונות שקבענו חיוניים לביטחון ישראל".

"ישראל ערוכה לכל איום - הן בהגנה והן בהתקפה", אמר ראש הממשלה בישיבה והוסיף: "אנחנו נחושים להגן על עצמנו, ואנחנו גם נחושים לגבות מחיר כבד מאוד מכל אויב שיעז לתקוף אותנו - מכל זירה שהיא
במקביל, אנחנו מנהלים משא ומתן לשחרור חטופינו. זו משימה מוסרית ולאומית ראשונה במעלה. אנחנו מנהלים משא ומתן מורכב מאוד, כשבצד השני עומד ארגון טרור רצחני, חסר עכבות וסרבני. יש דברים שאנחנו יכולים להיות גמישים לגביהם, ויש דברים שאנחנו לא יכולים להיות גמישים לגביהם - ואנחנו מתעקשים עליהם. אנחנו יודעים היטב להבדיל בין השניים".

"לצד המאמצים הכבירים להחזרת החטופים, הוסיף נתניהו, "אנחנו עומדים איתן על העקרונות שקבענו, שהם חיוניים לביטחון ישראל. העקרונות הללו - אני חוזר ואומר - תואמים את מתווה ה-27 במאי, שזכה לתמיכה אמריקנית".

ראש הממשלה הדגיש עוד כי "חמאס, עד לרגע זה, דבק בסרבנותו. הוא אפילו לא שלח נציג לשיחות בדוחא. ולכן, את הלחץ צריך להפנות לחמאס ולסינוואר, ולא לממשלת ישראל. הלחץ הצבאי החזק, והלחץ המדיני החזק, הם הדרך להשגת שחרור חטופינו".

בנימין נתניהו. לע"מ, אתר רשמי
"מו"מ מורכב מול ארגון טרור חסר עכבות וסרבני". ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, לע"מ

זמן קצר לאחר פרסום דברי נתניהו בישיבת הממשלה, הפנתה אליו עינב צנגאוקר, אמו של מתן שנחטף לרצועה ב-7 באוקטובר, מסר זועם. "נתניהו, יש דברים שאי אפשר להתגמש עליהם, וזה החיים של מתן שלי ושל שאר החטופים החיים, שזו ההזדמנות האחרונה להציל אותם", אמרה והוסיפה: "כל גורמי הביטחון אומרים שהוסרו המכשולים הביטחוניים ושהעסקה היא אינטרס ביטחוני. בלתי נתפס שאחרי עשרה חודשים שבהם חטופים מתים בשבי בגללך אתה מתרברב על ניהול המו"מ שלך. ניתוק מוחלט".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שרת התחבורה מירי רגב. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"תחושת שליחות עמוקה". השרה מירי רגב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בד בבד, הממשלה אישרה בישיבתה כי שרת התחבורה מירי רגב תהיה השרה הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח 7 באוקטובר. הטקס הממלכתי יתקיים השנה, באופן חד פעמי, בתאריך הלועזי, ונוסף על כך תתקיים אזכרה ממלכתית בתאריך העברי, כ"ה בתשרי, שייצא השנה בתאריך 27.10. החל מהשנים הבאות הטקס יצוין רק בתאריך העברי.

"בכובד ראש, ובתחושת שליחות עמוקה, קיבלתי על עצמי את המינוי להוביל את הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא", אמרה השרה רגב, "ביום זה פלש ארגון הטרור חמאס למדינתנו וביצע פשעים נגד האנושות בבנות ובבני עמנו. מאז ועד היום אנו בעיצומה של מלחמה צודקת להגנת ביתנו ועתידנו. כפי שהובלתי את טקס המשואות בצל המלחמה, עם כל הרגישות המתבקשת, כך אני מתכוונת להוביל את הטקס בשבעה באוקטובר. אנחנו במציאות קשה, כואבת ומורכבת, שבה 115 חטופים עדיין מצויים בשבי בעזה, רבים עדיין מפונים מבתיהם והמלחמה עדיין בעיצומה. על כן, נערוך את הטקס ברגישות ובאחריות ונביא לידי ביטוי את הזיכרון, הגבורה והתקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully